zoomit

هواوی واحد تجاری جدیدی برای تمرکز بر تولید کامپیوتر سازمانی تشکیل می‌دهد

هواوی واحد تجاری جدیدی برای تمرکز بر تولید کامپیوتر سازمانی تشکیل می‌دهد

یو چنگ‌دانگ، مدیرعامل هواوی، در شبکه‌ی اجتماعی چینی QQ (نسخه‌ی مشابه توییتر) از تشکیل یک بخش عملیاتی جدید در این شرکت خبر داده است که ظاهراً با نام Huawei Terminal Business شناخته می‌شود. هواوی قبلا برنامه‌ی گسترده‌ای برای وفادار کردن مشتریان به کامپیوترهایش نداشت و دستگاه‌هایش را ازطریق واحد تجاری Huawei Consumer Business تولید و روانه‌ی بازار می‌کرد، اما به‌نظر می‌رسد تصمیم گرفته استراتژی‌اش را تغییر دهد.

نخستین بار در سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه‌ی چند دستگاه سفارشی هواوی بودیم که از پردازنده‌ی اختصاصی Kungpeng 920 برپایه‌ی معماری Arm v8 استفاده می‌کردند. اکنون هواوی می‌گوید واحد Huawei Consumer Business به درون واحد تجاری Huawei Terminal Business ادغام شده است. البته بخش‌های مختلف واحد تجاری Huawei Terminal Business نیز یک‌سری تفاوت‌ها با هم دارند و به گفته‌ی هواوی این واحد تجاری شامل زیرشاخه‌ی مخصوص مشتریان عادی و زیرشاخه‌ی مشتریان تجاری می‌شود.

براساس آنچه Tom’s Hardware می‌نویسد، هواوی همین حالا نیز تعداد قابل‌توجهی محصول تجاری روانه‌ی بازار کرده است. دستگاه‌های سری MateBook B لپ‌تاپ‌هایی سازمانی هستند که در کنار محصولات سازمانی دیگری نظیر کامپیوترهای دسکتاپ سری MateStation، تبلت‌های سری MatePad، مانیتور، نمایشگر هوشمند، پرینتر و گجت‌های پوشیدنی قرار می‌گیرند.

تغییرات درون‌شرکتی و عرضه‌ی محصولات جدید می‌تواند به هواوی برای حضور پررنگ‌تر در بازار محصولات تجاری و پاسخ مستقیم به مشتریان کمک کند، بازاری که سودآوری بالایی برای این شرکت چینی دارد و سازمان‌های تجاری و دولتی را در بر می‌گیرد.

در ابتدا تصور می‌شد لپ‌تاپ‌های سازمانی سری MateBook B ری‌برند ساده‌ای از لپ‌تاپ‌های معمولی سری MateBook باشند بااین‌حال به‌نظر می‌رسد حقیقت چیز دیگری است. هواوی سری جدیدی از لپ‌تاپ‌ها را با نام MateBook D روانه‌ی بازار کرده که شباهت‌های زیادی به سری B دارند اما کانفیگ‌های مختلف آن‌ها تنوع پایین‌تری از نمایشگر را ارائه می‌دهند.

لپ‌تاپ‌های جدید سری MateBook هواوی چه در کلاس سازمانی و چه در کلاس مشتریان عادی در بهترین حالت سراغ پردازنده‌ی نسل یازدهمی اینتل می‌روند و شماری از آن‌ها همچنان متکی‌بر پردازنده‌های نسل دهمی هستند. مشخص نیست که هواوی پردازنده‌های اختصاصی آرم نیز وارد این لپ‌تاپ‌ها می‌کند یا همچنان به استفاده از پردازنده‌های نسبتاً قدیمی اینتل ادامه می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

  • متخصصان هواوی دست‌به‌کار شدند؛ این فناوری جدید تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند
  • هواوی در فهرست‌بندی ثبت اختراعات سال ۲۰۲۱ اروپا از سامسونگ پیشی گرفت

کامپیوترهای دسکتاپ هواوی عموماً فرم‌فکتور جمع‌و‌جوری دارند و از پس پردازش کارهای عمومی برمی‌آیند. درحال‌حاضر خریداران کامپیوترهای دسکتاپ می‌توانند Huawei MateStation را در دو تهیه کنند. تفاوت اصلی کانفیگ‌ها در پردازنده‌ است؛ یکی از آن‌ها از پردازنده‌ی شتاب‌یافته‌ی AMD Ryzen 5 4600G استفاده می‌کند و دیگری یکی از سه پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل را ارائه می‌دهد. قوی‌ترین پردازنده‌ای که کانفیگ دوم استفاده می‌کند، Intel Core i7-10700 است. تمامی کامپیوترهای MateStation همچون لپ‌تاپ‌های هواوی به‌صورت پیش‌فرض مجهز به ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ مایکروسافت هستند.

هواوی می‌گوید تبلت ۱۰٫۱ اینچ MatePad C5e که از رابط کاربری EMUI 10.1 برپایه‌ی اندروید ۱۰ استفاده می‌کند و مجهز به تراشه‌ی هشت هسته‌ای Kirin 710A است، برای کسب‌و‌کارها ساخته شده. بااین‌حال برخلاف ادعای هواوی، به‌نظر نمی‌رسد با تبلتی در کلاس سازمانی مواجه باشیم. MatePad C5e هیچ مشخصه‌ی بخصوصی ندارد تا با اتکا بر آن خودش را از تبلت‌های معمولی جدا کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا