zoomit

هواوی: هرگز دست از تلاش برای بقا برنمی‌داریم

هواوی: هرگز دست از تلاش برای بقا برنمی‌داریم

هواوی در مراسم افتتاحیه‌ی رویداد STW 2022 حضور داشت و شو چی‌جون، رئیس موقت هیئت‌مدیره‌ی این شرکت، برای مدت‌زمانی کوتاه سخنرانی کرد. چی‌جون ضمن اشاره به لزوم تقویت هواوی در زمینه‌ی تحقیق‌و‌توسعه گفت این شرکت بزرگ چینی برای حل مشکلات زیست‌محیطی و البته بقا باید یک‌سری اقدامات انجام دهد. او می‌گوید هواوی به‌طور مداوم در حال دست‌و‌پنجه‌نرم‌کردن با مسئله‌ی بقا است.

براساس گزارش هواوی سنترال، رئیس هیئت‌مدیره‌ی هواوی اعتقاد دارد که برای حفظ بقا در شرایط سخت و دستیابی به آینده‌ای درخشان، نوآوری لازم است. او می‌گوید هواوی با تمام توان در تلاش است تا خودش را برای چالش‌های آینده آماده کند و لازم است روی حوزه‌ی فنی نیز متمرکز شود.

هواوی در دهه‌ی اخیر بیش از ۸۴۵ میلیارد یوان (۱۱۸ میلیارد دلار) در زمینه‌ی تحقیق‌و‌توسعه سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت همچنین ۲۰ میلیارد یوان (۲٫۸۱ میلیارد دلار) را به تحقیقات پایه‌ای اختصاص داد. هواوی ۸۶ آزمایشگاه فناوری‌محور و ۱۷۲ آزمایشگاه مشترک با سایر سازمان‌ها نیز احداث کرد تا نوآوری را در محصولاتش افزایش دهد.

رئیس‌ هیئت‌مدیره‌ی هواوی می‌گوید این شرکت همچنان به سرمایه‌گذاری در آزمایشگاه‌های فناوری ادامه می‌دهد، اما اکنون باید خودش را برای چالش‌های نوظهور آماده کند، چالش‌هایی که به گفته‌ی شو چی‌جون اگر جلوی آن‌ها گرفته نشود به رشد و تکامل هواوی ضربه می‌زنند.

چی‌جون اعتقاد دارد که حتی پس از دستاوردهای بسیار، هواوی در سفر تکاملی خود با چندین مانع مواجه است. یکی از هدف‌های مهم شرکت چینی، به صفر رساندن مقدار کربنِ آزادشده در اتمسفر است. هواوی می‌گوید برای دستیابی به این هدف با چالش‌هایی مثل ثبات ضعیف در زمینه‌ی تولید انرژی، پایین بودن بازدهی، بالا بودن قیمت تجهیزات ذخیره‌ی انرژی، امنیت کمتر و سوءمدیریت دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

هواوی می‌گوید در سال‌های آینده نیاز به قدرت پردازشی کامپیوترها بسیار بیشتر می‌شود و برای افزایش هرچه‌بیشتر قدرت پردازشی، باید زنجیره‌ی تأمین و قطعات موردنیاز بهبود پیدا کنند. این شرکت از همین حالا نگاه ویژه‌ای به فناوری‌های ۵.۵G و ۶G دارد، اما می‌گوید که فعلاً نمی‌داند چه تجهیزاتی توانایی ارائه‌ی شبکه‌ی ۶G را خواهند داشت. در کنار این‌ها هواوی به آینده‌ای فکر می‌کند که شدیداً وابسته به هوش مصنوعی است.

مقاله‌های مرتبط:

  • مدیرعامل هواوی: اکنون مهم‌ترین مسئله شرکت، بقا است
  • دولت آمریکا تحریم‌های هواوی را کاهش می‌دهد

رئیس هیئت‌مدیره‌ی هواوی می‌گوید برای ایجاد صنایع جدید،‌ تشکیل کسب‌و‌کارهای نو و کمک به پیشرفت هرچه‌بیشتر دنیا «باید با هم کار کنیم.»

رن ژنگ‌فی، بنیان‌گذار و مدیرعامل هواوی، پیش‌تر در سخنانی مشابه گفته بود هواوی توجه ویژه‌ای به مسئله‌ی بقا دارد. او اعتراف کرد که تحریم‌های آمریکا و البته جنگ بین روسیه و اوکراین آثار قابل توجهی بر هواوی گذاشته‌اند. ژنگ‌فی گفته بود که سه سال آینده دورانی حیاتی برای هواوی است.

هواوی که در ایران به‌خاطر تولید گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود، در وهله‌ی اول بر تجهیزات شبکه متمرکز است و تجهیزاتش را به کشورهای زیادی در دنیا می‌فروشد. ایالات متحده تحریم‌های شدیدی علیه هواوی اعمال کرده چون اعتقاد دارد این شرکت امنیت ملی آمریکایی‌ها را به خطر می‌اندازد. آمریکا همچنین در پی پاک‌سازی زیرساخت‌هایش از تجهیزات هواوی است، اما هنوز موفق به چنین کاری نشده و گزارش‌ها می‌گویند حذف هواوی از زیرساخت‌های ارتباطی آمریکا سه میلیارد دلار هزینه‌ی اضافی در پی خواهد داشت.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا