zoomit

همنوع‌خواری در میان مردم عصر پارینه سنگی رسمی رایج بود

همنوع‌خواری در میان مردم عصر پارینه سنگی رسمی رایج بود

آداب و رسوم وداع انسان با مردگان همیشه از زمانی به زمان و مکانی به مکان دیگر متفاوت بوده است. اکنون شواهد نشان می‌دهد که در گذشته‌های بسیار دور آداب تشییع مردگان بسیار گسترده‌تر و عجیب‌تر از تصورات ما بود.

مطالعه‌ی جدیدی با بررسی بقایای انسان دوران پارینه‌سنگی از سراسر اروپای‌شمالی نشان می‌دهد که همنوع‌خواری عملی فرهنگی رایج بوده است و به‌‌عنوان عملی بدیهی در جغرافیای بسیار بزرگ‌تری از آنچه قبلاً شناسایی شده بود، انجام می‌شد.

حدود ۱۵ هزار سال پیش، مردم دوران پارینه‌سنگی زبرین در اروپای‌غربی به‌عنوان تمدن ماگدالنی شناخته می‌شدند. یافته‌های مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که همنوع‌خواری رفتار متداول ماگدالنی‌ها در مراسم تشییع جنازه بوده است.

سیلویا بلو، انسان‌شناس زیستی از موزه‌ی تاریخ طبیعی لندن، به‌نقل از ساینس‌آلرت می‌گوید: «مردم ماگدالنی به‌جای دفن مردگان آن‌ها را می‌خوردند.» او توضیح می‌دهد که تفسیر شواهد نشان می‌دهد در دوره‌ی کوتاهی همنوع‌خواری در سراسر اروپای‌غربی در مراسم‌های متعدد انجام می‌شده است. این یافته به‌خودی‌خود جالب است؛ زیرا قدیمی‌ترین مدرک از همنوع‌خواری به‌عنوان بخشی از آداب تشییع جنازه در میان ماگدالنی‌ها محسوب می‌شود.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا