zoomit

هرآنچه باید درباره اندروید ۱۲L بدانید

گوگل سرانجام اندروید ۱۲L را معرفی کرد، سیستم‌عاملی که هدف آن ارائه تجربه اندروید ۱۲ برای دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر، از جمله گوشی‌های هوشمند تاشو و تبلت‌ها است. کاربران کروم‌بوک نیز از این به‌روزرسانی بهره‌مند خواهند شد.

تاکنون، تبلت‌های اندرویدی نسخه‌ای معمولی از سیستم‌عامل را روی صفحه بزرگ‌تر اجرا می‌کردند. چه تبلت ۸ اینچی باشد و چه ۱۲ اینچی فرقی نمی‌کند، زیرا تاکنون هیچ بهینه‌سازی برای نمایشگرهای بزرگ‌تر در اندروید وجود نداشت. اما قرار است این مسئله با انتشار اندروید ۱۲L تغییر کند. این نسخه از اندروید قرار است در نهایت کاری کند که بتوان از ویژگی‌های این سیستم‌عامل به‌طور کامل در نمایشگرهای بزرگ‌تر استفاده کرد. در ادامه این مقاله، تمام اطلاعاتی که نسخه جدید اندروید می‌دانیم، جمع‌‌آوری شده است.

L مخفف صفحه‌نمایش بزرگ‌تر است

به گزارش دیجیتال ترندز، اندروید ۱۲L رابط کاربری سیستم را برای استفاده از فضای اضافی روی تبلت اصلاح می‌کند. با وجود این سیستم‌عامل، استفاده از یک صفحه‌نمایش بزرگ برای کارهایی مانند اعلان‌ها، تنظیمات سریع، صفحه قفل، نمای کلی، صفحه اصلی و موارد دیگر آسان‌تر می‌شود. به جای استفاده از مرکز اعلانی که فقط فضای دستگاه را پر می‌کند، اکنون یک مدل جدید دو صفحه‌ای برای این بخش توسعه یافته که با اندروید ۱۲L به تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو اضافه می‌شود. این مرکز اعلان جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا اعلان‌های خود را ببینند، با آن‌ها تعامل داشته باشند و هم‌زمان به Quick Settings نیز نگاه کنند.

سیستم عامل اندروید ۱۲ ال

اکنون صفحه قفل از یک طرح دو ستونی بزرگ‌تر برای برجسته کردن اعلان‌ها و ساعت استفاده می‌کند. سایر اپ‌ها از جمله تنظیمات نیز بهینه شده‌اند. گوگل همچنین تعامل با سیستم‌عامل خود را در صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر آسان‌تر می‌کند. برای مثال، کشیدن پترن رمز یا وارد کردن پین در تبلت کمی دشوار است، به همین دلیل در نسخه جدید این بخش برای دسترسی آسان‌تر در کنار صفحه، نمایش داده می‌شود. درضمن، می‌توانید روی طرف دیگر صفحه ضربه بزنید تا کنترل‌های پین/پترن را به آن سمت ببرید.

همچنین تغییراتی نیز روی محیط گوشی‌های تاشو اعمال شده است. گوگل در حال بهینه‌سازی صفحه اصلی گوشی‌های هوشمند تاشو است، تا انتقال از حالت تک صفحه به دوصفحه روان‌تر بوده و کاربر شاهد انیمیشن روان‌تری باشد تا تجربه کاربری به مراتب بهتر شود.

مالتی‌تسکینگ بصری و بهره‌وری بیشتر

وجود نمایشگرهای بزرگ‌تر به معنای فضای بیشتر برای مالتی‌تسکینگ است و این مسئله به شما امکان می‌دهد میزان بهره‌وری بالاتری داشته باشید. برای سال‌ها، تبلت‌های اندرویدی فاقد ویژگی‌های بهره‌وری موجود در آیپد بودند. اندروید ۱۲L به شما امکان می‌دهد با قابلیت‌هایی که مالتی‌تسکینگ را بهتر و بصری‌تر می‌کنند، در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو بهره‌وری بیشتری داشته باشید.

این به‌روزرسانی نوار وظیفه آیپداو‌اس را قرض می‌گیرد تا کارها را آسان‌تر کند. گوگل همچنین در حال اضافه کردن پشتیبانی از چند حرکت مختلف به نوار وظیفه است که از آن‌ها می‌توان به کشیدن و رها کردن برای ورود به حالت تقسیم صفحه و کشیدن انگشت به بالا برای رفتن به خانه اشاره کرد. همچنین حرکت جابه‌جایی سریع نیز به این سیستم‌عامل اضافه شده است که به شما امکان می‌دهد اپ‌های اخیر را ورق بزنید. درضمن، هر زمان که دوست داشتید می‌توانید با فشار طولانی روی نوار وظیفه، آن را مخفی یا آشکار کنید.

سیستم عامل اندروید ۱۲ ال

با اندروید ۱۲L، اجرای دو اپ به‌طور هم‌زمان روی یک صفحه‌نمایش از همیشه ساده‌تر شده است. می‌توانید اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود را مستقیماً از نوار وظیفه به صفحه تقسیم شده بکشید و رها کنید. اگر این روش را دوست ندارید، می‌توانید از یک عملکرد جدید به نام Split استفاده کرده تا با یک ضربه صفحه‌نمایش دستگاه شما تقسیم شود. گوگل اعلام کرده است که همه اپ‌ها می‌توانند وارد حالت چند پنجره شوند و اندازه آن‌ها مهم نیست.

بهبود سازگاری

باید کمی رک بود و گفت فرقی نمی‌کند گوگل چه بگوید زیرا اپ‌های اندرویدی هرگز برای نمایشگرهای بزرگ‌تر بهینه نشده‌اند. این شرکت قصد دارد با اضافه کردن حالت چند‌پنجره‌ای و ویژگی‌های دیگری که به این مسئله مرتبط هستند، این مشکل را اصلاح کند.

سیستم عامل اندروید ۱۲ ال

گوگل ادعا می‌کند که بخش بصری و پایداری سیستم‌عامل خود را بهبود داده تا سازگاری بیشتری داشته و اپلیکیشن‌ها بتوانند به‌طور پیش‌فرض باکیفیت بالاتری نمایش داده شوند. این شرکت بدین شکل سعی دارد تجربه بهتری به کاربران ارائه دهد. این اصلاحات به سازندگان دستگاه‌های هوشمند اجازه می‌دهد نسبت ابعاد اپ را پیکربندی، گوشه‌های گرد را روی پنجره آن اعمال و شفافیت نوار وضعیت را تنظیم کنند.

تاریخ انتشار اندروید ۱۲L

اندروید ۱۲L اکنون در مرحله آزمایشی برای توسعه‌دهندگان دستگاه‌های منتخبی مانند تبلت Lenovo P12 Pro است. در حال حاضر، گوگل سخت‌افزار مخصوص به خود را برای آزمایش اندروید ۱۲L ندارد، اما شایعات می‌گویند پیکسل فولد ممکن است قبل از پایان سال معرفی شود. احتمالاً این شرکت نسخه جدید اندروید را پس از مارس با عرضه پیکسل فولد به نمایش گذاشته و همچنین یک به‌روزرسانی پایدار از اندروید ۱۲L منتشر می‌کند.

نظر شما همراهان نیوزلن درباره اندروید ۱۲L و بخش‌های مختلف آن که برای استفاده هرچه بهتر در گوشی‌های هوشمند تاشو و تبلت‌ها بهبود یافته چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا