zoomit

هرآنچه باید از دوبین ماژولار DJI Action 2 با توانایی فیلم‌برداری ۴K بدانیم

سرانجام، دی‌جی‌آی DJI Action 2 را معرفی کرد. این محصول یک دوربین اکشن ماژولار جدید کوچک و در عین حال قدرتمند است و نوید مشخصات ویدیویی چشمگیر را در بدنه‌ای مقاوم و کامپت خود می‌دهد. قیمت این دوربین از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود. همچنین محصول جدید دی‌جی‌آی ماژول‌ها و پیکربندی‌های الحاقی مختلفی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد این دستگاه را با نیازهای خود تطبیق دهند.

بیایید ابتدا از مشخصات سنسور تصویر این دستگاه شروع کنیم. DJI Action 2 دارای یک سنسور ۱/۱.۷ اینچی است که با اندازه سنسور DJI Pocket 2 برابری می‌کند. باید به این مسئله اشاره کرد که GoPro Hero 10 دارای سنسور ۱/۲.۳ اینچی بود. DJI Action 2 به‌عنوان جانشین DJI Osmo Action معرفی شده و Osmo Action نیز دارای یک سنسور ۱/۲.۳ اینچی است. لنز DJI Action 2 میدان دید ۱۵۵ درجه‌ای ارائه می‌دهد که ۱۰ درجه بیشتر از Osmo Action است. شرکت سازنده، DJI Action 2 را به یک سنسور دمای رنگ جدید مجهز کرده تا به دوربین کمک کند رنگ‌های دقیق را در طیف گسترده‌ای از موقعیت‌ها، از جمله زیر آب، به نمایش بگذارد.

دوربین ماژولار DJI Action 2

به گزارش dpreview، محدوده ISO دوربین هم برای عکس و هم برای فیلم‌برداری ۱۰۰ الی ۶۴۰۰ است. حداکثر وضوح عکس ۴۰۰۰ در ۳۰۰۰ پیکسل است که نتیجه آن یک تصویر ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود. DJI Action 2 می‌تواند با فرمت DNG خام فیلم‌برداری کند. در این دوربین یک زوم دیجیتالی ۴ برابری برای عکس‌ها و فیلم‌ها تعبیه شده است؛ البته استفاده از زوم دیجیتال ۴ برابری برای فیلم‌برداری به نرخ فریم برابر یا کمتر از ۶۰ فریم در ثانیه نیاز دارد و HorizonSteady باید حتما خاموش باشد. می‌توانید از زوم دیجیتال ۲ برابری برای ویدیوهای سریع‌تر یا هنگام روشن بودن HorizonSteady استفاده کنید.

دوربین ماژولار DJI Action 2

وضوح ویدئو در ۴K بالاتر است و ظاهرا هنگام ضبط ویدیوی ۴K، نسبت‌های تصویر ۴:۳ و ۱۶:۹ در دسترس هستند. در نسبت تصویر ۴:۳ که وضوح ۴۰۹۶ در ۳۰۷۲ را ارائه می‌دهد، نرخ فریم‌های موجود شامل ۲۴/۲۵/۳۰/۴۸/۵۰/۶۰ فریم در ثانیه می‌شود. در نسبت تصویر ۱۶:۹ نیز می‌توانید با سرعت ۱۰۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه تصویر مورد نظر خود را ثبت کنید. هنگام ضبط با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه، حالت آهسته ۴ برابری در دسترس است، بنابراین نتیجه این فیلم‌برداری با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه پخش می‌شود. اگر سرعت بیشتری می‌خواهید، کاهش رزولوشن به ۱۰۸۰p (فقط ۱۶:۹) امکان فیلم‌برداری ۲۰۰ و ۲۴۰ فریم در ثانیه را فراهم می‌کند که می‌توان با کمک آن حرکت آهسته‌ای با سرعت ۸ برابری ضبط کرد. کاربران همچنین می‌توانند ویدیوهای تایم‌لپس را با وضوح ۴K ضبط کنند. این دوربین دارای حالت Hyperlapse نیز است. ویدئوهای ضبط شده با دوربین جدید دی‌جی‌آی روی یک کارت microSD با فرمت MP4 یاH.264/HEVC ذخیره می‌شوند و حداکثر نرخ بیت فیلم ۱۳۰ مگابیت در ثانیه است.

دوربین ماژولار DJI Action 2

باتری داخلی دوربین تا ۷۰ دقیقه دوام می‌آورد. این زمان برای ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰/۳۰p بدون تثبیت‌کننده است، بنابراین در حالات مختلف شاهد تغییر آن خواهیم بود. می‌توان با استفاده از ماژول صفحه لمسی تا ۱۶۰ دقیقه این زمان را افزایش داد، همچنین با اتصال ماژول پاور، عمر باتری تا ۳ ساعت بیشتر می‌شود. بدون هیچ ماژولی، DJI Action 2 دارای ابعادی برابر ۳۹ در ۳۹ در ۲۲٫۳ میلی‌متر است و تنها ۵۶ گرم وزن دارد. این دوربین اکشن حتی بدون قاب نیز می‌تواند تا عمق ۱۰ متری آب دوام بیاورد. با قاب ضد آب، ‌می‌توان آن را با خیال راحت در عمق ۶۰ متری استفاده کرد. این دوربین دارای یک میکروفون داخلی است. همچنین صفحه‌نمایش لمسی ۱٫۷۶ اینچی نیز برای آن تعبیه شده است.

ثبات در یک دوربین اکشن مهم است. DJI Action 2 دارای لرزشگیر الکترونیکی تصویر با نرخ فریم تا ۶۰ فریم بر ثانیه است. تثبیت‌کننده RockSteady 2.0 عملکرد قوی را نوید می‌دهد. درضمن، حالت جدید HorizonSteady ویدیوی شما را در یک سطح خاص نگه‌ می‌دارد.

دوربین ماژولار DJI Action 2

DJI Action 2 دارای وای‌فای داخلی و بلوتوث است. این دوربین به اپ DJI Mimo، که عملکردهای گسترده‌ای مانند فید ویدیوی زنده از دوربین و موارد دیگر را ارائه می‌دهد، متصل می‌شود. همچنین می‌توانید ویدیوی خود را در Mimo ویرایش و فایل نهایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. می‌توانید از طریق این اپلیکیشن ویدیوی ۱۰۸۰/۳۰p را به‌صورت زنده پخش کنید. همچنین می‌توانید از آن به‌عنوان دوربینی برای تماس‌های کنفرانسی استفاده کنید.

دوربین ماژولار DJI Action 2

ماژول‌های زیادی برای DJI Action 2 در دسترس هستند. ماژول صفحه لمسی جلو (Front Touchscreen Module) پنل OLED و ۴ میکروفون ماتریس را به دستگاه اضافه می‌کند. همچنین این ماژول عمر باتری را افزایش داده و یک درگاه USB-C و یک اسلات کارت حافظه به دوربین می‌افزاید. ماژول Action 2 Power یک اسلات کارت microSD دیگر اضافه و عمر باتری را نیز بیشتر می‌کند. طناب مغناطیسی (Magnetic Lanyard) به شما امکان می‌دهد دوربین را به لباس خود متصل کنید. همچنین پایه توپی مغناطیسی نیز وجود دارد که برای اتصال دوربین تقریباً به هر سطحی استفاده می‌شود. پایه آداپتور مغناطیسی به شما امکان می‌دهد از اکثر لوازم جانبی دوربین اکشن شخص ثالث (GoPro) در Action 2 استفاده کنید. همچنین یک کنترل از راه دور، دسته شناور DJI، قاب ضد آب، هدبند مغناطیسی و لنز ماکرو نیز در میان دیگر ماژول‌های این دوربین دیده می‌شوند.

دوربین ماژولار DJI Action 2

اگر صدای بهتری می‌خواهید، دی‌جی‌آی DJI Mic را نیز معرفی کرده است. این یک سیستم ضبط بی‌سیم دو کاناله است که با Action 2 و دستگاه‌های دیگری که از ورودی صوتی ۳٫۵ میلی‌متری یا USB-C استفاده می‌کنند، سازگار است.

DJI Action 2 هم‌اکنون در دسترس است و قیمت آن از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود. همچنین این محصول در دو باندل مختلف موجود است: DJI Action 2 Dual-Screen Combo (دوربین DJI Action 2، ماژول صفحه‌نمایش لمسی جلو، طناب مغناطیسی، پایه آداپتور توپی مغناطیسی و پایه آداپتور مغناطیسی) با قیمت ۵۱۹ دلار و DJI Action 2 Power Combo (دوربین DJI Action 2، ماژول برق، طناب مغناطیسی و پایه آداپتور مغناطیسی). البته، Power Combo تا پایان نوامبر در دسترس نخواهد بود.

نظر شما همراهان نیوزلن درباره دوربین ماژولار جدید دی‌‌جی‌ای چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا