zoomit

هدست اپل ویژن پرو با موفقیت در عمل جراحی استفاده شد

هدست اپل ویژن پرو با موفقیت در عمل جراحی استفاده شد

از زمان عرضه‌‌ی اپل ویژن پرو، برخی از جراحان از این هدست واقعیت مجازی برای کمک به فرایند عمل استفاده کرده‌اند. اکنون یک پزشک ارتوپد در برزیل از ویژن پرو در یک جراحی موفقیت‌آمیز برای بیمار مبتلا به پارگی روتاتور کاف بهره گرفته است.

پارگی روتاتور کاف آسیبی است که اغلب به‌دلیل ساییدگی و پارگی پیش‌رونده‌ی بافت تاندون در طول زمان ایجاد می‌شود.

برونو گاباتو، دکتر جراح بیمارستان Jaraguá، گفت: «در جراحی آرتروسکوپی شانه از دوربینی در داخل مفصل استفاده می‌شود و جراحان آن را با نگاه مستقیم به صفحه‌نمایش انجام می‌دهند. من با این دستگاه می‌توانستم تصویر را در اندازه‌ی یک صفحه‌ی فیلم با وضوح بالا ببینم و همچنین معاینات و مدل‌های سه‌بعدی بیمار در همان لحظه را تماشا کنم.»

دکتر گاباتو قابلیت نمایش درست جزئیات نقاط تاریک و روشنِ دوربین‌های اپل ویژن پرو را ستود. به گفته‌ی او، یکی از نگرانی‌های استفاده از هدست در حین جراحی، نورهای روشن اتاق‌ عمل است که می‌تواند باعث تاریک‌شدن بیش‌ازحد اطراف نورافکن شود.

دکتر گاباتو همچنین ویدیویی را در یوتیوب به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد چگونه می‌تواند به‌راحتی و به‌طور همزمان یادداشت‌ها، عکس‌برداری اشعه‌ی ایکس بیمار و فید دوربین را با ویژن پرو مشاهده کند. چند سال پیش، همین دکتر از مایکروسافت هولولنز در حین جراحی استفاده کرده بود.

حتما بخوانید : علت ریزش موها چیست؟

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا