zoomit

نوکیا افزون‌بر رونمایی X30 و G60 و C31، سرویسی اشتراکی برای اجاره گوشی‌های هوشمند معرفی کرد

نوکیا افزون‌بر رونمایی X30 و G60 و C31، سرویسی اشتراکی برای اجاره گوشی‌های هوشمند معرفی کرد

شرکت HMD Global در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۲ سه گوشی جدیدِ Nokia G60 5G و Nokia C31 و Nokia X30 5G را رونمایی کرد. HMD Global می‌گوید X30 5G زیست‌سازگارترین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که این شرکت در تاریخ فعالیتش تولید کرده است. گوشی‌های جدید برند نوکیا روی بازار اروپا متمرکز‌ند و با دستگاه‌هایی که HMD در ایالات متحده می‌فروشد، فرق دارند.

HMD Global سرویس اشتراکی جدیدی با عنوان Circular نیز معرفی کرده است که کاربران با تهیه‌ی آن می‌توانند در ازای پرداخت هزینه‌ای ماهانه گوشی هوشمند دریافت کنند. HMD در قالب این سرویس اشتراکی، به کاربرانش انگیزه می‌دهد که تا طولانی‌ترین زمان ممکن از گوشی‌ها استفاده کنند.

Nokia X30 5G به‌صورت مستقل فروخته می‌شود؛ اما امکان تهیه‌ی آن به‌همراه چند گوشی دیگر ازطریق سرویس اشتراکی Circular نیز وجود دارد. Circular در ابتدا دردسترس کاربران آلمانی و بریتانیایی قرار می‌گیرد و در ماه‌های آینده به‌صورت جهانی ارائه می‌شود.

رنگ بندی گوشی نوکیا Nokia X30

Nokia X30 5G

HMD می‌گوید در تولید گوشی Nokia X30 5G از مواد بازیافتی فراوانی استفاده کرده است. فریم Nokia X30 5G کاملاً از آلومینیوم بازیافتی تولید شده و این گوشی در بخش پشتی خود از پنلی استفاده می‌کند که ۶۵ درصد آن را پلاستیک بازیافتی تشکیل می‌دهد. به‌گفته‌ی HMD، گوشی Nokia X30 5G در جعبه‌ای به‌دست مشتریان می‌رسد که ۷۰ درصدش از کاغذ بازیافتی ساخته شده.

طبق اعلام HMD، تا سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل برای X30 5G منتشر و ماهانه نیز به جدیدترین به‌روزرسانی‌های امنیتی مجهز می‌شود. HMD این گوشی را با گارانتی سه‌ساله روانه‌ی بازار می‌کند. تولید دستگاهی که با محیط‌زیست بسیار سازگار باشد، اقدامی ستودنی است؛ اما HMD رقبای بزرگ‌تری نظیر Fairphone در این حوزه دارد. جدیدترین گوشی این برند، یعنی Fairphone 4، با آلومینیوم بازیافتی تولید نمی‌شود؛ اما پنل پشتی آن کاملاً از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است.

نمای پشت گوشی نوکیا Nokia X30 مدل سفید

Nokia X30 5G

Fairphone می‌گوید در لحیم‌کاری گوشی جدیدش از ۱۰۰ درصد قلع بازیافتی استفاده شده است. این گوشی Fairphone پنج سال به‌روزرسانی امنیتی و نرم‌افزاری را دریافت می‌کند. شرکت مذکور دستگاه‌هایی می‌سازد که تا حد زیادی کاربر می‌تواند آن‌ها را تعمیر کنند. یکی از نکات جالب درباره‌ی Fairphone 4 بهره‌مندی از باتری تعویض‌شدنی است. در سال‌های نه‌چندان دور، گوشی‌های هوشمند باتری تعویض‌پذیر داشتند و کاربر می‌توانست به‌سادگی باتری را تعویض کند. دستگاه جدیدی که HMD معرفی کرده، هیچ‌یک از این مشخصه‌ها را ندارد.

به‌غیر از تمرکز بر محیط‌زیست، Nokia X30 5G عملاً دستگاهی میان‌رده است. این گوشی به پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵، شش یا هشت گیگابایت رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و نمایشگر ۶٫۴۳ اینچ OLED با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز مجهز است. در پنل پشتی گوشی Nokia X30 5G، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی و در پنل جلویی آن دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده است. HMD نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی را تا پیش از پایان ماه جاری میلادی با قیمت ۵۲۹ یورو عرضه می‌کند.

نیم رخ گوشی نوکیا Nokia X30

Nokia X30 5G

HMD گفته است که گوشی X30 5G را ازطریق سرویس اشتراکی Circular نیز دردسترس قرار می‌دهد. در بریتانیا کاربران سرویس Circular ابتدا ۳۰ پوند پرداخت می‌کنند و سپس باید ماهانه ۲۵ پوند به HMD بدهند. ایده‌ی اصلی Circular این است که کاربران بتوانند به‌جای خرید مستقیم، دستگاه مدنظرشان را به‌مدت حداقل سه ماه کرایه کنند. کاربران باید پس از پایان مدت اشتراک، دستگاه را برای بازیافت یا استفاده‌ی مجدد برگردانند.

HMD با ارائه‌ی اعتباراتی که امکان سرمایه‌گذاری آن‌ها در امور خیرخواهانه وجود دارد، در تلاش است به کاربرانش برای استفاده‌ی حداکثری از گوشی‌ها انگیزه بدهد. HMD می‌گوید که اگر کاربران سرویس اشتراکی Circular گوشی خود را بشکنند یا گم کنند، بدون پرداخت هزینه‌ی ماهانه‌ی اضافی، گوشی دیگری برای آن‌ها ارسال می‌شود.

همچنین پس از چند سال استفاده، کاربران می‌توانند گوشی را به HMD برگردانند. HMD ممکن است دستگاه را در قالب مدل ری‌فربیشد مجدداً روانه‌ی بازار کند یا آن را در قالب طرحی خیرخواهانه هدیه دهد. اگر هیچ‌یک از این دو کار شدنی نباشد، گوشی بازیافت می‌شود.

مدل مشکی گوشی نوکیا Nokia G60 نمایشگر و پنل پشتی

Nokia G60 5G

HMD افزون‌بر Nokia X30 5G، دو گوشی هوشمند دیگر نیز رونمایی کرده است. گوشی Nokia G60 5G که با قیمت ۳۱۹ یورو عرضه می‌شود، به پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon 695 مجهز است و سه سال به‌روزرسانی امنیتی و نرم‌افزاری دریافت می‌کند. کانفیگ پایه‌ی این گوشی ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد. در این دستگاه به‌جای پنل OLED، از پنل ۶٫۵۸ اینچی LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده شده است.

Nokia G60 5G در پنل پشتی از سه دوربین میزبانی می‌کند: دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی. Nokia G60 5G را از امروز در بازار بریتانیا می‌توان تهیه کرد. کاربران در‌صورت تمایل می‌توانند با پرداخت ۳۰ پوند در ابتدا و سپس ۱۲٫۵ پوندی در ماه این گوشی را ازطریق سرویس اشتراکی Circular تهیه کنند.

مدل آبی گوشی نوکیا Nokia C31

Nokia C31

سومین گوشی جدید اچ‌ام‌دی Nokia C31 نام دارد که قیمتش ۱۲۹ یورو است. HMD می‌گوید این گوشی به‌لطف باتری ۵٬۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی تا سه روز شارژدهی می‌کند. C31 از پردازنده‌ی Unisoc 9863A1، سه یا چهار گیگابایت رم، ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و نمایشگر ۶٫۷ اینچ ۷۲۰p بهره می‌برد. در پنل پشتی گوشی یادشده سه دوربین ازجمله دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد. C31 هیچ‌یک از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری عمده‌ را دریافت نمی‌کند؛ اما HMD تا دو سال برایش به‌روزرسانی امنیتی منتشر می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا