zoomit

نمونه آزمایشی «بلوک انتقال مداری سامان» با موفقیت پرتاب شد

نمونه آزمایشی «بلوک انتقال مداری سامان» با موفقیت پرتاب شد

طبق اعلام وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات نمونه آزمایشی «بلوک انتقال مداری سامان» با موفقیت پرتاب شد. وزارت ارتباطات در خصوص این آزمون اعلام کرد:

سازمان فضایی ایران با تلاش متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران و با همکاری سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع، نمونه آزمایشی «بلوک انتقال مداری سامان» که برای جابه‌جایی ماهواره در بین مدارهای مختلف زمین استفاده می‌شود، با یک فروند کاوشگر زیرمداری با موفقیت پرتاب و مورد آزمون قرار گرفت.

این عملیات که در شرایط نزدیک به شرایط فضایی آزمایش شده، عملکرد زیرسیستم‌های نمونه مهندسی بلوک انتقال مداری سامان را مورد آزمون قرار داده است. در این آزمایش داده‌برداری کاملی از عملکرد بلوک مذکور انجام شد و عملکرد آن در شرایط عملیاتی در ارتفاع بالا به اثبات رسید.

براساس بیانیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به همت متخصصان علوم فضایی کشور، در طراحی و ساخت بلوک انتقال مداری سامان که برای افزایش ارتفاع مداری ماهواره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده شده است. همچنین، در این بیانیه آمده است که این فناوری‌ها تنها در انحصار تعداد معدودی از کشورها است و با این پرتاب یک مرحله مهم از توسعه بلوک مذکور تکمیل شده تا در آینده شاهد بهره‌گیری عملیاتی از این فناوری پیشرفته در پرتاب‌های فضایی کشور باشیم.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا