zoomit

نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای قدیمی سخت‌تر می‌شود

نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای قدیمی سخت‌تر می‌شود

جدیدترین نسخه‌ی ویندوز ۱۱ (یعنی ۲۴H2) شامل پیش‌نیاز سخت‌افزاری اضافه‌ای است که نصب این سیستم‌عامل را روی برخی از کامپیوترها غیرممکن می‌کند.

کاربری در ایکس می‌گوید اجرای ویندوز ۱۱ جدید (با بیلد ۲۶۰۸۰) نیازمند مجموعه‌دستورالعمل SSE 4.2 است و اگر کامپیوتر شما SSE 4.2 را نداشته باشد، سیستم‌عامل بوت نمی‌شود.

مجموعه‌دستورالعمل SSE 4.2 شباهت‌های بسیار زیادی به POPCNT دارد که چند ماه پیش خبرساز شده بود. تنها تفاوت این است که قبلاً به کل مجموعه‌دستورالعمل SSE 4.2 نیاز نبود و کامپیوترها صرفاً می‌بایست از POPCNT که در داخل SSE 4.2 قرار می‌گیرد، استفاده می‌کردند.

تغییر اعمال‌شده در نسخه‌ی ۲۴H2 تأثیر خاصی روی کاربرانی که هم‌اکنون ویندوز ۱۱ را نصب کرده‌اند، نمی‌گذارد. تمامی سیستم‌های مدرنی که پیش‌نیازهای اولیه‌ی ویندوز ۱۱ را رعایت کرده‌اند، به پردازنده‌ای با مجموعه‌دستورالعمل SSE 4.2 مجهرند (SSE 4.2 نخستین بار ۲۰ سال پیش ساخته شد و تقریباً همه‌ی پردازنده‌های ۲۰ سال اخیر از آن بهره‌مند هستند).

تنها کاربرانی که تحت تأثیر تغییرات جدید قرار می‌گیرند، کسانی هستند که ویندوز ۱۱ را روی سخت‌افزار ناسازگار نصب کرده‌اند.

مقاله‌های مرتبط

سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ نسخه‌ی ۲۴H2 تا پیش از پایان سال ۲۰۲۴ دردسترس قرار می‌گیرد. این نسخه همچون نسخه‌های پیشین ویندوز ۱۱ شامل پیش‌نیازهایی مثل Secure Boot و پشتیبانی از TPM و بهره‌مندی از سی پی یو اینتل سری Kaby Lake یا مدل‌های جدیدتر است. POPCNT و SSE 4.2 پیش‌نیازهای کاملاً جدیدی هستند که از نسخه‌ی ۲۴H2 به بعد برای تمامی نسخه‌های ویندوز ۱۱ اعمال خواهند شد.

اعمال پیش‌نیاز جدید بدین معنی است که مدل‌های قدیمی پردازنده AMD (نظیر سری Barcelona) که از SSE4a استفاده می‌کنند، امکان اجرای ویندوز ۱۱ جدید را نخواهند داشت.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا