zoomit

نسل بعدی مک‌بوک ایر احتملا بزرگ‌ترین بازطراحی آن از سال ۲۰۱۰ خواهد بود

اپل هفته گذشته رویداد Unleashed را با تمرکز بر کامپیوترهای مک و محصولات صوتی برگزار کرد؛ اما برخلاف گمانه‌زنی‌ها، شاهد رونمایی از نسل بعدی مک مینی در این رویداد نبودیم. از سوی دیگر، تقریبا یک‌سال از رونمایی آخرین مک‌‌بوک ایر نیز می‌گذرد و گمان می‌رود که غول دنیای فناوری نسخه جدیدی از اولترابوک یادشده را در دست توسعه داشته باشد. بااین‌حال، گفته می‌شود اپل رونمایی از محصولات ذکرشده را در سال آینده میلادی مغتنم دانسته و احتمالا دیگر شاهد رویداد جدیدی در سال ۲۰۲۱ نخواهیم بود.

مارک گِرمن از بلومبرگ در آخرین خبرنامه‌ هفتگی‌اش می‌گوید که او انتظار ندارد امسال اپل رویدادی دیگری برگزار یا هر محصول جدیدی را معرفی کند و ظاهرا این شرکت کانون توجه خود را به سال آینده معطوف کرده است. البته اگر به خاطر داشته باشید، اپل در نوامبر ۲۰۲۰ رویدادی را برای معرفی اولین کامپیوترهای مک با تراشه M1 مبتنی بر معماری آرم برگزار کرد؛ اما گِرمن خاطرنشان می‌کند که نقشه راه اپل در سال جاری میلادی متفاوت از سال گذشته است و شانس برگزاری رویداد نوامبر بسیار پایین است.

خبرنگار و تحلیلگر یادشده برآورد می‌کند که نسل بعدی مک‌بوک‌ ایر با طراحی کاملا جدید و تراشه M2 در حدود شش تا هشت ماه آینده عرضه خواهد شد. او معتقد است که مدل آینده بزرگ‌ترین بازطراحی مک‌‌‌بوک ایر از سال ۲۰۱۰ را ایجاد خواهد کرد. گفته می‌شود مدل یادشده دارای چندین ویژگی وام گرفته‌شده از مک‌بوک پرو جدید و دارای بدنه نازک‌تر، حاشیه‌های سفید رنگ و بدون مارک تجاری MacBook Air در حاشیه تحتانی خواهد بود. این مدل احتمالا گزینه‌های رنگی مشابه با آی‌مک ۲۴ اینچی ارائه می‌دهد و از قرار معلوم، صفحه‌کلید جدید نیز هم‌سو با حاشیه‌ها کاملا سفید خواهد شد. ظاهراً کلیدهای نیم‌قد فانکشن نیز جای خود را به نمونه‌های مشابه مک‌بوک پرو در سایز کامل خواهند داد و یک دوربین فیس‌تایم ۱۰۸۰p نیز در حاشیه فوقانی (احتمالا ناچ) تعبیه می‌شود.

گِرمن همچنین انتظار دارد نسل بعدی آی‌مک ۲۷ اینچی، مک مینی، آیفون SE و آیپد پرو جدید در بازه‌ای نامشخص در سال آینده میلادی عرضه شوند. به‌طور کلی، سال آینده میلادی یکی از مهم‌ترین دوره‌ها در طول تاریخ کامپیوترهای مک محسوب خواهد شد؛ چراکه غول دنیای فناوری طبق ضرب‌الاجل دوساله خود، گذار از تراشه‌های اینتل را تکمیل خواهد کرد و احتمالا مک پرو به‌عنوان آخرین سنگر اینتل توسط تراشه‌های اختصاصی اپل مبتنی بر معماری آرم فتح خواهد شد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا