zoomit

نخستین تصاویر از اجزای داخلی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی منتشر شد

نخستین محموله از مدل‌های جدید مک‌‌بوک پرو در دسترس مشتریان قرار گرفته و به‌تبع شاهد بررسی‌های اولیه از این نوت‌بوک‌های حرفه‌ای هستیم. دراین‌میان، یکی از خریداران با نام کاربری Reddit the_Ex_Lurker در انجمن ردیت، تصاویری را از بخش‌های داخلی مک‌بوک پرو جدیدش به اشتراک گذاشته که در حقیقت نخستین نگاه ما به بطن آراسته‌شده از سخت‌افزر این محصول محسوب می‌شود.

اجزای داخلی مک‌بوک پرو ۲۰۲۱

کاربر یادشده می‌گوید که باز کردن مک‌بوک پرو جدید با مدل‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۶ یکسان به نظر می‌رسد و ظاهرا کوپرتینویی‌ها برای اتصال اجزا و فریم از پیچ‌ها و گیره‌های پنتالوبی استفاده کرده‌اند. از قرار معلوم، باتری‌ها به سینی شاشی چسبانده نشده‌اند و در عوض با زبانه‌های چسبی به سبک گوشی‌های آیفون در جای خود نگه داشته می‌شوند تا تعویض باتری ساده‌تر شود.

روکش صفحه‌کلید از آنجا که بخشی از طراحی یونی‌بادی (unibody) است، تعویض‌پذیری آن در مقایسه با نمونه‌های مشابه تغییر چندانی نکرده است و درگاه‌های ورودی/خروجی نیز ماژولار هستند؛ بنابراین احتمالا به‌آسانی جایگزین خواهند شد. در تصاویر یادشده دیده می‌شود که هر دو مدل جدید دارای یک فن دوگانه هستند که بلطبع مدل ۱۴ اینچی فن‌های کمی بزرگ‌تری در مقایسه با نسخه ۱۳ اینچی دارد؛ درحالی‌که فن‌های مدل ۱۶ اینچی کوچک‌تر از مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی ۲۰۱۵ هستند.

اجزای داخلی مک‌بوک پرو ۲۰۲۱

دراین‌میان، L0vetodream افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل نیز تصاویری از مدل ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو را در توییتر به اشتراک گذاشته و بیان می‌کند که تراشه M1 Max واقعا بزرگ است. تصاویر مذکور نمای بالا به پایین فن‌های دوگانه و لوله حرارتی را نشان می‌دهد. همچنین گفته می‌شود طراحی داخلی بسیار منظم و تعمیر و نگه‌داری نسبتا راحت است.

به‌طور کلی، هر دو مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با داشتن دو فن و مجموعه‌ای متشکل از شش باتری و سیستم‌های بلندگوی بازطراحی‌شده در داخل شبیه به هم به نظر می‌رسند. بااین‌حال، بهتر است منتظر بررسی موشکافانه iFixit از کامپیوترهای جدید اپل باشیم تا با شباهت‌ها و تغییرات این دو مدل بیشتر آشنا شویم.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا