zoomit

مک پرو ۲۰۲۳ احتمالاً با ۲۵۶ گیگابایت رم و گرافیک ۱۵۲ هسته‌ای عرضه می‌شود

مک پرو ۲۰۲۳ احتمالاً با ۲۵۶ گیگابایت رم و گرافیک ۱۵۲ هسته‌ای عرضه می‌شود

مارک گارمن، افشاگر خوش‌سابقه‌ی بلومبرگ، در گزارشی اختصاصی می‌گوید نسل جدید کامپیوتر مک پرو در کانفیگ‌های مختلف پردازنده‌ای با قدرت «حداقل دو یا چهار برابر» قوی‌تر از M2 Max خواهد داشت. اپل هنوز پردازنده‌ی M2 Max را نیز معرفی نکرده است. احتمالاً تراشه‌هایی که مارک گارمن از آن‌ها صحبت می‌کند M2 Ultra و M2 Extreme نام خواهند داشت.

پیش‌بینی می‌شود تراشه‌های M2 Ultra و M2 Extreme به‌ترتیب مجهز به واحد CPU با ۲۴ و ۴۸ هسته باشند و از واحد گرافیکی با ۷۶ و ۱۵۲ هسته استفاده کنند. تراشه‌های جدید سری M2 اپل از حداکثر ۲۵۶ گیگابایت رم پشتیبانی خواهند کرد. پردازنده‌ی استاندارد M2 به واحد CPU هشت هسته‌ای و واحد گرافیکی ۱۰ هسته‌ای مجهز است. شایعه‌ها می‌گویند واحد CPU در پردازنده‌ی M2 Max به ۱۲ هسته و واحد گرافیکی به ۳۸ هسته مجهز می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • تراشه M2 Extreme احتمالاً از پردازنده مرکزی ۴۸ هسته‌ای و ۳۸۴ گیگابایت رم بهره خواهد برد
  • یک افشاگر: اپل عرضه مک پرو M1 را در لحظه آخر لغو کرد

گارمن ادعا می‌کند که مک پرو جدید امسال از راه نمی‌رسد و عرضه‌ی آن برای سال ۲۰۲۳ تعیین شده است. به‌گفته‌ی گارمن، اپل روند آزمایش مک پرو را در آزمایشگاه‌هایش تسریع کرده است. ظاهراً اپل هم‌اکنون روی کانفیگی از مک پرو آزمایش انجام می‌‌دهد که ۱۹۲ گیگابایت رم و واحد ۲۴ هسته‌ای CPU و واحد ۷۶ هسته‌ای GPU دارد. این سیستم آزمایشی از macOS Ventura 13.3 بهره می‌برد. نسخه‌ی جدید macOS فردا منتشر می‌شود.

آخرین مدل از کامپیوتر مک پرو در سال ۲۰۱۹ با پردازنده‌ی اینتل و قیمت ۵٬۹۹۹ دلار عرضه شد. مک پرو جزو معدود کامپیوترهای خانواده‌ی مک است که همچنان از پردازنده‌ی اختصاصی اپل استفاده نمی‌کند.

قبل از عرضه‌ی مک پرو در سال آینده‌ی میلادی، احتمالاً مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی نسل جدید روانه‌ی بازار خواهد شد. گفته می‌شود این لپ‌تاپ‌ها در کانفیگ‌های مختلف با پردازنده‌‌های M2 Pro و M2 Max از راه می‌رسند. مک بوک پروهای جدید بدون برگزاری رویداد و ازطریق بیانیه‌ی مطبوعاتی معرفی خواهند شد؛ دقیقاً شبیه کاری که اپل برای آیپدهای نسل جدید انجام داد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا