zoomit

موضع‌گیری آمریکا علیه افزایش امنیت کاربران؛ اف‌بی‌آی «عمیقا نگران» رمزنگاری آی‌کلاد اپل است

موضع‌گیری آمریکا علیه افزایش امنیت کاربران؛ اف‌بی‌آی «عمیقا نگران» رمزنگاری آی‌کلاد اپل است

اداره‌ی تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) می‌گوید قابلیت امنیتی جدیدی که اپل شب گذشته معرفی کرد، «مانعی» است که اجازه نمی‌دهد این آژانس دولتی به‌خوبی از آمریکایی‌ها حفاظت کند. FBI از اپل درخواست کرده است که بک‌دوری در سیستم رمزنگاری آی‌کلاد قرار دهد تا مقامات این سازمان بتوانند در مواقع ضروری به داده‌های کاربران دسترسی پیدا کنند.

اپل شب گذشته به وقت تهران اعلام کرد که سیستم رمزنگاری سرتاسری (End to End Encryption) را به بکاپ‌هایی که کاربران در آی‌کلاد ذخیره می‌کنند اضافه خواهد کرد. همچنین آی‌مسیج به قابلیت جدیدی برای احراز هویت کاربران مجهز می‌شود تا افراد سودجو نتوانند ازطریق نفوذ به سرورهای اپل، شروع‌به جاسوسی از کاربران کنند.

قابلیت‌های موردبحث تا پیش از پایان ماه جاری میلادی دردسترس کاربران آمریکایی قرار می‌گیرند و سال آینده به‌صورت جهانی ارائه می‌شوند.

در سیستم رمزنگاری سرتاسری، کلیدهای رمزنگاری صرفاً روی دستگاه‌های کاربران ذخیره می‌شوند و از ذخیره‌ی آن‌ها در دیتاسنترهای اپل خبری نیست. با فعال شدن این سیستم، هکر نمی‌تواند ازطریق هک سرور به کلید رمزنگاری و سپس داده‌های کاربران دسترسی پیدا کند. حتی خودِ اپل نیز امکان دسترسی به داده‌های کاربران را نخواهد داشت.

نماینده‌ی اف‌بی‌آی در مصاحبه با رسانه‌ی واشینگتن‌ پست گفت این سازمان دولتی «عمیقا نگران تهدیدی است که رمزنگاری سرتاسری» به‌همراه می‌آورد. اف‌بی‌آی می‌گوید: «این سیستم، مانع توانایی ما برای حفاظت از آمریکایی‌ها دربرابر اقدامات مجرمانه نظیر حملات سایبری، خشونت علیه کودکان، قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان‌یافته و تروریسم است.»

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل بکاپ‌های آی‌ کلاد را رمزنگاری و قابلیت امنیتی جدیدی به آی‌مسیج اضافه می‌کند
  • رمزنگاری سرتاسری چیست و چرا اهمیت دارد؟

اف‌بی‌آی می‌گوید در دنیایی که جرایم سایبری آن به بالاترین حد رسیده، لازم است شرکت‌ها به‌صورت قانونی دسترسی به داده‌های رمزنگاری‌شده را برای سازمان‌های دولتی امکان‌پذیر کنند. اف‌بی‌آی و سایر نهادهای دولتی ایالات متحده بارها اپل را تحت فشار گذاشته‌اند تا راهکاری رسمی برای دسترسی به تمامی داده‌ها دردسترس آن‌ها قرار دهد. رسانه‌ها می‌گویند اپل دربرابر این فشارها مقاومت کرده است.

اضافه کردن بک‌دور به سیستم رمزنگاری با هدف همکاری با سازمان‌های دولتی، اقدامی خطرناک است، چون احتمال دارد هکرها به آن بک‌دور دسترسی پیدا کنند و داده‌های ارزشمند و شخصی کاربران را به سرقت ببرند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا