zoomit

منشن در توییتر چیست؟

منشن در توییتر چیست؟

توییتر، شبکه‌ی اجتماعی متن‌محوری که توسط ایلان ماسک رهبری می‌شود، با اکثر شبکه‌های اجتماعی دیگر تفاوت‌های قابل توجهی دارد. توییتر چندان روی محتوای چندرسانه‌ای متمرکز نیست و سازوکار الگوریتم‌هایش باعث می‌شوند که دیده شدن در این شبکه‌ی اجتماعی راحت‌تر از پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام باشد.

پس از باز کردن حساب توییتر با اصطلاحات جدیدی در این پلتفرم مواجه می‌شوید که گاهی اوقات معنای آن‌ها با اصطلاحات سایر شبکه‌های اجتماعی فرق دارد. توییتر دارای بخش‌های مختلفی شامل توییت، منشن و ریپلای است.

رهگیری منشن در توییتر یکی از اثربخش‌ترین روش‌ها برای جلب رضایت مشتریان است. پژوهشی از سوی Evolve24 نشان می‌دهد ۸۳ درصد از مشتریان که شکایتی از یک برند در توییتر مطرح کرده‌اند، از پاسخ رسمی حساب توییتری آن برند استقبال کردند. همان مطالعه نشان داد صرفاً ۲۹ درصد از شرکت‌ها در توییتر به شکایات مشتریان پاسخ می‌دهند.

آیکون توییتر / Twitter / توئیتر در کنار فیسبوک با نوتیفیکیشن

منشن توییتر یعنی چه؟

توییتر در صفحه‌ی واژه‌‌شناسی‌اش می‌گوید منشن «توییتی شامل نام کاربری حسابی دیگر است که قبل از آن، از علامت @ استفاده شده.» برای مثال اگر توییتی بنویسید و در آن از عبارت Thenewslan@ استفاده کنید، عملا newslan را در توییتر منشن کرده‌اید.

منشن‌ها در صفحه‌ی پروفایل فردی که آن‌ها را ارسال کرده است رؤیت می‌شوند. حسابی که منشن شده، جزئیات توییت را ازطریق بخش نوتیفیکیشن دریافت می‌کند. تمامی کاربران توییتر که فرستنده‌ی منشن را فالو کرده‌اند، توییت او را در تایم‌لاین می‌بینند.

نوع دیگر منشن، بدون استفاده از علامت @ انجام می‌گیرد. تصویر کنید فردی در یک توییت از واژه‌ی newslan استفاده کند. به‌طور معمول وقتی کاربران بخواهند لینک مقاله‌ی سایت شما را توییت کنند، علاقه‌ای به منشن کردن مستقیم حساب توییتر ندارند. توییتر با منشنی که شامل @ نیست مثل متن عادی برخورد می‌کند و برای شما نوتیفیکیشن نمی‌فرستد. البته این شبکه‌ی اجتماعی قابلیت ویژه‌ای دارد که با فعال کردن آن می‌توانید در صورت پست شدن توییت‌های حاوی عبارتی خاص، نوتیفیکیشن دریافت کنید.

کاربران می‌توانند با استفاده از هشتگ نیز، به نوعی برندها را منشن کنند. در این حالت نیز نوتیفیکیشن برای حساب توییتری آن برند نمی‌رود. گاهی اوقات مردم از هشتگ‌های مختلفی استفاده می‌کنند که شامل نام برند شما است، در این حالت رهگیری منشن‌ها سخت‌تر می‌شود.

انگشت روی آیکون لوگو توییتر / Twitter / توئیتر نسخه iOS آیفون

تفاوت منشن با ریپلای در توییتر چیست؟

همان‌طورکه اشاره کردیم، منشن توییتی است که در آن، علامت @ را پشت نام کاربری یک حساب قرار دهید. منظور از ریپلای در توییتر، پاسخ شما به توییت فردی دیگر است. منشن‌ها بیشتر مثل مکالمه‌ای عمومی‌اند و کاربر می‌تواند در هر بخشی از آن آی‌دی حساب کاربری مدنظرش را بنویسد، بااین‌حال ریپلای‌ها در حالت عادی صرفاً توسط فرستنده، گیرنده و افرادی که هر دو طرف را فالو کرده‌اند دیده می‌شود.

برای منشن کردن وارد صفحه‌ی اصلی توییتر شوید و روی بخش ارسال توییت جدید کلیک کنید. توییت را بنویسید و سپس در پشت آی‌دی حساب موردنظر علامت @ را قرار دهید. فراموش نکنید که منشن‌های کاربران دیگر را نمی‌توانید در پروفایل آن‌ها ببینید. برای دسترسی به منشن‌ها باید نام کاربری آن‌ها را در توییتر جست‌و‌جو کنید.


پرسش‌های متداول

منشن در توییتر چیست؟

وقتی در یک توییت عبارتی مثل Thenewslan@ را بنویسید، شما آن حساب کاربری را منشن کرده‌اید.

فرق منشن و ریپلای توییتر چیست؟

ریپلای یعنی پاسخ شما به توییت. منشن حالت عمومی‌تری دارد و برای افراد بیشتری به نمایش درمی‌آید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا