zoomit

ممکن است اپل بیشتر تولید آیفون و مک را به خارج از چین منتقل کند

ممکن است اپل بیشتر تولید آیفون و مک را به خارج از چین منتقل کند

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، امروز چند پیش‌بینی جدید در مورد اینکه چگونه اپل می‌تواند اتکای خود به چین را کاهش دهد، منتشر کرد. به گفته وی، شرکت مذکور در حال تعدیل «استراتژی مدیریت زنجیره تأمین» خود در پاسخ به «ترند جهانی‌زدایی» است.

به گزارش ۹to5mac، تغییراتی که مینگ چی کو پیش‌بینی می‌کند شامل انتقال تولید بیشتر آیفون به هند و همچنین انتقال بیشتر تولید و مونتاژ مک‌بوک به تایلند است. درحالی‌که اعمال کامل این تغییرات سال‌ها طول می‌کشد، وی می‌گوید بازار ایالات متحده‌ی آمریکا می‌تواند به‌طور کامل توسط مونتاژکنندگان غیرچینی در عرض ۳ تا ۵ سال تأمین شود:

  • طبق برنامه اپل، شرکت هندی Tata Group ممکن است در آینده با Pegatron یا Wistron همکاری کند تا تجارت مونتاژ آیفون را توسعه دهد. بیش از ۸۰ درصد از آیفون‌های ساخت هند (توسط فاکسکان) در حال حاضر برای پاسخگویی به تقاضای داخلی هستند.
  • همکاری بالقوه Tata Group و Pegatron یا Wistron می‌تواند افزایش نسبت تولید آیفون غیرچینی را تسریع بخشد.
  • سایت اصلی تولید غیرچینی مک‌بوک در آینده ممکن است تایلند باشد. هم‌اکنون تمام مک‌بوک‌ها در سایت‌های تولید واقع در چین مونتاژ می‌شوند.
  • در میان مدت (طی ۳ تا ۵ سال)، حداقل بازار ایالات متحده‌ی آمریکا (حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از محموله‌های جهانی) را می‌توان توسط سایت‌های مونتاژی که در چین نیستند تأمین کرد تا اثرات بالقوه خطرات سیاسی کاهش یابد.
  • در بلند مدت:
    • بازارهای غیرچینی توسط سایت‌های مونتاژی که در چین نیستند تأمین می‌شوند. این در حالی است برای تأمین نیاز بازار چین از سایت‌های درون این کشور استفاده خواهد شد.
    • اسمبل‌کنندگان می‌توانند NPI (معرفی محصول جدید) را در چین و غیر چین انجام دهند.
مقاله‌ی مرتبط:

  • مشکلات زنجیره‌ تأمین اپل احتمالاً تأثیر کمی روی تولید انبوه سری آیفون ۱۴ خواهد گذاشت

اپل برای کاهش اتکای خود به چین از سوی بسیاری با فشار مواجه شده است. وابستگی این شرکت به چین در زنجیره تأمین آن به‌ویژه در بحبوحه قرنطینه‌های ویروس کرونا و تنش‌های ژئوپلیتیکی نقطه ضعف اصلی این شرکت تلقی می‌شد. حال این سیاست می‌تواند باعث شود کوپرتینویی‌ها مراکز بیشتری خارج از خاک چین داشته باشند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا