zoomit

ممنوعیت فروش ۶۱ مدل از گوشی‌های سامسونگ در روسیه

شرکتی سوئیسی به نام SQWIN SA ادعا کرده است که سیستم پرداخت سامسونگ به نام Samsung Pay‌ حق اختراع این شرکت را در سیستم پرداخت الکترونیکی در روسیه نقض کرده و با این ادعا سامسونگ را به دادگاه کشانده است.

به گزارش gsmarena، ظاهرا SQWIN SA در روسیه حق ثبت اختراع دارد و دادگاه روسیه هم در واکنش اولیه به این شکایت با اشاره به شماره ثبت اختراع این شرکت سوئیسی، واردات و فروش ۶۱ مدل از گوشی‌های سامسونگ را ممنوع اعلام کرده است. این ۶۱ مدل مجهز به سیستم پرداخت Samsung Pay هستند و در میان آن‌ها گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ نیز قرار دارند.

سامسونگ به این تصمیمات اعتراض کرده است؛ اما هنوز از نظر قانونی اجازه فروش این ۶۱ مدل را در روسیه ندارد.

مطرح‌کردن این شکایت به سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) برمی‌گردد. در آن زمان، ویکتور گولچنکو پتنتی برای سیستم تراکنش آنلاین ثبت کرد که حق قانونی آن در آوریل ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) به Sqwin Sa اعطا شد. سیستم پرداخت Samsung Pay نیز در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) معرفی شد و یک سال بعد به روسیه راه یافت.

امروزه، Samsung Pay با ۱۷ درصد تراکنش‌ در رتبه سوم سیستم پرداخت از راه دور پس از Apple Pay با ۳۰ درصد و Google Pay با ۳۲ درصد قرار دارد. به‌گفته کارشناسان حقوقی، اپل و گوگل نیز ممکن است به‌زودی قربانی حق اختراع ثبت شده Sqwin Sa شوند.

شما درباره شکایت شرکت سوئیس و محکومیت سامسونگ چه دیدگاهی دارید؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا