zoomit

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ادبلاکر اندرویدی برای خلاصی از شر تبلیغات اینترنتی

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ادبلاکر اندرویدی برای خلاصی از شر تبلیغات اینترنتی

امروزه، مسدودکردن تبلیغات به نیازی حیاتی برای بسیاری از کاربران دستگاه‌های کامپیوتری و موبایلی تبدیل شده است. تبلیغات آزاردهنده ممکن است هر زمانی ظاهر شوند؛ از زمان وب‌گردی گرفته تا بازی و تماشای فیلم. اگرچه مسدودکردن تبلیغات می‌تواند به‌ضرر بسیاری از شرکت‌ها باشد، کاربران در‌هر‌صورت این کار را انجام می‌دهند. برای مسدودکردن تبلیغات در اندروید روش‌های مختلفی با قابلیت‌هایی متفاوت وجود دارد که برای بهره‌مندی از آن‌ها روت‌کردن دستگاه یا استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی ضروری است.

متأسفانه در فروشگاه گوگل‌پلی ابزاری برای مسدودکردن تبلیغات در کل سیستم وجود ندارد؛ بنابراین، اکثر اپلیکیشن‌های معرفی‌شده به دانلود و نصب بسته‌های جانبی نیاز دارند. اگرچه اپلیکیشن‌های معرفی‌شده در آزمایش‌های ما مشکلی نداشتند، ممکن است بعضی از کاربران درباره‌ی نصب چنین ابزارهایی احساس نگرانی کنند.

همچنین، به‌تدریج بسیاری از وب‌سایت‌ها در حال فراهم‌کردن امکان پرداخت حق اشتراک به‌جای نمایش تبلیغ هستند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم به‌جای استفاده از ادبلاکرها (ابزارهای مسدودسازی تبلیغ)، از وب‌سایت‌های دلخواهتان حمایت کنید؛ چراکه آن‌ها نیز برای ادامه‌ی کار خود به درآمد نیاز دارند. بااین‌حال، اگر از دیدن تبلیغات مزاحم خسته شده‌اید، در مطلب حاضر هفت روش کاربردی برای مسدودکردن تبلیغات ناخواسته در اندروید را معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن AdAway (نیازمند روت)

اپلیکیشن AdAway

اپلیکیشن AdAway ابزاری ساده برای مسدودکردن تبلیغات است که با استفاده از فایل هاست تغییریافته، تمامی درخواست‌ها برای نمایش تبلیغات را به آدرس ۱۲.۰.۰.۱ می‌فرستد. به‌بیان ساده، AdAway تبلیغات وب‌سایت‌ها و سایر برنامه‌ها را به‌دنبال نخود سیاه می‌فرستد! از‌آن‌‌‌جاکه فایل‌های هاست در قسمت «فقط خواندنی» سیستم‌عامل اندروید قرار دارند، برای استفاده از این اپلیکیشن داشتن دسترسی روت الزامی است.

AdAway کاملاً رایگان است و سازندگان آن صرفاً امکان حمایت مالی اختیاری را برای کاربران فراهم کرده‌اند. تنها ضعف این اپلیکیشن، ضرورت دانلود آن از منابعی غیر از گوگل‌پلی مثل F-Droid و نیازداشتن به دسترسی روت است. ناگفته نماند کاربرانی که دستگاهشان را روت کرده باشند، می‌توانند فایل‌های هاست را بدون نیاز به اپلیکیشن دیگری تغییر دهند.

برای دریافت AdAway از F-Droid از این لینک استفاده کنید.

اپلیکیشن Adblock Plus

اپلیکیشن Adblock Plus

اپلیکیشن Adblock Plus را می‌توان جزو محبوب‌ترین ابزارهای مسدودکردن تبلیغات به‌حساب آورد که در تمامی دستگاه‌های روت‌شده یا روت‌نشده می‌توان از استفاده کرد؛ هرچند کاربرانی که دستگاهشان را روت کرده‌اند، قابلیت‌های بیشتری دریافت می‌کنند. این اپلیکیشن مانند افزونه‌ی مرورگرش، با اجرا در پس‌زمینه کل ترافیک وب را فیلتر می‌کند. برای استفاده از Adblock Plus کافی است یک‌ بار آن را باز و تنظیم کنید تا همیشه به‌طور‌خودکار در پس‌زمینه کارش را انجام دهد.

برای دریافت رایگان Adblock Plus از وب‌سایت رسمی سازنده‌ی آن و آموزش نصب در دستگاه‌های روت‌شده و روت‌نشده از این لینک استفاده کنید.

اپلیکیشن AdGuard

اپلیکیشن AdGuard

AdGuard جزو اپلیکیشن‌های ناشناخته‌ای است که عملکرد مناسبی درزمینه‌ی مسدودکردن تبلیغات دارد. روش کار این برنامه با Adblock Plus مشابه است و با اجرا در پس‌زمینه، ترافیک وب را فیلتر می‌کند. اگرچه از AdGuard در دستگاه‌های روت‌نشده هم می‌توان استفاده کرد، مراحل راه‌اندازی آن کمی بیشتر است.

این برنامه مانند اپلیکیشن‌هایی مثل GlassWire تب‌ها را در تمام ترافیک وب باز نگه می‌دارد و رابط کاربری متریال دیزاین آن نیز استفاده‌اش برای کاربر را آسان کرده است. نسخه‌ی رایگان اپلیکیشن مذکور فقط تبلیغات مرورگرها را مسدود می‌کند و نسخه‌ی حرفه‌ای نیز با حق اشتراک ماهانه‌ی ۲۵ دلاری روی ویندوز و مک نصب و اجرا می‌شود.

برای دریافت اپلیکیشن AdGuard از این لینک استفاده کنید.

اپلیکیشن Blokada

اپلیکیشن Blokada

Blokada اپلیکیشنی متفاوت برای مسدودکردن تبلیغات است. نسخه‌ی رایگان اپلیکیشن مذکور امکان مسدودکردن ردیاب‌ها و تبلیغات را با نمایش شمارنده‌ای کوچک و جالب فراهم می‌کند. افزون‌براین، Blokada ابزاری متن‌باز است که می‌تواند کاربران را از سوءاستفاده‌نکردن سازندگانش از اطلاعاتشان مطمئن کند.

همچنین، نسخه‌ی حرفه‌ای این اپلیکیشن از VPN اختصاصی برخوردار است که با افزودن لایه‌ی امنیتی دیگری، از ثبت اطلاعات کاربر جلوگیری می‌کند و محدودیت پهنای‌ باند نیز ندارد. گفتنی است نسخه‌ای از این اپلیکیشن در فروشگاه گوگل‌پلی نیز وجود دارد. نسخه‌ی Blokada 6 موجود در گوگل‌پلی به اشتراک نیاز دارد؛ ولی Blokada 5 آن رایگان است و باید از وب‌سایت سازنده دریافت شود.

برای دانلود Blokada از این لینک استفاده کنید.

مروگرهای مجهز به مسدودکننده‌ی تبلیغات

ادبلاکر کروم

یکی دیگر از ابزارهای موجود برای مسدودکردن تبلیغات، استفاده از مرورگرهایی است که به‌طور‌پیش‌فرض چنین قابلیتی دارند. مرورگرهای گفته‌شده با فیلترکردن ترافیک مصرفی، اکثر تبلیغات مزاحم را مسدود می‌کنند. گوگل کروم یکی از مرورگرهایی است که از قابلیت مسدودسازی تبلیغات بهره می‌برد؛ ولی فقط تبلیغاتی را مسدود می‌کند که برای کاربر ناخوشایند است تا وب‌سایت‌ها امکان کسب درآمد با تبلیغات مناسب را داشته باشند.

فایرفاکس نیز از قابلیت مشابهی برخوردار است و علاوه‌برآن، از افزونه‌هایی مثل uBlock هم پشتیبانی می‌کند که تبلیغات را به‌طور کامل و پیشرفته می‌تواند مسدود کند. از دیگر مرورگرهای مجهز به قابلیت مذکور می‌توان به کیوی و بِرِیو و سامسونگ اشاره کرد. همچنین، مرورگرهایی مانند دلفین از قابلیت نصب افزونه‌های ویژه‌ی مسدودسازی تبلیغات بهره‌مندند که می‌توانید براساس نیازتان یکی را انتخاب کنید.

تغییر DNS

تغییر DNS اندروید

با تغییردادن DNS، تبلیغات قبل از واردشدن به گوشی شما راهشان را گم می‌کنند. مزیت این روش وجود شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی DNS رایگان است که با مسدودکردن پیش‌فرض تبلیغات کار را برایتان بسیار راحت می‌کنند. برای بهره‌مندی از روش مذکور، به تنظیمات وای‌فای گوشی بروید و گزینه‌ی DNS شخصی یا Private DNS را پیدا کنید و آن را از Automatic به Private DNS تغییر دهید.

در قسمت Hostname (نام میزبان)، می‌توانید از آدرس dns.adguard.com استفاده کنید که یکی از DNSهای AdGuard است و مانند اپلیکینش به‌خوبی کار می‌کند. نحوه‌ی انجام این روش در دستگاه‌های مختلف کمی متفاوت است؛ ولی همه‌ی گوشی‌های اندرویدی جدید از آن برخوردارند.

اپلیکیشن DNS66

اپلیکیشن DNS66

اگر نتوانستید از روش بالا استفاده کنید، اپلیکیشن DNS66 می‌تواند به شما کمک کند. اپلیکیشن مذکور با برقراری اتصال VPN تمامی تبلیغات و ردیاب‌های موجود در گوشی را مسدود می‌کند. همچنین، DNS66 از فهرست سیاهی استفاده می‌کند که تمامی موارد واردشده در آن را مسدود می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر، بعضی از تبلیغاتی که هنوز وارد فهرست سیاه نشده‌اند، ممکن است بتوانند به‌نمایش درآیند. افزون‌براین، DNS66 امکان استفاده از سرورهای DNS سفارشی را نیز فراهم می‌کند. برای استفاده از این اپلیکیشن باید آن را از F-Droid دریافت کنید که منبع مطمئنی است.

برای دریافت DNS66 از F-Droid از این لینک استفاده کنید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا