zoomit

مراکز داده مایکروسافت در سراسر جهان با کمبود ظرفیت و منابع مواجه شده‌اند

مراکز داده مایکروسافت در سراسر جهان با کمبود ظرفیت و منابع مواجه شده‌اند

مشتریان خدمات ابری برای رفع نیازهای خود در مقیاس‌های بزرگ معمولاً از منابع نامحدود سرویس‌دهندگان استفاده می‌کنند. مایکروسافت Azure مثل سایر خدمات‌دهندگان ابری در چندسال گذشته برای پاسخ‌گویی به نیاز‌های شرکت‌ها و کارمندانی که از راه‌دور فعالیت می‌کنند، با افزایش تقاضا مواجه شده است. متأسفانه این شرایط باعث شده برخی مشتریان غول فناوری مستقر در ردموند، تأثیر این افزایش تقاضا را احساس کنند زیرا به‌نظر می‌رسد ظرفیت‌های شبکه‌ی این شرکت با محدودیت مواجه شده است.

براساس مقاله‌ی اخیر The Information، ده‌ها مرکز داده‌ی Azure ازجمله مراکز کلیدی در واشنگتن، اروپا و آسیا، درحال‌حاضر با ظرفیت کاهش‌یافته کار می‌کنند. این کمبود ظرفیت که به‌عوامل مختلفی نسبت داده می‌شود، می‌تواند منجر به ناتوانی مشتریان در استفاده از زیرساخت‌ها و خدمات مبتنی‌بر ابر Azure شود؛ مشتریانی که برای انجام فعالیت‌های روزانه‌ی خود به این شرکت اعتماد کرده‌اند.

به گزارش TechSpot، مایکروسافت مثل سایر ارائه‌دهندگان خدمات ابری، فشار ناشی از کمبود مداوم قطعات در سرتاسر جهان و همچنین افزایش شدید نیازهای دورکاری در سال ۲۰۲۰ را احساس کرد.

ناتوانی در دسترسی به تراشه‌های موردنیاز و قطعات دیگر، مایکروسافت و بسیاری از خدمات‌دهندگان ابری دیگر را در موقعیتی قرار داد که نیاز به ظرفیتی بیشتر از ظرفیت زیرساخت‌های موجود آن‌ها دارد. با وجود کمبود منابع، این شرکت به بازاریابی خدمات ابری خود ادامه داد و کاربران را به زیرساخت قدیمی خود هدایت کرد.

مراکز داده مایکروسافت Azure

مقاله‌ی مرتبط:

  • ویندوز ۱۱ با سهم ۲۳ درصدی در یک‌قدمی تصاحب جایگاه دومین نسخه محبوب ویندوز است
  • Microsoft Defender بر عملکرد تراشه‌های اینتل تأثیر منفی می‌گذارد

مایکروسافت از آن زمان برای رفع این مشکلات با راه‌اندازی مراکز داده‌ی جدید در سراسر جهان، برای افزایش ظرفیت کلی خدمات خود تلاش کرده است. اگرچه این ایده گامی در مسیر درست به‌نظر می‌رسد، اما الزاماً مشکل مشتریانی را که درحال‌حاضر در منطقه‌ی فعلی خود با مشکلاتی مواجه هستند، برطرف نمی‌کند. این شرکت علاوه‌بر توسعه‌ی زیرساخت‌ها، برای رسیدگی به مشکلات جاری کمبود ظرفیت بیانیه‌هایی را به‌طور دوره‌ای منتشر می‌کند. ماه گذشته مایکروسافت Azure به مشتریان خود هشدار داد که شاید به‌دلیل رشد بی‌سابقه‌ی مشتریان در مناطق خاص، با مشکلاتی مواجه شوند. این هشدار با راهنمایی برای عیب‌یابی خرابی‌های تخصیص ماشین‌های مجازی همراه بود.

نمایندگان مایکروسافت اظهار داشتند که کمبود منابع و ظرفیت خدمات ابری احتمالاً تا سال ۲۰۲۳ در مراکز کلیدی مثل US West 2 ادامه خواهد داشت. مرکز داده‌ی ایالت واشنگتن از زمان عملیاتی‌شدن در سال ۲۰۰۷، یکی از پراستفاده‌ترین و درنتیجه محدود‌ترین مراکز بوده است. این شرکت هنگام انتخاب بهترین منطقه و مرکز داده، راهنمایی به مشتریان ارائه نمی‌دهد و این امر باعث می‌شود مشتریان به نزدیک‌ترین مرکز داده‌ روی آورند.

درحالی‌که رویداد‌های چندسال گذشته از عوامل مٔوثر در ایجاد مشکلات مراکز داده‌ی این شرکت است، اما بی‌شک عوامل دیگری نیز در ایجاد شرایط فعلی تأثیر دارند. مشتریان و کاربران در سراسر وب از اوایل سال ۲۰۱۷ درباره‌ی عملکرد US West 2 صحبت می‌کنند. والمارت و Chevron ازجمله بزرگ‌ترین مشتریان Azure هستند که در سال ۲۰۱۹ مشکلاتی در دسترسی به خدمات این شرکت تجربه کردند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا