zoomit

مدیر ارشد سابق اسپیس ایکس، شخصیت ایلان ماسک را ترکیبی از انیشتین، تسلا و راکفلر توصیف می‌کند

مدیر ارشد سابق اسپیس ایکس، شخصیت ایلان ماسک را ترکیبی از انیشتین، تسلا و راکفلر توصیف می‌کند

ایلان ماسک که ریاست شرکت‌های بزرگ و نوآوری چون اسپیس ایکس و تسلا را برعهده دارد، از جمله مشهورترین کارآفرینان این روزهای دنیای فناوری است. آنچه ماسک را با دیگر افراد فعال در زمینه‌های مشابه متمایز می‌کند، شخصیت کاریزماتیک و علاقه‌ی عجیب رسانه‌ها و دوست‌داران دنیای تکنولوژی به او است؛ تا جایی که بسیاری او را با «مرد آهنی» مقایسه می‌کنند و کوچک‌ترین اظهار نظر یا توییت او تبدیل به تیتر اخبار می‌شود. حتی مدیر سابق بخش استعدادیابی شرکت موشکی SpaceX می‌گوید باید شخصیت ایلان ماسک را ترکیبی از آلبرت انیشتین، نیکولا تسلا و جان دی راکفلر در نظر گرفت.

به گزارش بیزنس اینسایدر، دالی سینگ که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ برای اسپیس ایکس کار می‌کرد، این اظهارات را در مستند ‌بی‌بی‌سی به نام The Elon Musk Show بیان کرده است. مستند مذکور از مصاحبه با خانواده، دوستان، کارمندان سابق و حتی دشمنان ماسک استفاده می‌کند تا مسیر او برای تبدیل شدن به ثروتمندترین مرد جهان توضیح دهد. قسمت اول این مجموعه چهارشنبه شب در بریتانیا پخش شد.

در قسمت دوم، سینگ گفت بر این باور دارد که ماسک از اینشتین باهوش‌تر است. او گفت:

او همه چیز را در مورد تسلا و انیشتین یاد گرفت. او همه اطلاعاتی که این افراد می دانستند را آموخته و سعی می‌کند آن‌ها را به سطح بعدی برساند. فکر می‌کنم در عصر حاضر او نزدیک‌ترین انسانی است که ما به چنین شخصیت‌هایی داریم.

سینگ افزود:

زمانی که ماسک ساخت میراث خود را به اتمام برساند،‌ دیگر نمی‌توان این مسئله که او ترکیبی از انیشتین، تسلا و راکفلر است را نادیده گرفت.

آلبرت انیشتین بیشتر به خاطر نظریه نسبیت‌اش شناخته می‌شود که درک ما از فضا، زمان، گرانش و جهان را متحول کرد. نیکولا تسلا در تولید، انتقال و استفاده از نیروی الکتریکی به پیشرفت‌های زیادی دست یافت و ماسک شرکت خودروهای الکتریکی خود را به نام او نامید. جان دی راکفلر یکی از ثروتمندترین مردان جهان و بشردوست بزرگی بود.

سینگ در بخشی از حرف‌های خود گفت:

وقتی قصد انجام کاری فوق‌العاده سخت را دارید، روزهای سخت زیادی پیش رویتان قرار می‌گیرد.

مای، مادر ایلان ماسک، نیز در این مستند حضور داشت. او نیز ایلان را «نابغه‌» خطاب کرد، اما باوجود اینکه بسیاری از مردم دستاوردهای وی را تحسین می‌کنند، اعتراف کرد «هیچکس نمی‌خواهد ایلان ماسک باشد».

مای می‌گوید:

با داشتن آن شرکت‌ها، نفرت زیادی به سمت ایلان سرازیر شده است. دست از بد رفتاری با او بردارید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بیوگرافی ایلان ماسک ؛ از پی پال تا اسپیس ایکس

پدر ۷۶ ساله او، ارول، گفت که ماسک در جوانی عاشق خواندن بود، به‌ویژه در مورد اسکندر مقدونی. او همچنین آخرین وصیت‌نامه ناپلئون را به زبان فرانسه داشت.

اعلام شده است که مستند The Elon Musk Show به دلیل مسائل حقوقی در خارج از بریتانیا پخش نخواهد شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا