zoomit

مایکروسافت و نینتندو قیمت کنسول‌های بازی خود را افزایش نخواهند داد

مایکروسافت و نینتندو قیمت کنسول‌های بازی خود را افزایش نخواهند داد

سونی طی روزهای گذشته خبرهای مهمی منتشر کرد و به دنیای بازی اطلاع داد که قیمت کنسول پلی‌استیشن ۵ خود را در برخی از مناطق خاص افزایش خواهد داد. با توجه به این‌ موضوع، سؤالی در ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه‌ی بازی ایجاد شد که آیا مایکروسافت و نینتندو نیز تغییری در برچسب قیمتی کنسول‌های خود اعمال خواهند کرد یا خیر. خوشبختانه به‌نظر می‌رسد این دو شرکت برنامه‌ای برای افزایش قیمت محصولات خود ندارند.

Shuntaro Furukawa، رئیس نینتندو در ماه ژوئن اظهارداشت که این شرکت به‌دلیل تورم در اقتصاد جهانی، برنامه‌ای برای تغییر قیمت کنسول‌های خود ندارد. با توجه به برنامه‌های سونی برای افزایش قیمت جدیدترین نسل کنسول بازی این شرکت، از شرکت نینتندو سؤال شد که آیا قصد دارد قیمت کنسول‌های خود را افزایش دهد یا خیر که این برند با تکرار موضع خود گفت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت سخت‌افزارهای خود ندارد. این برند درحال‌حاضر سه مدل مختلف از کنسول سوئیچ را به‌فروش می‌رساند که شامل سوئیچ اصلی، سوئیچ OLED و سوئیچ لایت است. مدل OLED این محصول در ایالات متحده با قیمت ۳۵۰ دلار، مدل معمولی آن با قیمت ۳۰۰ دلار و نهایتاً مدل لایت با برچسب ۲۰۰ دلاری دردسترس مشتریان قرار دارد.

به گزارش XDA، مایکروسافت نیز درمورد کنسول‌های ایکس باکس خود اعلام کرد که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کنونی ایکس باکس سری X و S ندارد. علاوه‌براین، غول فناوری مستقر در ردموند به‌صراحت اعلام کرد که کنسول‌های آن همچنان با برچسب قیمت خرده‌فروشی فعلی عرضه خواهند شد. این شرکت در بخشی از توضیحات خود در این‌ مورد گفت:

ما دائماً درحال ارزیابی کسب‌وکار خود هستیم تا گزینه‌های بازی جذاب را به طرفداران ارائه دهیم. قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی برای ایکس‌ باکس سری S ما ۲۹۹ دلار باقی خواهد ماند و ایکس باکس سری X نیز با همان برچسب قیمت ۴۹۹ دلار به‌فروش خواهد رسید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مایکروسافت: فروش پلی‌استیشن ۴ بیش‌ از دو برابر فروش ایکس‌باکس وان بوده است
  • نینتندو سوئیچ پرو احتمالاً اواخر سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد

اگرچه اعلام خبر عدم افزایش قیمت کنسول‌های مایکروسافت و نینتندو، خبر بسیار خوبی برای جامعه‌ی گیمرها محسوب می‌شود، اما همیشه همه‌چیز می‌تواند تغییر کند. با اقداماتی که سونی در مدل قیمت‌گذاری کنسول‌های خود انجام داده است، باید دید آیا این روند روی سایر محصولات شرکت ژاپنی تأثیر خواهد داشت یا خیر. این برند در جریان رویداد Gamescom از کنترلر بی‌سیم DualSense Edge رونمایی کرد که ویژگی‌های حرفه‌ای را با قابلیت شخصی‌سازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارائه می‌دهد. این شرکت در مورد قیمت یا تاریخ دقیق عرضه‌ی کنترلر جدید خود، جزئیاتی ارائه نداد اما تأیید کرد که طی ماه‌های آینده، اطلاعات بیشتری به‌اشتراک خواهد گذاشت. به‌هرحال امیدواریم این محصول با قیمتی معقول روانه‌ی بازار شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا