zoomit

مایکروسافت مشکل بازکردن اسناد XPS در ویندوز ۱۰ و ۱۱ را تأیید کرد

مایکروسافت مشکل بازکردن اسناد XPS در ویندوز ۱۰ و ۱۱ را تأیید کرد

اخیراً مایکروسافت کاربران ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ را از وجود مشکل شناخته‌شده‌ی جدیدی در این سیستم‌عامل‌ها آگاه کرده است. طبق اطلاعات منتشر‌شده در Windows Health Dashboard، درحال‌حاضر ویندوز با بازکردن بعضی از اسناد XPS مشکل دارد که همان جایگزین اسناد PDF شرکت Adobe است.

علاوه‌بر ناتوانی در بازکردن اسناد XPS و OXPS در زبان‌های غیرانگلیسی، برنامه‌ی XPS Viewer پاسخ‌گوی درخواست کاربر نیست و مصرف نامعقول پردازنده و رم را شروع می‌کند، تا جایی که با رسیدن به مصرف ۲/۵ گیگابایت رم کاملاً متوقف می‌شود. مایکروسافت اعلام کرده است:

پس از نصب به‌روزرسانی KB5014666 یا نسخه‌های جدیدتر، ممکن است XPS Viewer در بازکردن اسناد XPS در بعضی از زبان‌های غیرانگلیسی از‌جمله ژاپنی و چینی ناتوان شود. این مشکل هر دو فایل XPS و OXPS را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در زمان مواجهه با این مشکل، ممکن است در XPS Viewer خطای “This page cannot be displayed” را دریافت کنید یا با پاسخ‌گونبودن و افزایش فزاینده‌ی مصرف پردازنده و رم دچار شوید. پس از برخورد با این خطا، اگر XPS Viewer بسته نشده باشد، میزان مصرف رم تا قبل از توقف ناگهانی به ۲/۵ گیگابایت می‌رسد.

به‌گفته‌ی مایکروسافت، این مشکل از به‌روزرسانی‌های KB5014666 و KB5014666 (ویندوز ۱۰ نسخه ۱۹۰۴۴.۱۸۰۶ و ویندوز ۱۱ نسخه ۲۲۰۰۰.۷۷۸) نشئت می‌گیرد که در ۲۶ و ۲۸ ژوئن منتشر شده‌اند. مایکروسافت در حال بررسی این مشکل است و قول داده در به‌روزرسانی‌های بعدی آن را برطرف کند. متأسفانه راه‌حل موقتی برای حل این مشکل وجود دارد.

گفتنی است این مشکل تعداد بسیار اندکی از کاربران معمولی ویندوز ۱۰ را تحت‌تأثیر قرار داده است. جدا از ناتوانی فرمت XPS در جذب کاربران، مایکروسافت از گنجاندن XPS Viewer در نسخه‌ی ۱۸۰۳ به بعد ویندوز ۱۰ خودداری کرد. بااین‌حال، می‌توانید ازطریق قسمت تنظیمات ویندوز، آن را به‌عنوان قابلیت اختیاری نصب کنید.

مشکل XPS Viewer تنها ایراد شناخته‌شده‌ای نیست که مایکروسافت با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ چراکه این شرکت به‌تازگی اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های ارائه‌شده از ۲۸ ژوئن برای ویندوز ممکن است باعث بروز ایراد در درگاه USB پرینترها شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا