zoomit

مایکروسافت به‌روزرسانی ۲۲H2 ویندوز ۱۱ را در برخی از کامپیوترهای مجهز به تراشه‌های اینتل مسدود کرد

مایکروسافت به‌روزرسانی ۲۲H2 ویندوز ۱۱ را در برخی از کامپیوترهای مجهز به تراشه‌های اینتل مسدود کرد

نسخه‌ی ۲۲H2 ویندوز ۱۱ منتشر شده است و به‌مرورزمان برای همه‌ی کاربران دردسترس قرار خواهد گرفت. اگر مشکلات مربوط به عملکرد این به‌روزرسانی را در سیستم‌های مجهز به سخت‌افزارهای انویدیا در نظر نگیریم، برای اکثر افرادی که آن را نصب کرده‌اند، پایدار بوده و مشکل خاصی در آن دیده نمی‌شود. به‌هرحال، مشکل جدیدی در این به‌روزرسانی گزارش شده است که برخی از کامپیوتر‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل را با صفحه‌ی آبی مرگ مواجه می‌کند.

این مشکل ناشی از درایورهای صوتی اینتل SST است و مایکروسافت می‌گوید کاربرانی که تحت‌تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند، اجازه‌ی نصب نسخه ۲۲H2 را نخواهند داشت. این تصمیم‌ کاربران ویندوز ۱۰ نیز اعمال می‌شود؛ زیرا مایکروسافت آپدیت مذکور را برای همه‌ی پیکربندی‌ها و بدون درنظر‌گرفتن نسخه‌ی سیستم‌عامل مسدود کرده است.

اوایل امروز مشخص شد مایکروسافت مشکلات سازگاری به‌روزرسانی ۲۲H2 را روی سیستم‌های مجهز به تراشه‌های اینتل در مستندات پشتیبانی خود در تاریخ ۲۲ سپتامبر تأیید کرده است. این اسناد بیان می‌کنند که درایور IntcAudioBus.sys روی نسخه‌‌های قدیمی‌تر از ۱۰.۲۹.۰.۵۱۵۲ یا ۱۰.۳۰.۰.۵۱۵۲ باعث ایجاد مشکل می‌شود.

با مراجعه به بخش Device Manager می‌توانید بررسی کنید که آیا کنترلر صوتی اینتل SST را روی سیستم‌ شما وجود دارد یا خیر. سپس به‌دنبال سخت‌افزاری با نام «Intel® Smart Sound Technology (Intel® SST) Audio Controller» بگردید. Intel SST پردازنده‌ی سیگنال است که پخش موسیقی و دستورهای صوتی را کنترل می‌کند. این ویژگی با هر دو نوع پردازنده‌های سری Core و Atom کار می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ شامل بهبودها و قابلیت‌های گیمینگ جدید است
  • مایکروسافت تأیید کرد به‌روزرسانی ۲۲H2 ویندوز ۱۰ در ماه اکتبر منتشر خواهد شد

درحال‌حاضر، نمی‌دانیم آیا مایکروسافت برای رفع مشکل یادشده به ایجاد تغییر در ویندوز ۱۱ تمایلی دارد یا خیر؛ اما به‌نظر می‌رسد بهترین راه‌حل به‌روز‌رسانی درایور به نسخه‌ی جدیدتر است. می‌توانید آپدیت‌ها را در وب‌سایت شرکت سازنده‌ی کامپیوتر خود یا با مراجعه به مسیر Windows Update > Optional updates بررسی کنید. هنگامی‌که سیستم‌عامل خود را به نسخه‌ی جدیدتر از ۱۰.۲۹.۰.۵۱۵۲ یا ۱۰.۳۰.۰.۵۱۵۲ ارتقا دهید، مشکل توقف سازگاری در آپدیت ۲۲H2 ویندوز ۱۱ رفع خواهد شد.

به‌گزارش WindowsLatest، مایکروسافت یکی دیگر از مشکلات شناخته‌شده‌ای که مشتریان سازمانی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، نیز تأیید کرده است. این شرکت می‌گوید به اِشکالی اشاره می‌کند که در ویندوز ۱۱ از کارکرد تنظیمات برگزیده‌ی سیاست‌های گروهی مانع می‌شود‌. هنگامی‌که کاربران سازمانی از این ویژگی استفاده می‌کنند، ممکن است عملکردهایی مثل کپی فایل‌ها با شکست مواجه شود یا میان‌برهای خالی ایجاد کند.

به‌روزرسانی تجمعی بزرگ برای رفع اشکالات نسخه‌ی ۲۲H2 ویندوز ۱۱

درحال‌حاضر، مایکروسافت مشغول‌ کار روی به‌روزرسانی تجمعی بزرگی است که چندین مشکل شناخته‌شده را در ویندوز ۱۱ برطرف می‌کند. به‌عنوان مثال، بیلد ۲۲۶۲۱٫۶۰۷ به‌‌روزرسانی ۲۲H2 ویندوز ۱۱ امکان نصب برنامه‌هایی را فراهم می‌کند که فروشگاه مایکروسافت آن‌ها را تأیید نکرده است. در این آپدیت، باگی که باعث می‌شود به‌روزرسانی‌های فروشگاه ویندوز دانلود یا نصب نشوند، نیز برطرف شده است. به‌همین‌ترتیب، مایکروسافت مشکلات مرتبط با کُندشدن فرایند فهرست‌بندی را در بخش جست‌وجوی ویندوز برطرف کرده است.

غول فناوری مستقر در رموند مشکل ازکار‌افتادن Task Manager ویندوز را که هنگام استفاده از حالت روشن و تیره رخ می‌دهد، هم رفع کرده است. درحال‌حاضر، این شرکت آزمایش بیلد ۲۲۶۲۱٫۶۰۷ ویندوز ۱۱ را با کاربران کانال پیش‌نمایش آغاز کرده است و در روزها یا هفته‌های آینده شاهد انتشار عمومی آن خواهیم بود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا