zoomit

مایکروسافت با ارزش بازار بیش از ۲٫۴۵ تریلیون دلار، اپل را پشت سر گذاشت

سهام اپل در سال‌های اخیر رشد چشمگیری را تجربه کرده است. به‌نظر می‌رسد‌ که همه‌چیز بر وفق مُراد اپل پیش می‌رود و گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد این شرکت کسب درآمد سرشاری در تمامی بخش‌ها تجربه می‌کند و همین امر سبب شده است سهامش نیز وضعیت مطلوبی داشته باشد. بااین‌حال، رشد سهام تنها به اپل ختم نمی‌شود؛ چراکه مایکروسافت نیز همین رویه را دنبال می‌کند و در جدیدترین معملات بورس نزدک توانسته کوپرتینویی‌ها را از لحاظ ارزش بازار پشت سر بگذارد.

هنگام نوشتن این مقاله، هر برگه سهم مایکروسافت با نماد MSFT با قیمت ۳۲۸٫۳۱ دلار معامله می‌شود و همین امر ارزش بازار ردموندی‌ها را ۲٫۶۵ تریلیون دلار رسانده است. این در حالی اتفاق می‌افتد که سهام اپل در واکنش به نتایج گزارش مالی کم‌تر از حد انتظار کاهش یافت و اکنون هر برگه سهم آن با ازدست دادن ۳٫۵۴ درصد از ارزش خود، ۱۴۷.۱۷ دلار معامله می‌شود و در مجموع ارزش بازار شرکت را به ۲٫۴۳۳ تریلیون دلار می‌رساند.

اپل به‌تازگی از درآمد ۸۳٫۴ میلیارد دلاری و سود خالص ۲۰٫۵ میلیارد دلار در فصل چهارم مالی گزارش داده است که مقایسه با بازه مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد. بااین‌حال، پیش از اعلام رسمی، تخمین‌ها و برآوردها از آن حکایت داشتند که در آمد اپل حداقل می‌تواند ۸۵ میلیارد دلار باشد. درواقع اپل تقریبا ۲ میلیارد دلار از برآوردها عملکرد ضعیف‌تری داشته است و از سوی دیگر این شرکت هشدار داد که مشکلات عرضه نیز بر نتایج آن در سه‌ماهه جاری تأثیر خواهد گذاشت؛ در نتیجه، سهام اپل در بازار امروز با کاهش ارزش مواجه شد.

جالب است بدانید که ارزش سهام مایکروسافت همچنان در حال افزایش است و شاید دلیل آن عملکرد بسیار خوب این شرکت در تجارت فضای ابری باشد که در گزارش مالی اخیر برجسته شد. برخلاف اپل، کسب‌و‌کار اصلی مایکروسافت تحت تأثیر مشکلات زنجیره تأمین قرار نمی‌گیرد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا