zoomit

لپ‌تاپ تاشو سامسونگ احتمالاً با ظاهری شبیه گلکسی زد فولد ۴ عرضه خواهد شد

لپ‌تاپ تاشو سامسونگ احتمالاً با ظاهری شبیه گلکسی زد فولد ۴ عرضه خواهد شد

ازنظر برخی افراد، سال ۲۰۲۳ سال گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های تاشو خواهد بود. برنامه‌های سامسونگ برای سال آینده‌ی میلادی کاملاً مشخص نیست؛ اما با درنظرگرفتن شایعات و گزارش‌های پیشین، انتظار می‌رود این برند از نمایشگرهای تاشو در محصولات مختلفی مثل لپ‌تاپ‌ها استفاده کند. اکنون به‌نظر می‌رسد غول فناوری کره‌ای پتنت دیگری را برای لپ‌تاپی تاشو ثبت کرده است.

به‌گزارش SamMobile، توضیحات گواهی حق‌ اختراع جدید سامسونگ لپ‌تاپی با نمایشگر بزرگ تاشو را نشان می‌دهد که از وسط خم می‌شود و از این نظر شبیه گلکسی زد فولد ۴ است. هنگامی‌که صفحه‌نمایش این دستگاه در حالت ۹۰ درجه باشد، قسمت پایینی آن به‌عنوان کیبورد مجازی و پد لمسی استفاده خواهد شد و نیمه‌ی بالایی آن نیز محتوا را نمایش خواهد داد.

شباهت بسیار زیادی بین طرح مفهومی گلکسی‌ بوک فولد ۱۷ که در SID ۲۰۲۱ به‌نمایش درآمد، با پتنت جدید سامسونگ وجود دارد. درهرصورت، طرح جدید این برند درمقایسه‌با بوک فولد ۱۷ باریک‌تر است که باعث می‌شود بیشتر شبیه دستگاه‌های دیگر سری گلکسی ازجمله زد فولد ۴ به‌نظر برسد. گفتنی است پتنت مذکور در هفته‌ی جاری منتشر شده است؛ اما ثبت اولیه‌ی آن به چند سال قبل بازمی‌گردد؛ بنابراین، ایده‌ی ارائه‌شده در این گواهی حق‌ اختراع نشان می‌دهد سامسونگ از چند سال قبل به‌ فکر ساخت چنین محصولی بوده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • سامسونگ معتقد است اپل تا سال ۲۰۲۴، وارد بازار محصولات تاشو خواهد شد
  • سامسونگ می‌خواهد سال آینده ۲۷۰ میلیون گوشی با تمرکز زیاد بر تاشدنی‌ها بفروشد

ثبت پتنت به‌تنهایی به ساخت محصول واقعی منجر نخواهد شد و بسیاری از ایده‌هایی که گواهی حق‌ اختراع آن‌ها ثبت شده است، هیچ‌گاه به مرحله‌ی تولید به‌عنوان محصول تجاری نرسیده‌اند. شاید سامسونگ این طرح را برای محافظت از ایده‌ی خود و جلوگیری از سرقت شرکت‌های رقیب ثبت کرده باشد. فرم‌فکتور خاص لپ‌تاپ‌های تاشو به این محصولات اجازه می‌دهد بتوان از نیمه‌ی پایینی آن‌ها برای انجام کارهای مختلف استفاده کرد.

شما می‌توانید این بخش را به صفحه‌کلید مجازی تبدیل کنید یا از آن به‌عنوان ورودی دستگاه‌های دیگر، ویرایش عکس، قراردادن دکمه‌های خاص در نرم‌افزارهای مختلف و… بهره ببرید. ایده‌ی لپ‌تاپ تاشو سامسونگ جذاب به‌نظر می‌رسد؛ اما نمی‌توان با اطمینان گفت که حتماً به ساخت محصول واقعی منجر خواهد شد. اپل نیز قبلاً طرح مشابهی را با ارائه‌ی نوارهای لمسی روی مک‌بوک‌های خود آزمایش کرد که درنهایت از این تصمیم منصرف شد و دریافت که کلیدهای فیزیکی روی کیبورد و میان‌برهای دکمه‌ای برای کاربران حرفه‌ای بسیار کاربردی‌تر هستند.

باوجوداین، شاید سامسونگ بخواهد نشان دهد که می‌تواند از پیشرفته‌ترین فناوری‌های صنعت نمایشگر در محصولات دیگری غیر از گوشی‌های هوشمند استفاده کند؛ بنابراین، امکان دارد لپ‌تاپ بعدی این شرکت محصولی تاشو باشد. درهرحال، باید منتظر بمانیم تا ببینیم سال ۲۰۲۳ چه دستگاه‌های جدیدی روانه‌ی بازار خواهد شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا