zoomit

قابلیت اجرای هم‌زمان دو نسخه از یک اپلیکیشن در یک دستگاه، احتمالا به اندروید ۱۲ اضافه خواهد شد

سال‌ها قبل اینکه افراد دو گوشی مجزا داشته باشند، یک امر طبیعی محسوب می‌شد، زیرا بسیار کاربران از یک دستگاه برای امور مربوط به زندگی شخصی و یک دستگاه برای امور کاری بهره می‌برند. یکی از دلایل استفاده از دو گوشی مجزا این بود که امکان اجرای دو نسخه از یک اپلیکیشن در یک دستگاه وجود نداشت. البته بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند بستر مورد نیاز برای اجرای هم‌زمان دو نسخه از یک اپلیکیشن را فراهم کرده‌اند. به‌ نظر می‌رسد گوگل سرانجام تصمیم گرفته است این قابلیت را به‌طور پیش‌فرض در اندروید ۱۲ ارائه بدهد.

به گزارش اسلش گیِر، امکان دارد برخی مواقع از یک برنامه یا سرویس یکسان برای ورود به حساب‌های کاربری مختلف استفاده کنید. برخی از اپلیکیشن‌ها مثل توییتر، جیمیل و تلگرام از قابلیت ورود با چند حساب کاربری و جابه‌جایی بین آن‌ها پشتیبانی می‌کنند؛ اما اکثر اپلیکیشن‌ها از این ویژگی بی‌بهره‌اند و به‌ همین دلیل کاربران به‌ دنبال روشی‌هایی برای اجرای چند حساب کاربری در یک دستگاه هستند. در این شرایط افراد معمولا با نصب یک اپلیکیشن شخص‌ ثالث و غیر رسمی که معمولا استفاده از آن با خطراتی همراه است، مشکل خود را رفع می‌کنند.

برخی شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند مثل سامسونگ، وان‌پلاس و شیائومی از قابلیت موسوم به پیام‌رسان دوگانه (Dual Messenger) بهره می‌برندش؛ البته این ویژگی فقط به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محدود است. در رابط کاربری اختصاصی برخی از شرکت‌ها، گزینه‌ای به‌ نام پوشه‌ی امن وجود دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، نسخه‌های کپی از اپلیکیشن‌ مورد نظر خود را به‌‌طور جداگانه اجرا کنند. البته در این شرایط برای جابه‌جا شدن بین حساب‌های کاربری، باید عملیات ورود به حساب هر بار انجام شود. درنهایت می‌توان از قابلیت «نمایه‌ی کاری» در اندروید استفاده کرد که راه‌اندازی و استفاده از آن کمی پیچیده است.

میشال رحمان از انجمن XDA، در اندروید ۱۲ قابلیت جدیدی موسوم به Clone Profile کشف کرده است. این قابلیت احتمالا جایگزین همه‌ی روش‌های مورد اشاره خواهد شد. «کلون پروفایل» امکان شبیه‌سازی اپلیکیشن‌های مورد نیاز را در سطح سیستم عامل در اختیار کاربران قرار خواهد داد و به‌ نظر می‌رسد عملکرد آن از همه‌ی روش‌های جایگزین بهتر باشد. گفته شده است می‌توان تا سه نسخه از هر اپلیکیشن را با استفاده از کلون پروفایل، روی یک دستگاه اجرا کرد. این گزینه می‌تواند تأثیر بسیار خوبی روی تجربه‌ی کاری راحت‌تر در اندروید داشته باشد.

متأسفانه بسیاری از امکانات قابلیت کلون پروفایل هنوز مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که عملکرد آن با انتظارات تفاوت داشته باشد. شاید این قابلیت یکی از زیربناهای آینده‌ی اندروید باشد که امکان جابه‌جا شدن بین حساب‌های کاربری مختلف در یک دستگاه را آسان‌تر خواهد کرد.

نظر شما در مورد قابلیت جدید کلون پروفایل چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا