zoomit

فرکانس پردازنده نینتندو سوییچ بعدی ۲٫۵ برابر نسل اول این کنسول دستی خواهد بود

فرکانس پردازنده نینتندو سوییچ بعدی ۲٫۵ برابر نسل اول این کنسول دستی خواهد بود

کانال یوتیوب Doctre 81 ویدیوِ جالبی به‌اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد با شناسایی صفحه‌ی لینکدین یکی از مهندسان Sliliconist Technologies متوجه شده است که تراشه‌ی مذکور به‌عنوان قلب تپنده‌ی کنسول نینتندو سوییچ ۲ استفاده خواهد شد. مهندس یادشده از فوریه‌ی ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۲ در پروژه‌ی سیستم-روی-چیپ T239 انویدیا کار کرده بود.

طبق گزارش Doctre 81، کارمند سابق Sliliconist Technologies در توضیحات خلاصه‌ی پروژه‌ی انویدیا اشاره کرده است که تراشه‌ی مذکور با فرایند ۵ نانومتری ساخته شده و حداکثر فرکانس هسته‌های آن به ۲٫۶۵۳ گیگاهرتز می‌رسد. در مقام مقایسه، حداکثر فرکانس پردازنده Tegra X1 در نسل اول نینتندو سوییچ یک گیگاهرتز است.

درحال‌حاضر، اطلاعات دقیقی از کنسول دستی نینتندو سوییچ ۲ دردسترس نیست. براساس گزارش‌های قبل، نینتندو نسخه‌ی آزمایشی این محصول را در رویداد Gamescom امسال و پشت درهای بسته به توسعه‌دهندگان نشان دهد.

گفته می‌شود که این کنسول بازی با استفاده از فناوری انویدیا DLSS، نسخه‌ی به‌روز بازی Zelda: Breath of the Wild و نسخه‌ی نمایشی The Matrix Awakens Unreal Engine 5 را با وضوح ۴K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌کند.

نینتندو هنوز رسماً به ساخت کنسول سوییچ ۲ اشاره‌ای نکرده است؛ اما طبق شایعات، این محصول سال آینده معرفی خواهد شد. ناگفته نماند که قیمت کنسول نینتندو نیز هنوز مشخص نیست.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا