zoomit

علی‌بابا امکان اسکان رایگان برای کودکان بیمار را فراهم کرد

علی‌بابا امکان اسکان رایگان برای کودکان بیمار را فراهم کرد

مؤسسه «سیمرغ» یکی از خدمات مسئولیت اجتماعی شرکت علی‌بابا است که فعالیت خود را در پاییز ۱۳۹۶ با اعزام امدادگران و پزشکان داوطلب به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه آغاز کرد. این مؤسسه قصد دارد فعالیت جدید خود را در حوزه ارائه خدمات اسکان به صورت رسمی به فهرست خدماتش اضافه کند.

بدین‌ترتیب با فراهم‌ آوردن امکان اقامت رایگان برای کودکان بیمار و خانواده‌هایشان در هتل‌ها و اقامتگاه‌های استاندارد و بهداشتی، این مؤسسه به نقطه اتکایی برای سیستم درمانی و بهداشتی کشورمان تبدیل خواهد شد.

فاطمه اشرفی، مدیرعامل مؤسسه «سفرهای سیمرغ»، در مورد اضافه ‌شدن و شکل‌گیری این خدمت گفت:

نقطه تمرکز سیمرغ در فاز نخست، تأمین بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس بود؛ اما با توجه به اسکان تعداد زیادی از خانواده‌های بیمار در حوالی بیمارستان‌ها در فصول سرد و گرم و تأثیرات نامطلوب آن در روند پیگیری درمان کودکان، از ابتدا اسکان را نیز در بُعدی کوچک مدنظر داشتیم.

او در ادامه با ارائه آمار از خدمات سیمرغ تا به امروز افزود: «اضافه‌ شدن امکان اقامت رایگان کودکان محروم و خانواده‌هایشان شکل گرفت تا خدمات سیمرغ را در مسیر ایفای نقش مؤثرتر در چرخه درمان نیازمندان تکمیل کند.» به گفته او، در این طرح در مدت کمتر از یک سال به میزان حدود ۳۰۰ نفر، اقامتگاه و هتل برای بیماران و خانواده‌هایشان رزرو شده است.

او در ادامه افزود: «حدود ۶ درصد از کل خدمات سیمرغ را با توجه به امکاناتمان در همین فاز ابتدایی به این موضوع اختصاص داده‌ایم. این تنها آغاز راه است؛ چراکه خود را متعهد کرده‌ایم تا به طرز پرشتابی سال‌به‌سال به حجم این خدمات بیفزاییم.»

سیمرغ تاکنون بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ سفر برای خانواده‌های کم‌برخوردار دارای کودک تأمین کرده که معادل چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر کیلومتر خدمت است. این در حالی است که به گفته‌ی این مؤسسه، خدمات اشاره‌شده حتی در موارد اورژانسی در کمتر از پنج دقیقه تأمین می‌شوند.

در این مؤسسه به‌عنوان نخستین خیریه متمرکز بر تأمین سفرهای درمانی، سعی می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعت سفر، راهکاری یکپارچه، هدفمند و مدون برای حل مسئله هزینه رفت‌و‌آمد بیماران نیازمند به مقاصد درمانی خلق شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا