zoomit

ظاهرا باتری برخی گوشی‌های سامسونگ ازجمله گلکسی زدفولد ۲ با مشکل بادکردن مواجه شده است

ظاهرا باتری برخی گوشی‌های سامسونگ ازجمله گلکسی زدفولد ۲ با مشکل بادکردن مواجه شده است

کانال یوتیوب آرون ماینی با نام مستعار MrWhoseTheBoss متوجه شد که باتری چندین گوشی سامسونگ او باد کرده است. افراد دیگری مثل مارکز برانولی از کانال MKBHD و زک از JerryRigEverything نیز مشکلات مشابهی را در دستگاه‌های قدیمی سامسونگ خود گزارش داده‌اند.

افشاگری‌های اخیر تأیید می‌کنند که سامسونگ همچنان درمورد باتری گوشی‌های هوشمند خود به رویکرد محافظه‌کارانه ادامه می‌دهد. این شرکت به‌منظور جلوگیری از هرگونه رخداد ناگوار شبیه به آنچه در سری گلکسی نوت ۷ مشاهده کردیم، سرعت شارژ گوشی‌‌های خود را حداکثر تا ۴۵ وات محدود کرده که این تصمیم‌گیری باعث ناامیدی طرفداران این برند شده است؛ زیرا گوشی‌های رقیب درحال‌حاضر با فناوری‌های شارژ ۱۰۰ وات و حتی ۱۲۰ وات روانه‌ی بازار شده‌اند. همان‌طور که کانال MrWhoseTheBoss اعلام می‌کند، شاید دلیل خوبی برای این تصمیم‌گیری سامسونگ وجود داشته باشد.

آرون در یکی از ویدئوهای جدید خود، به مجموعه گوشی‌های هوشمندی که در قفسه‌های مخصوص نگه‌داری می‌شوند مراجعه کرد و دریافت که باتری گلکسی S10 5G، گلکسی نوت ۸، گلکسی S6 و چند گوشی دیگر باد کرده‌اند. شایان‌ذکر است که وی دمای این قفسه‌ها را کاملاً تحت کنترل دارد. این یوتیوبر ابتدا دلیل بادکردن باتری‌ها را به موج گرمای اخیر بریتانیا نسبت داد. به‌نوشته‌ی NotebookCheck، آرون پس‌از مشورت کردن با همکار خود MKBHD، متوجه شد که مشکل مذکور فقط برای او رخ نداده است. برخی کانال‌های دیگر ازجمله SnazzyLabs نیز گزارش‌هایی درمورد باتری‌های بادکرده در دستگاه‌های خود منتشر کرد. آرون بعداً متوجه شد که حتی دستگاه‌های جدیدتری مثل گلکسی S20 FE و گلکسی زدفولد ۲ نیز با این مشکل مواجه شده‌اند.

باتری بادکرده در گلکسی S10 5G

مقاله‌ی مرتبط:

  • سری گلکسی S23 سامسونگ احتمالاً از فناوری شارژ مشابه نسل قبلی خود بهره خواهند برد
  • گلکسی S23 احتمالاً با باتری بزرگ‌تر عرضه خواهد شد

زک از کانال JerryRigEveryThings نیز یافته‌های آرون و مارکز را تأیید کرد و کاری را انجام داد که بهتر از عهده‌ی آن بر می‌آید. وی باتری دستگاه‌های آسیب‌دیده را سوراخ کرد و خوشبختانه این باتری‌ها به‌دلیل نداشتن شارژ، منفجر نشدند. سپس آرون یک بحث جدید درمورد این موضوع در توییتر ایجاد کرد. جای تعجب نیست کاربرانی‌که از همین مشکل شکایت دارند، اغلب دارندگان گوشی‌های قدیمی سامسونگ هستند که این دستگاه‌ها را برای مدت طولانی نگه‌داری کرده‌اند.

اگرچه آرون قبل از ساخت ویدئو درمورد مشکل بادکردن باتری‌های سامسونگ با این شرکت تماس گرفت اما غول فناوری کره‌ای به‌طور رسمی هیچ پاسخی ارائه نکرد. برخی کاربران در موضوع ایجادشده ازطرف آرون اعلام کردند که گوشی‌های ویوو X50 پرو آن‌ها از مشکل مشابهی رنج می‌برد و به‌همین دلیل به‌نظر می‌رسد مشکل بادکردن باتری به تأمین‌کننده‌ی آن مربوط است.

اگر یک گوشی قدیمی سامسونگ را دراختیار دارید، توصیه می‌کنیم باتری آن را بررسی کنید. اگر مشخص شد باتری دستگاه، وضعیت نامناسبی دارد، قوانین محلی را درمورد فرایند بازیافت باتری‌های لیتیوم-یونی دنبال کنید و آن‌ها را با خیال آسوده دور بریزید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا