zoomit

ظاهراً اپل به خرید تیم فوتبال منچستر یونایتد علاقمند است

ظاهراً اپل به خرید تیم فوتبال منچستر یونایتد علاقمند است

اپل نیز مثل بسیاری از شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری، هرچند وقت‌ به‌دنبال خرید استارتاپ‌ها و سایر شرکت‌ها بوده است، اما به‌نظر می‌رسد اکنون تصمیم دارد در اقدامی عجیب، باشگاه فوتبال منچستریونایتد را خریداری کند.

روزنامه‌ی دیلی‌استار گزارش داده است که رؤسای اپل تمایل خود را برای گفت‌وگو درمورد معامله‌ی احتمالی با جونل و اورام گلیزر، مالکان کنونی منچستریونایند ابراز کرده‌اند. ارزش درخواست مالکان این باشگاه ابتدا ۸٫۲۵ میلیارد پوند (معادل ۱۰ میلیارد دلار) تعیین شده بود اما ظاهراً اپل تصمیم دارد این معامله را با قرادادی به‌ارزش ۵٫۸ میلیارد پوند نهایی کند.

همان‌طور که MacWorld اشاره می‌کند، مبالغ اعلام‌شده ازطرف مالکان باشگاه فوتبال منچستریونایند در دنیای ورزش بسیار زیاد به‌نظر می‌رسد. درمقام مقایسه، ارزش باشگاه چلسی نیز در ماه می ۴٫۲۵ میلیارد پوند اعلام شد. علاوه‌براین، ارزش کنونی تیم منچستریونایتد برای گلیزرها که این باشگاه را درسال ۲۰۰۵ با رقمی کم‌تر از ۸۰۰ میلیون پوندخریداری کردند، بسیار درخورتوجه است. البته چنین رقمی برای شرکت بزرگی مثل اپل خیلی زیاد نیست زیرا درآمد این برند در سه‌ماهه گذشته از فروش آیپد، معادل ارزش باشگاه فوتبال مذکور است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • درگیری شدید میان کارگران کارخانه ساخت آیفون با پلیس چین
  • فرار کارگران از کارخانه مونتاژ آیفون‌؛ دولت چین پرسنل بازنشسته ارتش را به کارخانه ژنگژو فراخواند

البته احتمال این‌که اپل یک تیم فوتبالی مطرح را خریداری کند خیلی زیاد نیست زیرا این شرکت هیچ تجربه‌ای در اداره‌ی تیم ورزشی ندارد و اگرچه این معامله ارزشی معادل فروش سه‌ماهه‌ی آیپد دارد اما همچنان ریسک مالی بزرگی محسوب می‌شود. بدین‌ترتیب درحال‌حاضر نمی‌توان با اطمینان درمورد احتمال خرید باشگاه فوتبال منچستریونایتد اظهارنظر کرد. شایان‌ذکر است ایلان ماسک نیز قبلاً اعلام تمایل خود را به خرید این تیم فوتبالی ابراز کرده بود. چنین اخباری مطمئناً تأثیر زیادی روی جنبه‌ی تبلیغاتی نام‌های تجاری بزرگ خواهد داشت و علاوه‌براین شاهد طوفانی از شایعات درمورد آن خواهیم بود.

باید اشاره کنیم این ایده‌ که اپل یک تیم مطرح فوتبالی را خریداری کند بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد. سریال تلویزیونی تد لاسو، که در سرویس استریم اپل TV Plus پخش می‌شود، مربوط به داستان یک مربی آمریکایی بی‌خبر از همه‌جا اما دوست‌داشتنی است که مربی‌گری تیم فوتبال بریتانیا را برعهده می‌گیرد. این سریال یکی از برترین موفقیت‌های سرویس استریم محتوای اپل در دوسال گذشته بوده است.

ازطرف دیگر غول فناوری مستقر در کوپرتینو به‌زودی امتیاز پخش مسابقات فوتبال MLS را در ایالات‌متحده به‌دست خواهد آورد. اکنون درصورت خرید تیم منچستریونایند، اپل می‌تواند از آن به‌عنوان اهرمی برای گسترش پوشش خدمات خود در سایر کشورهای جهان استفاده کند و علاوه‌براین باشگاه مذکور به یک ابزار تبلیغاتی بسیار عالی برای این برند تبدیل خواهد شد.

درهرصورت، هرچقدر که ایده‌ی خریداری یک باشگاه فوتبال برای اپل بسیار جالب به‌نظر می‌رسد، اما بعید است که واقعیت داشته باشد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا