zoomit

طنز تلخ در مهد تکنولوژی؛ ژاپن سرانجام استفاده از فلاپی دیسک را کنار می‌گذارد

طنز تلخ در مهد تکنولوژی؛ ژاپن سرانجام استفاده از فلاپی دیسک را کنار می‌گذارد

تارو کونو، وزیر دیجیتال ژاپن، وعده داده است قوانینی را وضع کند تا الزام ارسال داده‌ها به دولت روی فلاپی دیسک و سایر رسانه‌های فیزیکی را از میان بردارد. وی قول داد قوانین ژاپن که استفاده از فلاپی دیسک و CDها در سیستم‌های این کشور را تثبیت کرده است، متوقف خواهد کرد. کونو در توییتی در حساب رسمی انگلیسی‌زبان توییتر خود منتشر کرد و در آن نوشت به‌عنوان بخشی از تحول دیجیتالی، به شهروندان اجازه خواهد داد تا داده‌های مدنظر خود را به‌طور‌آنلاین برای دولت ارسال کنند.

تارو کونو اظهار کرد که حدود ۱۹۰۰ ماده در قوانین ژاپن وجود دارد که کسب‌وکارها را ملزم می‌کند تا فرم‌ها را روی فلاپی دیسک برای دولت ارسال کنند. علاوه‌براین، ۱۵۷ قانون دیگر در این کشور وجود دارد که براساس آن‌ها، داده‌ها باید به‌طور‌خاص روی دیسک‌های نوری و دیسک‌های مغناطیسی و نوارهای مغناطیسی ارسال شوند.

از‌آن‌‌جا‌که قوانین یادشده از مکانیزم‌های آنلاین بهره نمی‌برند، کسب‌وکارها و شهروندها ازنظر فنی باید از فناوری‌هایی استفاده کنند که امروزه حتی دستیابی به آن‌ها در فروشگاه‌ها به‌سادگی امکان‌پذیر نیست. به‌عنوان مثال، سونی فروش فلاپی دیسک‌ها را در سال ۲۰۱۱ متوقف کرد.

ژاپن در حال اجرای طرح کارت هوشمند شناسه‌ی ملی موسوم به شماره‌ی من (My Number) است که شهروندان می‌توانند از آن برای امضای الکترونیک ارسال مالیات آنلاین، درخواست آنلاین برای سایر خدمات دولتی، ورود به بانکداری برخط و امضای تراکنش‌های مالی استفاده کنند.

وزیر دیجیتال ژاپن به موضوع شماره‌ی من و تراکنش‌های آنلاین نیز اشاره کرد و مشکلاتی را توضیح داد که شهرداری‌ها در توزیع خدمات اضطراری برای شهروندان در طول همه‌گیری کرونا با آن مواجه بودند. وی خاطرنشان کرد شهروندان در آن زمان برای دریافت مزایا باید یک کپی از گذرنامه‌ی خود را به‌همراه اطلاعات حساب بانکی ضمیمه می‌کردند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • محققان ژاپنی به رکورد انتقال داده با سرعت ۱۲۷۵۰۰ گیگابایت‌برثانیه دست یافتند
  • ژاپن به‌دنبال بازیابی سلطه بر صنعت نیمه‌هادی در جهان است

ZDNet گزارش می‌دهد که تارو کونو، یکی از مدعیان احتمالی نخست‌وزیری، بارها از بروکراسی ناکارآمد کشور ازجمله استفاده‌ی مداوم از دستگاه‌های فکس یا مُهر قرمز در اسناد رسمی انتقاد کرده است. او در کنفرانسی مطبوعاتی گفت:

من به‌دنبال خلاص‌شدن از شرّ دستگاه‌ فکس هستم و هنوزهم قصد دارم این کار را انجام دهم.

ژاپن، تنها کشوری نیست که با وجود پیشرفت‌های سرسام‌آور در حوزه‌ی تکنولوژی، همچنان از فلاپی دیسک استفاده می‌کند. نیروی هوایی ایالات متحده نیز تا سال ۲۰۱۹ از فلاپی دیسک برای مدیریت زرادخانه‌ی هسته‌ای خود بهره می‌برد که سرانجام در آن سال، هارد درایو را جایگزین دیسک‌های قدیمی کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا