zoomit

طرح بزرگ اینتل برای نفوذ به اروپا؛ تراشه‌ساز آمریکایی کارخانه چند میلیارد یورویی در ایتالیا احداث می‌کند

طرح بزرگ اینتل برای نفوذ به اروپا؛ تراشه‌ساز آمریکایی کارخانه چند میلیارد یورویی در ایتالیا احداث می‌کند

براساس گزارش رویترز به نقل از دو منبع آگاه، اینتل و دولت ایتالیا اعلام کرده‌اند کومونه‌ی ویگاسیو در ناحیه‌ی شمال شرقی ونتو به‌عنوان محل احداث کارخانه‌ی چند میلیارد یورویی جدید تیم آبی انتخاب شده است.

سرمایه‌گذاری اینتل در ایتالیا بخشی از طرح بزرگ‌تری است که این شرکت بزرگ آمریکایی در ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) تدوین کرد. اینتل در این طرح قصد دارد در دهه‌ی پیش رو بالغ‌بر ۸۰ میلیارد یورو در اروپا سرمایه‌گذاری کند تا ظرفیت تولید تراشه‌ را افزایش دهد.

اینتل فعلاً سرمایه‌گذاری اولیه‌ی ۴٫۵ میلیارد یورویی انجام داده است و تحلیلگران انتظار دارند به‌زودی ارزش این سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند. اینتل می‌گوید کارخانه‌ی جدیدی که در کومونه‌ی ویگاسیو احداث می‌شود ۱۵۰۰ شغل مستقیم و ۳۵۰۰ شغل دیگر در زنجیره‌ی تأمین و شرکت‌های همکار ایجاد می‌کند. کارخانه‌ی موردبحث در بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ وارد مرحله‌ی عملیاتی خواهد شد.

کارخانه‌ی اینتل در ایتالیا قرار است وظیفه‌ی پکیجینگ و مونتاژ قطعات نیمه‌هادی را با فناوری‌هایی پیشرفته برعهده بگیرد. منابعی آگاه که به دلیل محرمانه بودن اطلاعات نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود، به رویترز گفته‌اند اینتل و دولت ایتالیا چند هفته پیش بر سر جزئیات اولیه‌ی قراردادی همه‌جانبه به توافق رسیده بودند اما تا پیش از برگزاری انتخابات جدید ایتالیا هیچ خبری در این زمینه به‌صورت عمومی اعلام نمی‌شود.

نماینده‌ی اینتل به درخواست رویترز برای شفاف‌سازی درباره‌ی توافق‌نامه‌ی امضاءشده با دولت ایتالیا پاسخ نداده؛ همچنین دفتر نخست‌وزیر ایتالیا تصمیم گرفته است به درخواست رویترز پاسخ ندهد.

مقاله‌های مرتبط:

  • پروژه ۸۸ میلیارد دلاری اینتل؛ تلاشی برای استقلال اروپا در صنعت تراشه از آسیا و آمریکا؟
  • پیچ‌وخم‌های جنگ تراشه‌ای قاره‌ها؛ آیا وضعیت تراشه قرار است وخیم‌تر شود؟
  • اینتل احداث «بزرگ‌ترین مرکز تولید تراشه در کره زمین» را شروع کرد

کومونه‌ی ویگاسیو که در نزدیکی شهر ورونا در بزرگراه و راه‌آهن استراتژیک برنر واقع شده، یکی از دو نامزد احتمالی برای تعیین محل احداث کارخانه‌ی اینتل بود. منابع آگاه گفته‌اند اینتل و دولت ایتالیا، ویگاسیو را به یک ناحیه‌ی نامعلوم در شمال غربی منطقه‌ی پیمونت ترجیح داده‌اند.

ویگاسیو ارتباطات خوبی با آلمان و به‌طور مشخص‌تر شهر ماگدبورگ دارد، جایی که اینتل به‌دنبال احداث دو کارخانه‌ی دیگر است. یکی از منابع آگاه به رویترز گفته اینتل و دولت ایتالیا قبلا ناحیه‌هایی را در مناطق لمباردی، پولیا و سیسیل مد نظر داشتند.

رویترز می‌گوید دستیاران نخست‌وزیر ایتالیا در تلاشند با جانشینان احتمالی خود وارد مذاکره شوند تا هرگونه خطری که ممکن است دولت جدید ایتالیا برای قرارداد امضاءشده با اینتل ایجاد کند، از بین برود. منابع آگاه می‌گویند انتخاب کومونه‌ی ویگاسیو برای احداث کارخانه‌ی اینتل، از نظر سیاسی بسیار حساس است.

رویترز پیش‌تر در گزارشی گفته بود رُم آماده است تا ۴۰ درصد از مجموع سرمایه‌گذاری اینتل در ایتالیا را تأمین کند. گفته می‌شود رُم برای افزایش تولید تراشه در خاک ایتالیا مشغول مذاکره با چند شرکت دیگر از جمله STMicroelectronics و MEMC Electronic Materials و TSMC است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا