zoomit

صداوسیما: از هر پلتفرمی که خلاف قانون عمل کند، شکایت می‌کنیم

صداوسیما: از هر پلتفرمی که خلاف قانون عمل کند، شکایت می‌کنیم

شب گذشته، مدیرعامل آپارات در صفحه شخصی توییتر خود خبر داد که حکم جدید کیفری او با شکایت صداوسیما از آپارات صادر و ابلاغ شده است. او دراین‌باره نوشته بود: «تو دوران ممنوعیت رسانه‌ای هستیم. هدف هم خشکاندن ریشه است. امروز حکم جدید کیفری بنده با شکایت شاکی همیشگی، سازمان صداوسیما از آپارات صادر و ابلاغ شد.» حکمی که در آن مسئولیت‌ محتواهای صداوسیما که کاربران در سایت آپارات بارگذاری می‌کنند، متوجه مدیر سایت است.

پیمان جبلی، رئیس صداوسیما، امروز در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلیل شکایت صداوسیما از پلتفرم آپارات گفت: «بخش حقوقی ما نه‌فقط از آپارات، بلکه از هر حوزه‌ای که قوانین را زیر پا بگذارد، شکایت می‌کند.» همچنین، وی به حق کپی‌رایت و پخش اشاره کرد و ادامه داد:

ما برای دفاع از حق خود از برخی پلتفرم‌ها که حق کپی‌رایت و پخش را رعایت نمی‌کنند یا خلاف قانون عمل می‌کنند، شکایت می‌کنیم؛ البته شکایت ما برای بار اول نیست و هروقت منافع سازمان صداوسیما با نقض قانون نادیده گرفته شود، شکایت می‌کنیم و مرجع صالح قضایی به شکایت رسیدگی می‌کند و ما هم تابع قانون هستیم.

شهریور سال گذشته نیز، روابط‌عمومی کل سازمان صداوسیما هم از محکوم‌شدن مدیرعامل وب‌سایت آپارات، به اتهام نشر و پخش آثار متعلق به سازمان صداوسیما در فضای مجازی خبر داده بود. صداوسیما در توضیح این ماجرا به ضرروزیان‌های جبران‌ناپذیر مادی و معنوی به سازمان و تضعیف جایگاه صداوسیما اشاره کرده بود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا