zoomit

شیائومی می‌گوید اپل را در بازار موبایل اروپا پشت‌سر گذاشته است

شیائومی می‌گوید اپل را در بازار موبایل اروپا پشت‌سر گذاشته است

در دهه‌ی اخیر، شیائومی به‌‌طور باثبات کسب‌و‌کار خود را گسترش داده و از زمان حضور در بازارهای بین‌المللی توانسته است تعداد زیادی گوشی دردسترس مشتریانش قرار دهد. امروزه، فعالیت شیائومی صرفاً به بازار موبایل محدود نیست و تقریباً همه‌نوع وسیله‌ی الکترونیکی می‌سازد؛ از تبلت، لپ‌تاپ، هدفون و وسایل جانبی گرفته تا ترازو‌ و وسایل خانگی و حتی کفش.

شیائومی در جدیدترین گزارش مالی خود که به سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ ارتباط دارد، مدعی شد که توانسته است در بازار اروپا از اپل عبور کند تا پس از سامسونگ، دومین برند برتر تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند باشد. این شرکت چینی می‌گوید در فصل دوم سال جاری میلادی، ۲۱٫۷ درصد از کل گوشی‌‌های عرضه‌شده در بازار اروپا را ازآنِ خود کرده است.

شیائومی در بیانیه‌ای مطبوعاتی ضمن اشاره به وضعیت نابه‌سامان بازار موبایل در سراسر دنیا، می‌گوید در حال بهبود جایگاهش در بازارهای جهانی است و توانسته در سال‌های اخیر سهم بازار خود را افزایش دهد. در ۵۵ بازار در سطح دنیا، شیائومی همچنان پایین‌تر از اپل است و در بین سه برند برتر تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند دیده می‌شود. همچنین در ۶۷ بازار دنیا، شیائومی در بین ۵ برند برتر قرار دارد.

مؤسسه‌ی کانالیس می‌گوید با احتساب آمار کلی بازار موبایل، شیائومی ۱۳٫۸ درصد از سهم را دراختیار دارد و بعد از سامسونگ و اپل، در رتبه‌ی سوم قرار گرفته است. فراموش نکنید این رتبه‌بندی‌ها براساس تعداد گوشی عرضه‌شده به بازار است. شیائومی ادعا می‌کند در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، توانسته است سهم خود را در بازار خاورمیانه، اروپا، آمریکای‌لاتین، جنوب‌شرقی آسیا و آفریقا درمقایسه‌با فصل اول ۲۰۲۲ افزایش دهد.

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی شیائومی، فروش محصولات در بازارهای بین‌المللی ۴۸٫۴ درصد از کل درآمد این شرکت بزرگ چینی را شامل می‌شود. این یعنی شیائومی توانسته است برخلاف سال‌های قبل، از وابستگی بیش‌از‌حد خود به بازار چین بکاهد و تقریباً نیمی از درآمدش را ازطریق بازارهای بین‌المللی کسب کند. شیائومی صرفاً در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲، توانست ۴٫۹۵ میلیارد دلار درآمد ازطریق بازارهای بین‌المللی به جیب بزند.

شیائومی ادعا می‌کند که در فصل دوم سال جاری میلادی، ۳۹٫۱ میلیون گوشی هوشمند در بازارهای بین‌المللی فروخته که از رشد ۱٫۵ درصدی درمقایسه‌با فصل اول ۲۰۲۲ حکایت می‌کند. در ماه جاری میلادی، شیائومی برای چهارمین سال متوالی توانست به فهرست ۵۰۰ شرکت برتر دنیا از نگاه مجله‌ی معتبر فورچون (فهرست موسوم به فورچون جهانی ۵۰۰) راه یابد. در این فهرست، شیائومی رتبه‌ی دویست‌وشصت‌وششم را دارد که از ارتقای ۷۲ رتبه‌ای جایگاه آن درمقایسه‌با سال گذشته خبر می‌دهد. این شرکت می‌گوید که انتظار دارد با گذشت زمان بیشتر رشد کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • افت شدید درآمد و سود شیائومی در بحبوحه وضعیت نابسامان بازار موبایل چین
  • شیائومی بهترین و بدترین اتفاق دنیای اندروید است

تحریم هواوی فرصت مناسبی دراختیار شیائومی قرار داد تا با یکی از خوش‌نام‌ترین برندهای حوزه‌ی تصویربرداری، یعنی لایکا، وارد همکاری شود. این شرکت اولین گوشی مجهز به لنز لایکا، یعنی شیائومی ۱۲S اولترا را ماه گذشته رونمایی کرد. شیائومی سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی تحقیق‌و‌توسعه را افزایش درخورتوجهی داده است و قصد دارد به تولید دستگاه‌های پریمیوم ادامه دهد. هم‌اکنون، این شرکت مشغول کار روی خودرو هوشمند است و طبق شایعه‌ها، خودرو این شرکت احتمالاً دو سال دیگر به بازار می‌آید.

شیائومی اخیراً رباتی انسان‌نما به نام سایبروان به‌نمایش گذاشته است که می‌تواند راه برود و به‌نوعی رقیب ربات انسان‌نمای تسلا محسوب می‌شود. براساس شایعه‌ها، احتمالاً شیائومی به‌زودی برند جدیدی نیز برای خوره‌های فناوری معرفی می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا