zoomit

شرکت AMD رسما ۵۵ ساله شد

شرکت AMD رسما ۵۵ ساله شد

AMD پنجاه و پنجمین سالگرد بنیان‌گذاری خود را جشن گرفت. این شرکت در سال ۱۹۶۹ توسط جری سندرز و دیگر بنیان‌گذارانش تأسیس شد.

AMD تاکنون لحظات تاریخی مهمی داشته است؛ از جمله ۲۴ جولای ۲۰۰۶ (۲ مرداد ۱۳۸۵) که شرکت ATI را در معامله‌ای ۵٫۶ میلیارد دلاری خریداری کرد. آگوست ۲۰۱۰ (مرداد و شهریور ۱۳۸۹) تیم قرمز اولین پردازنده‌ی گرافیکی Radeon را معرفی کرد و پایان نام تجاری ATI را رقم زد.

۲ مارس ۲۰۱۷ (۱۲ اسفند ۱۳۹۵) روز تاریخی دیگری برای شرکت بود و اولین پردازنده‌ AMD سری Ryzen معرفی شد؛ پردازنده‌‌هایی که امروزه به رقیبی سرسخت برای پردازنده اینتل تبدیل شده‌اند و رقابت این دو شرکت را جذاب‌تر از هر زمان دیگری کرده‌اند.

به گزارش ویدیوکاردز، حضور قدرتمند AMD در بازار باعث شد تا سونی برای کنسول پلی استیشن در سال ۲۰۱۳ از پردازنده‌های این شرکت استفاده کند. AMD سال گذشته پردازنده‌ی رایزن Z1 را به‌طور اختصاصی برای کنسول‌های بازی دستی معرفی کرد.

درسال ۲۰۱۴، لیسا سو سکان هدایت AMD را در دست گرفت. جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، زمانی کارمند AMD بود. تیم قرمز در سال ۲۰۲۴ با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد و با تمرکز ویژه روی هوش مصنوعی قرار است پردازنده‌های قدرتمندتری راهی بازار کند.

AMD می‌خواهد تا پایان ۲۰۲۴ پردازنده‌های سری Ryzen 9000 را معرفی کند. گفته می‌شود تعدادی از این پردازنده‌ها از معماری هسته‌ی Zen 5 و معماری گرافیکی RDNA 3.5 بهره خواهند برد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا