zoomit

شاید هواوی سال آینده گوشی‌های خود را با پشتیبانی از ۵G دوباره عرضه کند

شاید هواوی سال آینده گوشی‌های خود را با پشتیبانی از ۵G دوباره عرضه کند

گزارش‌های جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد هواوی تصمیم دارد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند ۵G را از اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز کند، تا بتواند بخشی از سهم بازار خود که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا ازدست داده است را دوباره به‌خود اختصاص دهد.

به گزارش CNet، شاید هواوی با طراحی مجدد گوشی‌های هوشمند خود و استفاده از تراشه‌های ۵G ساخت شرکت‌های چینی، تحریم‌های ایالات متحده را دور بزند. شایان‌ذکر است که این تراشه‌ها نسبت به سیستم-روی-چیپ‌های ۵G موجود در بازار درسطح پایین‌تری قرار دارند. بااین‌حال، رویکرد غول فناوری چینی احتمالاً روی تجربه‌ی کاربری مشتریان این شرکت تأثیر خواهد داشت.

گفته می‌شود هواوی همچنین درحال بررسی ساخت قاب‌هایی برای گوشی‌های هوشمند خود است که امکان اتصال به شبکه‌های ۵G را فعال می‌کنند. البته این شرکت از مدتی قبل چنین قاب‌هایی را به‌ بازار عرضه کرده است.

هواوی اوایل سال جاری یک گوشی تاشو ۲۰۰۰ دلاری به‌نام Mate Xs 2 معرفی کرد؛ محصولی که در عصر ارتباطات ۵G فقط از شبکه‌های ۴G پشتیبانی می‌کند. این درحالی‌ است که انتظار می‌رود ۵G به‌عنوان یک فناوری بسیار مهم، به‌میزان درخورتوجهی سرعت، پوشش و پاسخ‌گویی شبکه‌های بی‌سیم را بهبود بخشد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • هواوی پتنت جدیدی برای ارسال پیامک ازطریق ارتباط ماهواره‌ای ثبت کرد
  • هواوی: هرگز دست از تلاش برای بقا برنمی‌داریم

تحلیل‌گران اعتقاد دارند اگر هواوی بتواند گوشی‌های هوشمند خود را با پشتیبانی از ۵G عرضه کند، بدون ارائه‌ی خدمات گوگل روی این محصولات، برای به‌دست آوردن دوباره‌ی سهم بازار خود با رقابت بسیار شدیدی ازجانب سایر شرکت‌ها مواجه خواهد شد. این یعنی گوشی‌های شرکت چینی از برنامه‌های محبوبی مثل فروشگاه گوگل‌پلی یا جیمیل پشتیبانی نمی‌کنند.

درآمد هواوی از فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل‌از آن حدود ۵۰ درصد کاهش یافت. ایالات متحده از مدت‌ها قبل ادعا می‌کند که این شرکت رابطه‌ی بسیار نزدیکی با دولت چین دارد و این مورد باعث ایجاد نگرانی‌هایی درمورد امنیت تجهیزات آن شده است. به گفته‌ی دولت آمریکا، این تجهیزات برای جاسوسی از سایر کشورها و شرکت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. البته هواوی بارها تهدید امنیتی محصولات خود را رد کرده است.

دولت ترامپ در سال ۲۰۲۰ تحریم‌های شدیدتری را علیه هواوی اعمال کرد که براساس آن، شرکت‌های فعال صنعت نیمه‌هادی نمی‌توانند بدون دریافت مجوز، تراشه‌های پیشرو یا سایر فناوری‌های ایالات متحده را به این شرکت چینی بفروشند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا