zoomit

سیستم عامل macOS Ventura احتمالاً هم‌زمان با iPadOS 16.1 منتشر می‌شود

سیستم عامل macOS Ventura احتمالاً هم‌زمان با iPadOS 16.1 منتشر می‌شود

به‌ادعای مارک گارمن، افشاگر بلومبرگ، اپل قصد دارد سیستم‌عامل macOS Ventura را به‌همراه iPadOS 16.1 در هفته‌‌ای که از ۲۴ اکتبر (۲ آبان) شروع می‌شود، دردسترس کاربران قرار می‌دهد. گارمن می‌گوید اولین نسخه‌ی مک او اس جدید با پشتیبانی از مک بوک پرو ۱۴ اینچی و مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۲ که هنوز معرفی نشده‌اند منتشر می‌شود. اپل احتمالاً دو لپ تاپ یادشده را در آینده‌ای نزدیک معرفی و عرضه می‌کند.

به‌نوشته‌ی مک‌رومرز، مدل‌های جدید مک بوک پرو در کانفیگ‌های مختلف با پردازنده‌ی M2 Pro یا M2 Max دردسترس قرار می‌گیرند. اپل فعلاً مشخصات این دو تراشه را اعلام نکرده است؛ اما گارمن ادعا می‌کند سایر تغییرات مک بوک پروهای نسل جدید جزئی خواهد بود.

گارمن روز گذشته گفت که انتظار دارد آیپد پرو و آیپد نسل جدید چند روز دیگر رونمایی شوند؛ اما مک بوک پرو ۱۴ اینچی و مک بوک پرو ۱۶ اینچی هم‌زمان با آیپدها از راه نمی‌رسند. این در حالی است که قبلاً پیش‌بینی می‌شد اپل این محصولات را با‌هم معرفی کند. در سال‌های اخیر، اپل نسل جدید مک بوک پرو را در ماه نوامبر (آبان و آذر) معرفی کرده است و احتمالاً امسال نیز به سنت خود پایبند می‌ماند.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل macOS Ventura را با تغییرات اندک و تمرکز بیشتر روی گیمینگ معرفی کرد
  • کدام ویژگی‌های macOS Ventura در مک‌های مجهز به تراشه اینتل پشتیبانی نمی‌شوند؟

مارک گارمن باردیگر تأکید کرده که اپل مشغول کار روی مدل جدید مک مینی با پردازنده‌ی M2 است. اپل آخرین‌بار در سال ۲۰۲۰ مک مینی را با پردازنده‌ی M1 به‌روز کرد و همچنان به فروش کانفیگ‌هایی از این کامپیوتر کوچک با پردازنده‌ی Core i5 و Core i7 اینتل ادامه می‌دهد. کانفیگ‌های مجهز به پردازنده‌ی اینتل قیمت گران‌تری دارند. همچنین، مارک گارمن اعتقاد دارد که اپل در سال جاری میلادی رویداد دیگری برگزار نمی‌کند.

طبق گفته‌ی او، تغییرات محصولات جدید در حدی نیست که اپل را به برگزاری رویداد ترغیب کند. همچنین، به‌نظر می‌رسد کوپرتینونشین‌ها در حال ذخیره‌ی انرژی بازاریابی خود برای رونمایی هدست واقعیت ترکیبی در سال ۲۰۲۳ هستند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا