zoomit

سیستم ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴ احتمالاً فقط از پیامک پشتیبانی می‌کند

سیستم ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴ احتمالاً فقط از پیامک پشتیبانی می‌کند

ایلان ماسک چند روز پیش در رویداد مشترک اسپیس ایکس و اپراتور تی‌موبایل اعلام کرد از سال آینده‌ی میلادی، ماهواره‌های جدید استارلینک به مدار زمین پرتاب می‌شوند تا گوشی‌های ۵G بتوانند به سرویسی جدید برای ارسال پیامک و تماس صوتی دسترسی داشته باشند.

مدت‌ها قبل از برگزاری رویداد یادشده، گفته شده بود که اپل به‌دنبال اضافه‌کردن سیستم ارتباط ماهواره‌ای به آیفون است. افشاگران ادعا کردند ارتباط ماهواره‌ای به آیفون ۱۳ اضافه می‌شود؛ اما در‌نهایت چنین اتفاقی رخ نداد. اکنون انتظار می‌رود آیفون ۱۴ از سیستم ارتباط ماهواره‌ای استفاده کند.

به‌گزارش نوت‌بوک‌چک، یکی از کارشناسان ارتباطات ماهواره‌ای در توییتر می‌گوید که اپل قصد دارد در رویداد پیش رو «سرویس پیام‌رسانی رایگان» جدیدی با همکاریِ شرکت گلوبال‌استار معرفی کند. احتمالاً این سرویس به‌محض عرضه‌ی آیفون ۱۴ آغاز به‌ کار می‌کند.

گفته می‌شود سیستم ارتباط ماهواره‌ای آیفون صرفاً شامل ارسال و دریافت پیامک است و کاربر امکان برقراری تماس صوتی یا ویدئویی را نخواهد داشت؛ مگر اینکه اپل و گلوبال‌استار با هزینه‌ی چند‌میلیارد‌‌دلاری ماهواره‌ی اختصاصی به مدار زمین بفرستند.

ایلان ماسک هنگام رونمایی اولیه‌ی سرویس جدید استارلینک گفت چنین سرویسی ‌هنگام وقوع بلایای طبیعی مقاومت بسیار زیادی دارد و بدون مشکل کار می‌کند؛ چون وابسته به برج‌های مخابراتی نیست.

گفتنی است هنوز تمام ابعاد این سرویس مشخص نشده است. ایلان ماسک گفته است ماهواره‌های نوع دوم استارلینک آنتن‌های غول‌پیکری دارند تا مردم بتوانند با گوشی‌های ۵G فعلی خود بدون نیاز به تجهیزات اضافی مستقیماً به ماهواره متصل شوند.

موضوعی که ذهن ما را درگیر کرده، نحوه‌ی ارسال پیام است. پیام از ماهواره به گوشی می‌رسد؛ ولی دور از انتظار است که گوشی‌ها بتوانند پیام‌ها را مجدداً برای ماهواره ارسال کنند. بنابراین، شاید اسپیس ایکس از پایانه‌هایی زمینی نیز بهره بگیرد.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل سیستم ارتباط ماهواره‌ای را در آیفون ۱۴ و سپس اپل واچ استفاده خواهد کرد
  • اپل حذف ناچ نمایشگر آیفون ۱۴ پرو را به‌طور غیرمستقیم تأیید کرد

اپل گفته است ۱۶ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران رویداد جدیدی با شعار Far Out برگزار می‌کند. در این رویداد، شاهد رونمایی چهار آیفون جدید خواهیم بود. در دو مدل از این گوشی‌ها (مدل‌های پرو و پرو مکس) بریدگی نمایشگر حذف می‌شود. براساس پتنتی جدید، اپل توانسته است نوعی پروژکتور ویژه با توانایی تغییر مسیر نور فروسرخ طراحی کند که ابعاد کوچک‌تری دارد. این سیستم جدید به اپل کمک می‌کند تا بریدگی نمایشگر را با حفره جایگزین کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا