zoomit

سرفیس Duo 3 احتمالاً از طراحی شبیه گلکسی زدفولد ۴ بهره خواهد برد

سرفیس Duo 3 احتمالاً از طراحی شبیه گلکسی زدفولد ۴ بهره خواهد برد

اکنون مدتی از عرضه‌ی سرفیس Duo 2 مایکروسافت می‌گذرد؛ دستگاهی که نسبت‌ به نسل اول آن با پیشرفت‌های درخورتوجهی روانه‌ی بازار شد. غول فناوری مستقر در ردموند قصد دارد ماه اکتبر رویدادی برای معرفی سرفیس پرو ۹ و سرفیس استودیو ۳ برگزار کند، اما به‌نظر نمی‌رسد در این مراسم شاهد معرفی نسل بعدی گوشی اندرویدی این شرکت باشیم.

درحالی‌که هنوز اطلاعاتی درمورد تاریخ معرفی سرفیس Duo 3 دردسترس نیست، اما گفته می‌شود این محصول در سال ۲۰۲۳ به‌بازار عرضه خواهد شد. برخی گزارش‌ها نشان‌ می‌دهند که سرفیس Duo 3 دردست ساخت است، اما هنوز خبری در تأیید این موضوع وجود ندارد. اکنون درخواستی برای ثبت یک اختراع جدید ازطرف مایکروسافت ارائه شده است که نشان می‌دهد این شرکت علاقه‌ی زیادی برای پیوستن به بازار روبه‌رشد گوشی‌های تاشو دارد.

به گزارش WindowsLatest، درخواست ثبت اختراع جدید مایکروسافت با عنوان FOLDABLE DISPLAY DEVICE (دستگاهی با نماشگر تاشو) روی دستگاه‌های تاشو تمرکز دارد و نشان می‌دهد که این طرح‌ احتمالاً روی سرفیس Duo 3 اعمال خواهد شد. این پتنت درسال ۲۰۲۱ ثبت و اوایل سال جاری منتشر شد و جزئیات یک دستگاه تاشو بسیار امیدوارکننده را نشان می‌دهد.

پتنت سرفیس Duo 3 مایکروسافت

مقاله‌ی مرتبط:

  • مایکروسافت تاریخ رونمایی سرفیس‌های جدید را اعلام کرد
  • سرفیس پرو ۹ با پردازنده آرم و پشتیبانی از شبکه ۵G گواهی FCC را دریافت کرد

همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، سرفیس Duo از دو صفحه‌نمایش بهره می‌برد که وسط آن‌ها لولایی تعبیه شده است و امکان چرخش دو نمایشگر آن را فراهم می‌کند. مایکروسافت درحال‌کار روی نسل جدید این محصول است و گفته می‌شود این دستگاه برخلاف مدل‌های قبلی، از یک صفحه‌نمایش واحد بهره خواهد برد. مایکروسافت در گواهی حق‌اختراع خود از پنل تکی استفاده کرده است که می‌توان آن را از صفر تا ۳۶۰ درجه خم کرد.

تصویر موجود در درخواست ثبت‌اختراع نشان می‌دهد که گوشی تاشو بعدی مایکروسافت می‌تواند با نمایشگر اصلی یک‌تکه عرضه شود. طبق اسناد فاش‌شده، نمایشگر این دستگاه می‌تواند رو‌به داخل و همچنین روبه بیرون تا شود.

این موضوع بسیار جالب است زیرا گوشی‌های تاشو کنونی ازجمله سری زدفولد و زدفلیپ سامسونگ فقط روبه داخل خم می‌شوند و نمایشگر دوم نیز در بخش بیرونی آن‌ها تعبیه شده است. ایده‌ی مایکروسافت به سرفیس Duo 3 اجازه می‌دهد نمایشگر اصلی آن روبه داخل و بیرون خم شود که چنین کاری تاکنون در دنیای اندروید انجام نشده است.

البته ثبت‌اختراع الزماً به این معنی نیست که سرفیس Duo 3 با این طراحی به‌زودی معرفی خواهد شد، اما به‌هرحال دید بهتری از ایده‌ی مایکروسافت به ما ارائه می‌دهد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا