zoomit

سرفیس پرو ۹، تعمیرپذیرترین تبلت مایکروسافت است

سرفیس پرو ۹، تعمیرپذیرترین تبلت مایکروسافت است

سرفیس‌ پروهای قبلی مایکروسافت، امتیاز تعمیرپذیری پایینی از iFixit دریافت کرده‌اند، اما درکمال تعجب، غول فناوری ردموندی با سرفیس پرو ۹ که اخیراً روانه‌ی بازار شده، مسیری متفاوت را در پیش گرفته است. دسترسی به قطعات داخلی تبلت آسان است، اما همچنان مواردی وجود دارد که مایکروسافت می‌توانست بدون تلاش زیاد، آن‌ها را نیز برطرف کند.

مایکروسافت در مدل‌های قبلی سرفیس پرو، برای ثابت نگه‌داشتن نمایشگر و باتری در شاسی دستگاه از چسب بسیار قوی استفاده می‌کرد، اما اکنون می‌توان با اعمال کمی حرارت، صفحه‌نمایش سرفیس پرو ۹ را جدا کرد. در بخش پشتی دستگاه نیز یک SSD با قابلیت تعویض آسان و بدون‌نیاز به ابزار وجود دارد؛ البته این SSD ابعاد غیرمعمولی دارد و شاید نتوانید به‌راحتی آن را از بازار تهیه کنید.

تماشا در آپارات

مقاله‌ی مرتبط:

  • سرفیس پرو ۹ درمقابل آیپد پرو ۲۰۲۱؛ مقایسه مشخصات و تفاوت‌ها
  • مایکروسافت با رونمایی مدل آرم سرفیس پرو ۹ میخ نهایی را بر تابوت سرفیس پرو ایکس کوبید

iFixit در ویدیوی کالبدشکافی خود، بدون مشکل خاصی و فقط با استفاده از برخی ابزارها، صفحه‌نمایش سرفیس پرو ۹ را جدا کرد. هنگام بررسی بخش‌های داخلی دستگاه، مشاهده می‌کنیم که مایکروسافت از یک فن برای خنک‌کردن قطعات استفاده کرده است که به پایین‌تر نگه‌داشتن دمای تبلت هنگام اجرای وظایف سنگین کمک می‌کند. ازنظر iFixit، مایکروسافت می‌توانست از یک باتری با ابعاد بزرگ‌تر در این محصول استفاده کند زیرا فضای کافی برای این کار وجود دارد.

WccfTech می‌نویسد، شاید دلیل استفاده از باتری کوچک‌تر در سرفیس پرو ۹، صرفه‌جویی در هزینه‌ی قطعات یا کاهش وزن این دستگاه بوده است. خوشبختانه، امکان تعویض آسان باتری نیز وجود دارد و این بخش به‌جای چسب، فقط با پیچ به دستگاه متصل شده است. اگر کاربران احساس کنند که دمای پردازنده‌ی مرکزی با گذشت زمان افزایش می‌یابد، امکان اعمال کردن آسان خمیر حرارتی جدید روی پردازنده وجود دارد. به‌طورکلی، iFixit امتیاز تعمیرپذیری ۷ از ۱۰ را برای این تبلت درنظر گرفته است و می‌گوید مایکروسافت در آینده قطعاتی را ارائه خواهد داد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن‌ها، دستگاه خود را تعمیر کنند.

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت تلاش‌های زیادی روی سروفیس پرو ۹ انجام داده است تا امکان تعمیر آن وجود داشته باشد و امیدواریم مدل‌های آینده‌ی این دستگاه نیز همچنان در این مسیر، بهبود داده شوند. یکی از تغییرات مثبتی که این شرکت می‌تواند در نسل بعدی سروفیس پرو اعمال کند، استفاده از باتری بزرگ‌تر و SSD استاندارد است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا