zoomit

سرعت دانلود آیفون ۱۴ پرو مکس ۵۰ درصد بیشتر از نسل قبل است

سرعت دانلود آیفون ۱۴ پرو مکس ۵۰ درصد بیشتر از نسل قبل است

مؤسسه‌ی Ookla جدیدترین گزارش وضعیت اینترنت موبایل ایالات متحده را منتشر و اعلام کرده است که اپراتور تی‌موبایل همچنان بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد. نکته‌ی جالب در گزارش جدید Ookla بهبود سرعت اینترنت در دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس اپل است.

به‌نوشته‌ی ۹to5Mac، مدت کوتاهی پس از عرضه‌ی رسمی آیفون ۱۴ پرو مکس به بازار، آزمونی مستقل نشان داد سرعت اتصال این گوشی به اینترنت ۵G درمقایسه‌با آیفون ۱۳ پرو مکس ۳۸ درصد بهبود پیدا کرده است. گزارش جدید Ookla با تأیید آن آزمون نشان می‌دهد بهبود سرعت اینترنت در پرچم‌دار جدید اپل بیشتر از تصور قبلی است.

به‌نظر می‌رسد مودم Qualcomm X65 که در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس استفاده شده است بهبود‌های درخورتوجهی درمقایسه‌با مودم X60 در آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس تجربه کرده است. این مودم عملکرد بهتری نیز از مودم گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا دارد.

نام گوشی سرعت متوسط دانلود سرعت متوسط آپلود متوسط تأخیر
آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۴۷٫۴۲ مگابیت‌برثانیه ۱۷٫۰۷ مگابیت‌برثانیه ۲۷ میلی‌ثانیه
آیفون ۱۴ پرو ۱۴۲٫۵۷ مگابیت‌برثانیه ۱۶٫۰۷ مگابیت‌برثانیه ۲۷ میلی‌ثانیه
گلکسی S22 اولترا ۱۰۲٫۸۷ مگابیت‌برثانیه ۱۱٫۶۷ مگابیت‌برثانیه ۳۱ میلی‌ثانیه
آیفون ۱۳ پرو مکس ۹۶٫۴۶ مگابیت‌برثانیه ۱۱٫۳۰ مگابیت‌برثانیه ۳۲ میلی‌ثانیه
گلکسی S22 پلاس ۹۳٫۰۶ مگابیت‌برثانیه ۱۰٫۸۲ مگابیت‌برثانیه ۳۱ میلی‌ثانیه

گزارش Ookla سرعت متوسط دانلود را در دستگاه‌های مختلف تشریح می‌کند. در آزمون‌های این مؤسسه، آیفون ۱۴ پرو مکس به سرعت متوسط دانلود ۱۴۷٫۴۲ مگابیت‌برثانیه دست پیدا کرده است. آیفون ۱۴ پرو نیز با سرعت ۱۴۲٫۵۷ مگابیت‌برثانیه در رتبه‌ی دوم جای دارد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل

گلکسی S22 اولترا، جدیدترین گوشی پرچم‌دار سامسونگ، با سرعت متوسط دانلود ۱۰۲٫۸۷ مگابیت‌برثانیه رتبه‌ی سوم را ازآنِ خود کرد و آیفون ۱۳ پرو مکس با سرعت ۹۶٫۴۶ مگابیت‌برثانیه در رتبه‌ی چهارم جای گرفت. پنجمین رتبه هم به گلکسی S22 پلاس تعلق گرفت.

مقایسه‌ی اعداد نشان می‌دهد سرعت متوسط دانلود آیفون ۱۴ پرو مکس در شبکه‌ی ۴G و ۵G بیش از ۵۰ درصد بیشتر از گلکسی S22 پلاس و آیفون ۱۳ پرو مکس است. همان‌طورکه در جدول می‌بینید، دو پرچم‌دار جدید اپل حتی درزمینه‌ی سرعت آپلود نیز عملکرد بسیار خوبی داشتند و ۵۰ درصد بهتر از بقیه‌ی گوشی‌ها ظاهر شدند.

نام شرکت گوشی‌ساز سرعت متوسط دانلود سرعت متوسط آپلود متوسط تأخیر
سامسونگ ۶۵٫۹۴ مگابیت‌برثانیه ۸٫۸۱ مگابیت‌برثانیه ۳۲ میلی‌ثانیه
اپل ۶۲٫۴۹ مگابیت‌برثانیه ۷٫۸۹ مگابیت‌برثانیه ۳۴ میلی‌ثانیه

وقتی به‌طورکلی سرعت دانلود و آپلود آیفون را با گوشی‌های سری گلکسی مقایسه کنید، سامسونگ با سرعت متوسط دانلود ۶۵٫۹۴ مگابیت‌برثانیه بهتر از اپل عمل می‌کند. سامسونگ نیز در سرعت متوسط آپلود و تأخیر نیز بهتر از اپل عمل کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید گزارش کامل Ookla را مطالعه کنید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا