zoomit

سرانجام تمام بازی‌های PS3 در شبیه‌ساز RPCS3 اجرا می‌شوند

به‌تازگی توسط تیم توسعه RPCS3 در توییتر اعلام شد که دیگر هیچ نرم‌افزار یا بازی ویدیویی عرضه‌شده برای کنسول PS3 نیست که این شبیه‌ساز حداقل توانایی اجرای اولیه‌ی آن را نداشته باشد. با این اوصاف دیگر در بخش Nothing (بازی‌ها و نرم‌افزارهای متعلق به پلی استیشن ۳ که ابدا روی RPCS3 اجرا نمی‌شدند) شاهد حتی یک محصول هم نخواهیم بود. این تیم قصد دارد در گام بعدی خود بخش Loadable را خالی کند. با این کار ۶ بازی موجود در این قسمت به سطحی می‌رسند که موقع اجرای آن‌ها تنها یک صفحه‌ی سیاه به نمایش در نیامده و بازیکن حداقل می‌تواند اینترو آن‌ها را تماشا کند.

با تلاش‌های توسعه‌دهندگان RPCS3، شبیه‌ساز پلی استیشن ۳ روی رایانه شخصی پیشرفت چشمگیری در ماه‌های اخیر داشته است. این پیشرفت‌ها نه‌تنها در بهبود کلی شبیه‌ساز، بلکه در افزودن امکانات جدید مانند پشتیبانی از فناوری AMD FSR صورت گرفته است. گیمرها با استفاده از این فناوری می‌توانند بدون از دست دادن فریم‌ریت، کیفیت گرافیکی بازی را موقع اجرای روی کامپیوتر خود بالا ببرند. قابلیت مذکور برای گیمرهایی که گرافیک‌های ضعیف‌تر داشته و نمی‌توانند از Internal Resolution Scaling (تنظیم‌کننده داخلی رزولوشن) استفاده کنند، گزینه بی‌نظیری خواهد بود. معدود بازی‌هایی که با سیستم IRS سازگاری ندارند نیز می‌توانند بدون هیچ مشکلی از FSR بهره ببرند.

شبیه ساز پلی استیشن ۳

البته باید گفت که FSR تنها برای افراد دارای کارت گرافیک ضعیف کاربرد ندارد و می‌تواند حتی برای کاربرانی که کارت گرافیک‌های رده‌بالا دارند هم مفید باشد. برای مثال، ممکن است یک سری از بازی‌ها که فشار زیادی به کارت گرافیک پلی استیشن ۳ می‌آورد، هنگام اجرا در شبیه‌ساز RPCS3 بدون AMD FSR با افت فریم مواجه شوند. این خصوصا زمانی رخ می‌دهد که بازیکن بخواهد آن‌ها را با رزولوشن آپ‌اسکیل‌شده به ۴K اجرا کند. اکنون با FSR کاربران می‌توانند از قابلیت IRS برای رسیدن به رزولوشن ۱۴۴۰P استفاده کنند و بعد باری دیگر با FSR رزولوشن را به ۴K افزایش بدهند. و نکته عالی این است که تمام این موارد در حالی اتفاق می‌افتد که فریم‌ریت بازی افت نمی‌کند.

می‌توانید شبیه‌ساز RPCS3 را از سایت رسمی آن دانلود کنید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا