zoomit

سامسونگ ظاهراً برخلاف رقبا به ساخت گوشی‌های کشویی علاقه‌ای ندارد

سامسونگ ظاهراً برخلاف رقبا به ساخت گوشی‌های کشویی علاقه‌ای ندارد

سامسونگ‌دیسپلی حتی با اینکه در حال آزمایش سبک‌های مختلف برای فناوری پیشرفته صفحه‌نمایش تاشدنی خود بوده است، یکی از تحلیلگران اعتقاد دارد که این شرکت علاقه‌ای به تولید گوشی‌های کشویی تجاری ندارد. افزون‌براین، از‌آن‌‌جاکه سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو کاملاً مسلط است، تولیدکنندگان چینی شاید جزو شرکت‌هایی باشند که گوشی‌های کشویی را قبل از سامسونگ بررسی و سعی کنند در فضای بازار نسبتاً انحصاری برجسته شوند.

یی چونگ هون، مدیرعامل و تحلیلگر ارشد UBI Research، معتقد است که بازار گوشی‌های تاشدنی و کشویی با یکدیگر هم‌پوشانی دارند. به‌نوبه‌ی خود، این موضوع ایجاد بازار را برای گوشی‌های کشویی دشوار می‌کند؛ به‌همین‌دلیل، سامسونگ ظاهراً علاقه‌ای به گوشی‌های کشویی ندارد.

به‌اعتقاد این تحلیلگر، سامسونگ به‌جای دنبال‌کردن سبک‌های جدید، تمرکزش را همچنان روی گوشی‌های تاشدنی خواهد گذاشت. یکی از دلایلی که شاید سامسونگ به‌جای تحقیق درباره‌ی گوشی‌های کشویی روی گوشی‌های تاشو تمرکز دارد، این است که مصرف‌کننده‌ بیشتر آن را می‌پسندند و با سبک کتاب‌مانند آشنا هستند.

گفتنی است که ال‌جی گوشی کشویی تقریباً آماده برای عرضه به بازار داشت که LG Rollable نام گرفته بود. باوجوداین، قبل از اینکه بتواند آن را در بازار جهانی عرضه کند، از بخش موبایل کناره‌گیری کرد و تنها تعداد انگشت‌شماری از کارمندان ال‌جی این فرصت را پیدا کردند که Rollable را دراختیار داشته باشند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ۷ مشکل گوشی‌های تاشو که هنوز برطرف نشده‌اند

به‌گفته‌ی این تحلیلگر، اگرچه چند تولیدکننده چینی تلاش کرده‌اند سلطه‌ی سامسونگ بر بازار نوظهور گوشی‌های تاشدنی را به چالش بکشند و گوشی‌های تاشدنی بیشتری برای رقابت عرضه کنند، این تلاش‌ها شاید بیهوده باشد.

باوجوداین، به‌عنوان راهی برای مبارزه با تسلط سامسونگ، یی چونگ هون اعتقاد دارد که شرکت‌های تولیدکننده‌ی چینی شاید درنهایت به‌دنبال گسترش و عرضه‌ی گوشی‌های کشویی باشند تا خود را از رهبر بازار متمایز کنند. بااین‌حال، او معتقد است که ظرفیت بازار برای گوشی های کشویی محدود به‌نظر می‌رسد.

همان‌طور‌که سامسونگ در حال بررسی سایر سبک‌ها است، این شرکت شاید به همان اندازه به استفاده از فناوری صفحه‌نمایش کشویی برای لپ‌تاپ‌ها تمایلی نداشته باشد. باوجوداین، شاید از این فناوری برای کامپیوترهای شخصی و تبلت استفاده کند که در‌نهایت می‌تواند بدین‌معنی باشد که قبل از گوشی هوشمند کشویی‌، ممکن است عرضه‌ی تبلت کشویی سامسونگ را شاهد باشیم. گفتنی است که سامسونگ‌دیسپلی صفحه‌نمایش کشویی بزرگ ۱۳ تا ۱۷ اینچی برای تبلت‌ها را در Intel Innovation Keynote 2022 به‌نمایش گذاشت.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا