zoomit

سامسونگ سرمایه‌گذاری درخورتوجهی روی فناوری‌‌های جدید پنل‌های OLED انجام می‌دهد

سامسونگ سرمایه‌گذاری درخورتوجهی روی فناوری‌‌های جدید پنل‌های OLED انجام می‌دهد

طی چند سال گذشته، شاهد تغییراتی در چشم‌انداز لوازم الکترونیکی مصرفی بوده‌ایم. درحال‌حاضر به‌دلیل شرایط اقتصادی موجود در جهان و همچنین تغییر و تحولات مطابق سبک‌ زندگی مردم در دوران پس از همه‌گیری کرونا، این حوزه، با کاهش تقاضای خرید مواجه شده است. مدیرعامل سامسونگ دیسپلی اعتقاد دارد که تقاضا برای نمایشگرهایی که نیاز به نور پس‌زمینه ندارند، به‌سرعت به ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

چوی‌ جو سان، رئیس و مدیرعامل سامسونگ دیسپلی اوایل امروز در رویداد بین‌المللی نمایش اطلاعات، شرکت کرد و میزبان آینده‌ی صنعت نمایشگر بود. او با توجه به تغییرات در فضای لوازم الکترونیکی مصرفی، تخمین می‌زند که بازار پنل‌های بدون نیاز به نور پس‌زمینه یعنی QD-OLED و OLED و همچنین سایر تغییرات مبتنی‌بر فناوری‌های مشابه، به‌ رشد خود ادامه خواهند داد. سان همچنین گفت:

من انتظار دارم بازار پنل‌های بدون‌ نیاز به نور پس‌زمینه تا سال ۲۰۳۰ به‌سرعت رشد کند و ارزش آن به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

سامسونگ خود را برای افزایش سرمایه‌گذاری در عصر جدید نمایشگرها آماده می‌کند

با توجه به اینکه افراد بیشتری کارهای خود را از محیط خانه انجام می‌دهند و به‌طور فزاینده‌ای به پلتفرم‌های مجازی متکی هستند، میزان تقاضا برای فناوری‌های پنل‌های بدون‌ نیاز به نور پس‌زمینه افزایش خواهد یافت. مشتریان امروزی به کیفیت بهتر تصویر و تجربه‌های کاربری بهبودیافته اهمیت می‌دهند و این روند جدید، عصر چنین نمایشگرهایی را سرعت می‌بخشد. مدیرعامل سامسونگ دیسپلی تخمین می‌زند ارزش بازار این نوع پنل‌ها فقط در سال جاری به ۴۰ تا ۴۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • رونمایی دو مانیتور گمینگ جدید سری Odyssey سامسونگ در گیمزکام ۲۰۲۲
  • پنل Eco2 OLED Plus گلکسی زد فولد ۴ روشنایی و دوام نمایشگر را افزایش می‌دهد

به گزارش SamMobile، سامسونگ دیسپلی تصمیم دارد سرمایه‌گذاری خود را در تولید هشت نسل OLED برای دستگاه‌های فناوری و همچنین نمایشگرهای داخل خودروها، افزایش دهد. این شرکت اخیراً با BMW به‌ توافق رسید تا پنل‌های OLED را برای سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخلی محصولات خودروساز آلمانی، عرضه کند. علاوه‌براین، غول فناوری کره‌ی جنوبی، هزینه‌های خود را در بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای توسعه‌ی نمایشگرهای microOLED افزایش خواهد داد.

سامسونگ همچنین روی فناوری QD-OLED سرمایه‌گذاری کرده است. به گفته‌ی مدیرعامل این شرکت، این نوع پنل‌ها درمقایسه با پنل‌های LCD و OLED، انرژی کمتری مصرف می‌کنند و به‌طور هم‌زمان تصاویر باکیفیت‌تری نمایش می‌دهند. سامسونگ دیسپلی سرمایه‌گذاری جدیدی در علوم مواد و فناوری‌های QD-OLED انجام داده تا کیفیت تصویر و بازدهی آن را بهبود دهد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا