zoomit

سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ رکورد جدیدی را به‌لطف تراشه‌ها، صفحه‌نمایش‌های تاشو و OLED ثبت کرد

اوایل ماه جاری، سامسونگ اعلام کرده بود که انتظار دارد بالاترین درآمد را در طول سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ داشته باشد. به‌گزارش سم‌موبایل، این شرکت گزارش مالی نهایی خود را برای سه‌ماهه‌ی مربوط اعلام منتشر کرد. غول کره‌ جنوبی به‌لطف فروش قوی تراشه‌های نیمه‌هادی و گوشی‌های تاشو، بالاترین درآمد سه‌ماهه و سود عملیاتی را در سه‌سال گذشته ثبت کرده است.

درآمد سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ سامسونگ مننتهی به سپتامبر، ۷۳٫۹ تریلیون وون (حدود ۶۳ میلیارد دلار) است که ۱۰ درصد نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ بهبود پیدا کرده. سود عملیاتی سامسونگ، ۱۵٫۸ تریلیون وون (حدود ۱۳٫۴ میلیارد دلار) است که در مقایسه مدت مشابه، ۲۶ درصد جهش داشته. سود عملیاتی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱، بالاترین میزان در سه‌سال گذشته و دومین سود در تاریخ سامسونگ است.

فروش بالای تراشه‌های نیمه‌هادی بیشترین کمک را به سامسونگ کرد

به‌گفته‌ی غول فناوری کره جنوبی، تجارت تراشه‌های نیمه‌هادی در طول سه‌ماهه به‌لطف تقویت سرورهای ابری و مراکز داده، عملکرد خوبی داشته است. از زمانی‌که همه‌گیر شدن COVID ۱۹ آغاز شد، مردم در حال کار، هم‌کاری، و یادگیری از راه دور بوده‌اند و این فناوری‌ها که از تراشه‌های حافظه و ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند، به سرورها وابسته هستند. ناگفته نماند سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ تراشه‌ی حافظه در جهان است.

به‌گفته‌ی این شرکت، تجارت نیمه‌هادی در سه‌ماهه‌ی سوم، درآمد ۲۶٫۴ تریلیون وون (حدود ۲۲٫۵ میلیارد دلار) داشته که نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰، مقدار ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است. سامسونگ حتی از افزایش فروش رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های مورد استفاده برای کار ترکیبی یا Hybrid work (برخی از روزهای کاری در اداره و برخی روزها در در خانه) و بازی سود برده است. برای یادآوری، این شرکت به‌صورت قراردادی تراشه‌های GPU Nvidia را می‌سازد.

فروش پنل‌های OLED برای آیفون ۱۳، نینتندو سوییچ و سایر گوشی‌های هوشمند سود سامسونگ را بهبود بخشید

سامسونگ دیسپلی، یکی از شاخه‌های غول کره جنوبی برای تولید صفحه‌نمایش نیز، در بخش گوشی عملکرد بسیار عالی داشت. در طول سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱، فروش ۸٫۸۶ تریلیون وون (حدود ۷٫۵۶ میلیار دلار) تجربه کرده که در مقایسه با سه‌ماهه‌ی مشابه در سال ۲۰۲۱، مقدار ۲۱ درصد افزایش داشته است. دستگاه‌های موفقی مانند آیفون ۱۳ و نینتندو سوییچ OLED که به‌تازگی معرفی شدند، از پنل‌های OLED سامسونگ استفاده می‌کنند. بااین‌حال، به‌دلیل کاهش قیمت پنل‌های LCD، تجارت صفحه‌نمایش مذکور اندکی آسیب دید.

سامسونگ به‌زودی تلویزیون‌های کوانتوم دات را برای رقابت با تلویزیون‌های OLED ال‌جی عرضه خواهد کرد

بخش تجارت Samsung Visual Display که تلویزیون، مانیتور و صفحه‌نمایش‌های ساینیج را تولید می‌کند، تمرکز روی محصولات رده‌بالا را آغاز کرده است. این شرکت اعلام کرد که به‌زودی تلویزیون‌های مبتنی بر نقطه‌ی کوانتومی را برای رقابت با تلویزیون‌های ال‌جی عرضه خواهد کرد. باوجود فروش زیاد لوازم خانگی Bespoke، غول کره جنوبی گفت که به‌دلیل افزایش هزینه مواد و اجناس، سود این لوازم کاهش پیدا کرده است.

فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ ممکن است به‌دلیل کمبود تراشه کاهش پیدا کند

سامسونگ اعلام کرد باوجود فروش خوب گوشی‌های تاشو مانند گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳، تجارت گوشی‌های هوشمند با ۸ درصد کاهش به ۲۷٫۳۴ تریلیون وون (حدود ۲۳٫۳۳) میلیارد دلار رسیده است. این شرکت به‌دلیل خرید بالای افراد در تعطیلات نوامبر و سپتامبر، انتظار فروش زیادی در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ را دارد؛ اما ممکن است مشکلاتی مربوط به کمبود تراشه وجود داشته باشد که انتظارات سامسونگ را برآورده نکند.

تجارت شبکه این شرکت، Samsung Networks بهبود پیدا کرده است. فهرست مشتریان در ژاپن و آمریکای شمالی گسترش یافته و این شرکت در تلاش است تجارت خود را در اروپا و آسیای جنوب غربی گسترش بدهد. شبکه سامسونگ اخیرا از تجهیزات زیرساخت شبکه‌ی ۵G جدید رونمایی کرده است.

دیدگاه شما کاربران نیوزلن درباره‌ی عملکرد سامسونگ چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا