zoomit

سامسونگ در تراشه‌های آینده اگزینوس همچنان از پردازنده گرافیکی AMD استفاده خواهد کرد

سامسونگ در تراشه‌های آینده اگزینوس همچنان از پردازنده گرافیکی AMD استفاده خواهد کرد

وقتی سامسونگ اعلام کرد که در ساخت تراشه‌های سری اگزینوس خود از معامری‌های گرافیکی AMD استفاده خواهد کرد، سطح انتظارات از این شرکت بالا رفت. پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 920 مبتنی‌بر معماری RDNA2 AMD با اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه شد، اما این سیستم-روی-چیپ (SoC) نتوانست انتظارات را برآورده کند.

حتی در شرایطی کنونی که سرنوشت تراشه‌های اگزینوس رده‌بالای سامسونگ وضعیت خوبی ندارند، این شرکت تأکید می‌کند که همچنان از پردازنده‌های گرافیکی AMD در مدل‌های آینده‌ی اگزینوس بهره خواهد گرفت. غول فناوری کره‌ای رسماً اعلام کرد که تراشه‌های بعدی سری اگزینوس آن به استفاده از معماری‌های RDNA AMD ادامه خواهند داد و قصد دارد در زمینه‌ی پیاده‌سازی سایر ویژگی‌های RDNA به همکاری نزدیک با AMD ادامه دهد.

به گزارش SamMobile، درحالی‌که گرافیک‌های موبایلی نسبت به گرافیک‌های کنسول حدود پنج‌سال عقب هستند، AMD سامسونگ موفق شده‌اند این فناوری را با سرعت بیشتری با Exynos 2200 ترکیب کنند.

شایان‌ ذکر است که پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 920 در اگزینوس ۲۲۰۰ واقعاً در حجم کاری محاسباتی یا گرافیکی، نامی برای خود دست‌وپا نکرده است. علاوه‌براین جا دارد اشاره کنیم شرکت کره‌ای اخیراً قراردادی با کوالکام امضا کرده که براساس آن، فقط از تراشه‌های سری اسنپدراگون در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت در سرتاسر جهان استفاده خواهد کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • سامسونگ احتمالاً در حال آزمودن پردازنده جدید Google Tensor است
  • مشکلات سامسونگ در رقابت با TSMC برای ساخت تراشه‌های مبتنی‌بر لیتوگرافی‌های پیشرفته

با توجه به اینکه پرچم‌داران سری گلکسی S و گلکسی Z در سرتاسر جهان فقط با تراشه‌های اسنپدراگون عرضه می‌شوند، معماری پردازنده‌ی گرافیکی AMD احتمالاً به تراشه‌های اگزینوس میان‌رده محدود خواهد شد. سامسونگ درصورت تمایل می‌تواند از پردازنده‌های گرافیکی AMD در سیستم-روی-چیپ‌های اگزینوس در پرچم‌داران خود استفاده کند. اگر این شرکت در آینده قدرت پردازنده‌های اختصاصی خود را افزایش دهد، قادر خواهد بود، به‌جای جدیدترین تراشه‌های اسنپدراگون از آن‌ها در محصولات پرچم‌دار خود نیز بهره ببرد.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که سامسونگ یک تیم حرفه‌ای برای کار روی پردازنده‌ی پرچم‌دار جدید خود آماده کرده است. این سیستم-روی-چیپ می‌تواند بسیار قدرتمند باشد و شاید مشکلات نسل کنونی تراشه‌های سری اگزینوس را برطرف سازد. درحال‌حاضر مشخص نیست این پروژه به نتیجه خواهد رسید یا خیر و فقط زمان می‌تواند سرانجام آن را به ما نشان دهد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا