zoomit

سامسونگ تولید انبوه حافظه‌های پرسرعت UFS 4.0 را برای گوشی‌های هوشمند همین ماه آغاز خواهد کرد

سامسونگ تولید انبوه حافظه‌های پرسرعت UFS 4.0 را برای گوشی‌های هوشمند همین ماه آغاز خواهد کرد

اواسط اردیبهشت سال جاری، سامسونگ حافظه‌های UFS 4.0 خود را رونمایی کرد و حالا پس از گذشت نزدیک به ۳ ماه، به‌نظر می‌رسد که تولید انبوه پرسرعت‌ترین حافظه‌های سامسونگ در همین ماه آغاز خواهد شد. سامسونگ در رویداد Flash Memory Summit 2022 و حین معرفی UFS 4.0، اطلاعات مختلفی نیز درباره‌ی عملکرد آن در اختیارمان گذاشت. طبق اعلام کره‌ای‌ها، حافظه‌های جدید در محصولات مختلفی استفاده خواهد شد:

اولین حافظه‌های UFS 4.0 موبایل (منظور حافظه‌هایی برای دستگاه‌های قابل‌حمل است) را سامسونگ توسعه داده است و این شرکت قصد دارد حافظه‌های مذکور را در ماه جاری به تولید انبوه برساند. حافظه‌های UFS 4.0 به بخشی حیاتی از گوشی‌های هوشمند پرچم‌داری تبدیل خواهند شد که به حجم عظیمی از پردازش داده‌ها اعم از عکس‌های باکیفیت در ابعاد بزرگ و بازی‌های گرافیکی نیاز دارند. علاوه‌براین، این دسته از حافظه‌ها می‌توانند در آینده در واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) نیز به‌کار برده شوند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • با UFS 4.0 سامسونگ سرعت حافظه‌ ذخیره‌سازی گوشی‌ها به ۴۲۰۰ مگابایت‌برثانیه می‌رسد

بسیاری از ما پس از شنیدن واژه UFS سریعاً به یاد تکنولوژی حافظه استفاده‌شده در گوشی‌های هوشمند می‌افتیم؛ درحالی‌که سامسونگ به دستگاه‌هایی که UFS 4.0 در آن‌ها استفاده خواهد شد، همچنان اشاره‌ای نکرده است. البته این امکان وجود دارد تا در پرچم‌دار بعدی کره‌ای‌ها، یعنی سری S23 شاهد استفاده از نسل چهارم حافظه‌های UFS باشیم؛ ازاین‌رو، اگر در سری S از اگزینوس ۲۳۰۰ استفاده نشود، همچنان تولیدکننده بخش مهمی از پرچم‌دار خود خواهند بود.

حافظه UFS 4.0 سامسونگ

با انتشار خبر شروع تولید انبوه حافظه UFS 4.0، گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی حافظه‌ی آیفون ۱۴ نیز افزایش یافته است؛ اما متأسفانه اپل همچنان در سری آیفون ۱۴ نیز به استفاده از حافظه‌های NVMe ادامه خواهد داد و استفاده از تکنولوژی سامسونگ برای آیفون، کمی بعید به‌نظر می‌رسد. حافظه‌ی UFS 4.0 از نسل هفتم حافظه‌ی V-NAND و کنترل‌کننده اختصاصی این شرکت استفاده خواهد کرد و نرخ خواندن ترتیبی آن به ۴۲۰۰ مگابایت‌برثانیه خواهد رسید. این عدد برای نوشتن ترتیبی برابر با ۲۸۰۰ مگابایت‌برثانیه خواهد بود.

افزون‌براین، UFS 4.0 در هر خط (per lane) از سرعت ۲۳٫۲ گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند که دو برابر بیشتر از نسل قبلی، یعنی UFS 3.1، خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که در این نسل تمرکز اصلی روی افزایش سرعت و عملکرد نبوده است؛ چراکه استاندارد جدید در خواندن ترتیبی تا ۴۶ درصد کاهش مصرف انرژی را درمقایسه‌با نسل قبل تجربه خواهد کرد. حافظه‌های UFS 4.0 را تا حجم ۱ ترابایت می‌توان پیکربندی کرد؛ از‌این‌رو، خریداران گوشی‌های پرچم‌دار در آینده می‌توانند به حجم حافظه‌ی بیشتری دسترسی داشته باشند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا