zoomit

سامسونگ به‌دلیل فروش کم، میزان تولید گوشی‌های هوشمند خود را کاهش می‌دهد

سامسونگ به‌دلیل فروش کم، میزان تولید گوشی‌های هوشمند خود را کاهش می‌دهد

به‌نظر می‌رسد پس پایان یافتن قرنطینه‌های ناشی از کووید ۱۹، اکنون مردم هزینه‌ی کم‌تری برای خرید محصولات الکترونیکی و به‌خصوص گوشی‌های هوشمند صرف می‌کنند. کارشناسان مالی یک رکود اقتصادی را در سرتاسر جهان پیش‌بینی می‌کنند و بازار گوشی‌های هوشمند نیز درحال‌ آماده‌سازی برای این شرایط است. به‌نظر می‌رسد حتی سامسونگ نیز تصمیم دارد تولید گوشی‌های هوشمند خود را کاهش دهد.

اگرچه سامسونگ مدعی شده است که فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در نیمه‌ی دوم سال جاری، ثابت باقی خواهد ماند یا حتی با رشد یک رقمی مواجه خواهد شد، اما به‌نظر می‌رسد برنامه‌های تولید گوشی‌های جدید این شرکت در ویتنام کمی تغییر کرده است. گزارشی اختصاصی از رویترز به این موضوع اشاره دارد که غول فناوری کره‌ی جنوبی میزان تولید گوشی‌های هوشمند را در کارخانه‌ی تایلند خود کاهش داده است. این کارخانه سالانه ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند تولید می‌کند. تأسیسات این شرکت در دو کشور اشاره شده در مجموع نیمی از گوشی‌های آن را تولید می‌کنند.

آیا سامسونگ انتظار دارد میزان فروش گوشی‌های هوشمند آن در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ به‌میزان درخورتوجهی کاهش یابد؟

کارگران مختلف در کارخانه‌های سامسونگ مدعی شده‌اند که برخی از خطوط تولید این شرکت فقط سه‌روز در هفته فعال هستند، درحالی‌که در شرایط عادی این خطوط ۶ روز در هر هفته کار می‌کردند. برخی از خطوط تولید غول فناوری کره‌ای نیز فقط چهار روز در هفته فعالیت دارند. علاوه‌براین هنوز مشخص نیست آیا این شرکت بخشی از تولید خود را به خارج از ویتنام (هند یا کره‌ی جنوبی) منتقل خواهد کرد یا خیر.

مقاله‌ی مرتبط:

  • سامسونگ بازی‌های سرویس Luna را به تلویزیون‌ها و مانیتورهای هوشمند خود اضافه کرد
  • افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین بر سر تایوان اهمیت سامسونگ را به‌عنوان تراشه‌ساز افزایش می‌دهد

تقریباً همه‌ی کارگران کارخانه‌ی ویتنام سامسونگ در مصاحبه با رویترز اعلام کرده‌اند که وضعیت این شرکت اصلاً خوب نیست. طبق گزارش‌های اخیر، تولید گوشی‌های هوشمند در بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته، در اوج خود بود؛ بااین‌حال، شرایط اکنون فرق کرده است. برخی از کارگران همچنین ادعا کرده‌اند که تاکنون چنین کاهشی را در تولید گوشی‌های این شرکت مشاهده نکرده‌اند. با توجه به شرایط موجود، احتمال اخراج شدن برخی از نیروی کار کارخانه‌های گوشی‌سازی سامسونگ وجود دارد اما تا این‌لحظه هیچ اطلاعیه‌ای به‌طور رسمی در این مورد منتشر نشده است.

برخی از برندهای جهانی از جمله تیک‌تاک، تسلا، رابین‌هود، پی‌پال، نتفلیکس، مایکروسافت، کوین‌بیس، کلاب‌هاوس، بست‌بای، توییتر، Vimeo، Virgin Hyperloop، Canoo و Substack نیز اعلام کرده‌اند برخی از نیروی کار خود را تعدیل کرده‌اند. سایر شرکت‌ها ازجمله فیسبوک و گوگل نیز به‌ کاهش احتمالی برخی مشاغل به‌دلیل کاهش هزینه‌های مصرف‌کنندگان براثر تورم در اقتصاد جهانی، اشاره کرده‌اند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا