zoomit

سامسونگ امسال سرمایه‌گذاری در ویتنام را به ۲۰ میلیارد دلار افزایش می‌دهد

سامسونگ امسال سرمایه‌گذاری در ویتنام را به ۲۰ میلیارد دلار افزایش می‌دهد

در چند سال گذشته، ویتنام به‌عنوان مقر اصلی تولید سامسونگ ظاهر شده است و اندکی پس از اینکه کره‌جنوبی و ویتنام برنامه‌هایشان را برای ایجاد «مشارکت استراتژیک جامع» در اوایل این هفته اعلام کردند، اخباری مبنی‌بر سرمایه‌گذاری چند‌میلیارد‌دلاری جدید سامسونگ منتشر شد. به‌همین‌ترتیب، ال‌جی نیز قصد دارد سرمایه‌گذاری خود را در این کشور افزایش دهد.

سامسونگ مجبور شد امسال چند بار تولید خود را کاهش دهد؛ اما این شرکت تقریباً نیمی از گوشی‌های هوشمندش را در ویتنام تولید می‌کند. سامسونگ‌الکترونیکس بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خارجی در این کشور است و دولت ویتنام به‌تازگی فاش کرده که سامسونگ قصد دارد سرمایه‌گذاری خود را در این کشور ۲ میلیارد دلار دیگر افزایش دهد و درمجموع به ۲۰ میلیارد دلار برساند.

اگرچه سامسونگ از اظهارنظر درباره‌ی این سرمایه‌گذاری خودداری کرده است، منابع رویترز می‌گویند که این سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری تا پایان سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. کره‌جنوبی و ویتنام می‌خواهند تجارت دوجانبه را در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش دهند؛ درحالی‌که در سال ۲۰۲۱ به ۷۸ میلیارد دلار رسیده بود. دو کشور قصد دارند تا سال ۲۰۲۳ تجارت دوجانبه را به ۱۵۰ میلیارد دلار برسانند و روز دوشنبه اعلام کردند که روابطشان را تقویت خواهند کرد.

در اوایل سال جاری، TM Roh، رئیس بخش موبایل سامسونگ، با نخست‌وزیر ویتنام دیدار کرد تا زمینه را برای توسعه‌ی تولید در این کشور فراهم کند. براساس گزارش‌ها، سامسونگ در حال افتتاح مرکز تحقیق‌و‌توسعه‌ی جدیدی در ویتنام است که تا پایان سال جاری یا در سال ۲۰۲۳ عملیاتی خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم در اروپا ۱۶ درصد کاهش یافت

براساس جدیدترین اخبار، ال‌جی که دیگر گوشی‌ هوشمندی تولید نمی‌کند، قصد دارد سرمایه‌گذاری در ویتنام را افزایش دهد و ۴ میلیارد دلار دیگر را برای تولید دوربین گوشی‌های هوشمند در این کشور سرمایه‌گذاری کند. بدین‌ترتیب، ویتنام مرکز اصلی ال‌جی برای تولید دوربین گوشی‌های هوشمند خواهد بود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا