zoomit

سافت بانک به‌دنبال امضاء «معاهده‌ای استراتژیک» بین سامسونگ و آرم است

سافت بانک به‌دنبال امضاء «معاهده‌ای استراتژیک» بین سامسونگ و آرم است

با وجود این‌که سامسونگ و اس‌کی هاینیکس جزو مهم‌ترین نامزدها برای خرید آرم (شرکت بریتانیایی فعال در صنعت تراشه) هستند، احتمال دارد سامسونگ به‌دلیل نگرانی از قوانین ضدانحصار و بالا رفتن قیمت نهایی تمایلی به تصاحب آرم از خود نشان ندهد. گفته می‌شود قیمت آرم اکنون به ۶۰ میلیارد دلار می‌رسد.

گزار‌ش‌های جدید می‌گویند ماسایوشی سان، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سافت‌بانک (مالک آرم)، به‌دنبال امضای «معاهده‌ای استراتژیک» بین آرم و سامسونگ است.

براساس آنچه SamMobile به نقل از Business Korea می‌نویسد، ماسایوشی سان در اطلاعیه‌ای گفته که قصد دارد به کره‌ی جنوبی سفر کند: «مشتاقم که برای اولین بار در سه سال اخیر، از کره بازدید کنم. مایلم با سامسونگ درباره‌ی معاهده‌ای استراتژیک با آرم مذاکره کنم.»

گفته می‌شود مدیرعامل سافت‌بانک ماه آینده‌ی میلادی به سئول، پایتخت کره‌ی جنوبی، خواهد رفت. در حال حاضر جزئیات خاصی از سوی سافت‌بانک ارائه نشده است، بااین‌حال لی جائه‌یونگ، وارث و نایب‌رئیس سامسونگ، پیش‌تر تأیید کرده که قرار است با ماسایوشی سان دیدار کند.

آرم نقش پررنگی در صنعت تراشه به‌خصوص تراشه‌های گوشی‌های هوشمند دارد و شرکت‌های بزرگی مثل اپل مشتری آرم محسوب می‌شوند. سافت‌بانک در سال ۲۰۱۶ در قراردادی به ارزش ۳۲ میلیارد دلار آرم را به تصاحب خود درآورد و ۷۵ درصد از سهام این شرکت را از آن خود کرد. ۲۵ درصد باقی‌مانده از سهام آرم به ویژن فاند، صندوق سرمایه‌گذاری سافت‌بانک، رسید.

قبل از این‌که نام شرکت‌هایی مثل سامسونگ به‌عنوان خریدار آرم مطرح شود، انویدیا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که آرم را با پرداخت ۴۰ میلیارد دلار تصاحب می‌کند. خبر تصاحب آرم به دست انویدیا در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، اما تیم سبز نتوانست نظر مثبت نهادهای رگولاتوری را کسب کند. در نهایت در سال ۲۰۲۲ اعلام شد که قرارداد بین انویدیا و آرم فسخ شده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • خیز سامسونگ برای تصاحب ARM؛ لی جائه‌یونگ به‌زودی با بنیان‌گذار سافت بانک دیدار می‌کند
  • تحلیلگران می‌گویند تصاحب ARM به دست سامسونگ غیرمحتمل است

منابعی آگاه در صنعت تراشه می‌گویند که ممکن است ماسایوشی سان از سامسونگ بخواهد که در سهام آرم سرمایه‌گذاری کند. تحلیلگران می‌گویند دور از انتظار است که سامسونگ سراغ تصاحب کامل آرم برود، چون قطعاً نهادهای رگولاتوری به‌طور جدی به این موضوع ورود می‌کنند.

سافت‌بانک قصد دارد تا پایان اسفند امسال سهام آرم را در بازار بورس نیویورک عرضه‌ی اولیه کند. این در حالی است که دولت لندن از سافت‌بانک درخواست کرده آرم را در بازار بورس لندن فهرست کند. مقامات بریتانیا معتقدند آرم باید در لندن بماند تا اسرار تجاری این شرکت به دست کشورهای دیگر نیفتد.

شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند کوالکام در پی تشکیل کنسرسیومی متشکل‌از چند شرکت برای مدیریت آرم است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا