zoomit

ساخت رزومه حرفه‌ای و رایگان با رزومه‌ساز جاب ویژن

ساخت رزومه حرفه‌ای و رایگان با رزومه‌ساز جاب ویژن

رزومه شما اولین عامل تعیین کننده در به دست آوردن یا از دست دادن فرصت شغلی قبل از مرحله مصاحبه است. به همین دلیل استاندارد و حرفه ای بودن ظاهر رزومه کاری، می‌تواند شما را به موقعیت شغلی دلخواهتان برساند. باتوجه به اهمیت رزومه در فرایند استخدام، در این مقاله قصد داریم ابزار رزومه ساز جاب ویژن را بررسی کنیم که با کمک به ساخت یک رزومه حرفه‌ای و دوزبانه شانس استخدام شما را افزایش می‌دهد.

تأثیر رزومه حرفه‌ای در استخدام

همان‌طورکه اشاره شد، رزومه تأثیر مستقیمی بر رد یا دعوت شدن شما برای مصاحبه شغلی دارد؛ چراکه رزومه شما اولین چیزی است که کارفرما مشاهده کرده و تنها ابزاری است که برای قضاوت درباره توانایی‌های شما دارد. رزومه در واقع پل ارتباطی شما با مدیر منابع انسانی یا کارفرما است و تا قبل از جلسه مصاحبه تنها چیزی است که کمک می‌کند کارفرما شناخت درستی از شما پیدا کند.

رزومه نقش کارت ویزیت شما را دارد و راهی آسان برای ارائه اطلاعات تماس و مهارت‌هایتان در یک مکان منظم است. اگر می‌خواهید یک رزومه حرفه‌ای رایگان بسازید به صفحه ساخت رزومه رایگان مراجعه کنید.

رزومه همچنین اطلاعات شما را منظم نگه می‌دارد. زمانی که تمام مهارت‌ها و سابقه کاری خود را یادداشت می‌کنید، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خودتان را ارزیابی کرده و گزینه‌های شغلی دیگری را که ممکن است داشته باشید ارزیابی کنید. سازماندهی سوابق کاری و مهارت‌هایتان ممکن است به شما کمک کند تا جزئیات سابقه کاری خود را در صحبت با کارفرما به خاطر بسپارید.

فارغ از اینکه شما تا چه اندازه، تخصص، مهارت و توانایی برای انجام کار دارید، تا زمانی که رزومه شما نتواند این موارد را منتقل کند به جلسه مصاحبه دعوت نخواهید شد. دلایل اهمیت داشتن رزومه حرفه‌ای برای کارجویان به‌طور خلاصه در لیست زیر آورده شده است:

  • شما را معرفی می‌کند.
  • میزان تطابق مهارت‌ها و توانایی‌های شما با موقعیت شغلی را نشان می‌دهد.
  • در صورت استاندارد و حرفه‌ای بودن تأثیر اولیه خوبی روی کارفرما دارد.
  • مسیر توسعه شغلی شما را به‌طور خلاصه نشان می‌دهد.
  • موفقیت و دستاوردهایتان را به نمایش می‌گذارد.
  • در دعوت یا رد شدن برای مصاحبه اثر مستقیم دارد.

ویژگی‌های یک رزومه حرفه‌ای

یک رزومه حرفه‌ای شامل ۵ بخش اصلی است: ۱) اطلاعات تماس ۲) معرفی کوتاه ۳) تجارب و سوابق کاری ۴) مهارت‌ها و ۵) تحصیلات. تنها وارد کردن این ۵ بخش نمی‌تواند یک رزومه حرفه‌ای و استاندارد برایتان بسازد. یک رزومه برای حرفه‌ای به نظر رسیدن باید ویژگی‌ های زیر را داشته باشد:

  • داشتن ترتیب اطلاعاتی درست
  • عدم وجود غلط املایی
  • متناسب بودن با موقعیت شغلی
  • نشان‌دهنده ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد کارجو
  • داشتن تجربیات عملی مرتبط
  • شامل دستاوردها در سوابق کاری گذشته
  • ظاهر استاندارد و متمایز

ساخت رزومه حرفه‌ای با رزومه ساز دوزبانه جاب ویژن

برای داشتن یک رزومه حرفه‌ای، می‌توانید از قابلیت رزومه‌ساز سایت ‌های کاریابی استفاده کنید. یکی از بهترین سایت‌ها، سایت کاریابی job vision است که یک رزومه‌ساز حرفه‌ای و دوزبانه (فارسی و انگلیسی) را دراختیار شما قرار می‌دهد. رزومه ساز آنلاین سایت جاب ویژن، رابط کاربری ساده‌ای داشته و می‌توانید در چند دقیقه به وسیله آن رزومه حرفه‌ای و استاندارد خودتان را بسازید.

شما می‌توانید رزومه خود را ازطریق این سایت برای فرصت های شغلی و آگهی های استخدام مورد نظرتان در معتبرترین سازمانها ارسال کرده یا آن را دانلود کنید و ازطریق ایمیل و دیگر راه‌ها برای موقعیت شغلی مورد نظرتان بفرستید. برای ساخت رزومه حرفه‌ای رایگان، کافی است در سایت جاب ویژن ثبت‌نام کرده و یک حساب کاربری بسازید. سپس با مراجعه به صفحه رزومه‌ساز، اطلاعات مورد نیاز را در بخش‌های مشخص شده وارد کرده و آن را در پروفایلتان ذخیره کنید.

بخش‌های رزومه ساز جاب ویژن

رزومه‌ساز جاب ویژن در چند بخش اطلاعات شما را دریافت کرده و در نهایت یک رزومه دوزبانه براساس اطلاعات دریافتی از شما می‌سازد.

  1. اطلاعات پایه

این بخش شامل اطلاعات تماس، نام و نام خانوادگی، گروه شغلی مورد نظر و حداقل حقوق درخواستی شما می‌شود.

  1. تحصیلات دانشگاهی

در این بخش، مقطع یا مدرک، رشته تحصیلی، نام دانشگاه و سال شروع و پایان تحصیلات خود را می‌توانید وارد کنید.

  1. سوابق کاری

در این بخش می‌توانید عناوین موقعیت‌های شغلی قبلی و فعلی خود را به همراه نام سازمان، زمینه فعالیت و همچنین تاریخ شروع و پایان همکاری وارد کنید.

  1. مهارت‌ها و نمونه کار

مهارت‌های زبانی، نرم‌افزاری و غیره به همراه سطح این مهارت‌ها را در این بخش وارد کنید. همچنین می‌توانید لینک نمونه کارهایتان (مثل مقالات نوشته شده و…) را در رزومه درج کنید.

  1. اطلاعات تکمیلی

در بخش اطلاعات تکمیلی، می‌توانید مواردی که باعث تمایز رزومه شما می‌شوند را وارد کنید. عکس پروفایل، درباره من، دوره‌های آموزشی، جوایز و افتخارات، نتایج تست های خودشناسی (موجود در بخش «خودت رو بشناس» سایت جاب ویژن)، کتاب‌ها و مقالات و فعالیت‌های داوطلبانه خود را می‌توانید ازطریق این بخش به رزومه‌تان اضافه کنید. همچنین این امکان را دارید تا یک فایل معرفی صوتی به رزومه خودتان اضافه کنید که به تمایز هرچه بیشتر رزومه شما کمک خواهد کرد.

ویژگی‌های رزومه ساز جاب ویژن

  • سیستم هوشمند انطباق. این ویژگی میزان مطابقت اطلاعات رزومه شما را با مهارت‌ها، سوابق و ویژگی‌های مورد نظر کارفرما (درج شده در آگهی استخدامی) نشان می‌دهد.
  • دو زبانه بودن. با وارد کردن اطلاعات خود به زبان فارسی، بخش انگلیسی رزومه به‌طور خودکار تکمیل شده و در انتها شما بدون نیاز به ساخت یک رزومه جداگانه، می‌توانید رزومه انگلیسی خود را نیز دانلود کرده یا ازطریق سایت برای فرصت‌های شغلی مورد نظرتان ارسال کنید.
  • فایل صوتی معرفی. در این بخش می‌توانید خلاصه‌ای از خودتان، سوابق، مهارت‌ها و دستاوردهایتان را با لحن رسمی و مناسب برای کارفرما توضیح بدهید.
  • امکان دسترسی آنلاین. شما می‌توانید رزومه دوزبانه خود را ازطریق سایت جاب ویژن برای فرصت‌های شغلی موجود ارسال کرده یا آن را دانلود کرده و از طرق مختلف برای موقعیت‌های شغلی مورد نظرتان ارسال کنید.

جمع‌بندی

رزومه کاری شما اولین چیزی است که کارفرما مشاهده و براساس آن توانایی‌های شما را قضاوت می‌کند. در صورتی که رزومه شما به درستی نتواند مهارت‌ها و سوابق‌ کاری شما را به کارفرما نمایش بدهد، فارغ از میزان تخصصی که دارید، به جلسه مصاحبه حضوری دعوت نخواهید شد. در این مقاله، رزومه ساز جاب ویژن را به شما معرفی کردیم که ابزاری حرفه‌ای برای ساخت یک رزومه استاندارد و دوزبانه است و می‌تواند شانس استخدام شما در موقعیت شغلی مورد نظرتان را افزایش بدهد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا